AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #1 Skrevet 27. mai 2017 Jeg går i et vikariat som går ut i august. Jeg er gravid og skal ha permisjon fra midten av juli. Pga problemer i svangerskapet er jeg 100% sykemeldt frem til permisjonen starter, jeg skal ikke ha noe ferie før jeg går ut i permisjon. Jeg har opparbeidet meg feriepenger fra i fjor. Hvordan blir det den måneden arbeidsgiver utbetaler feriepenger? Får jeg da også lønn? Håper de som vet dette kan svare, ikke de som bare tror :-) Anonymkode: e1dcb...e08
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #3 Skrevet 28. mai 2017 Med fare for å virke ufin, hvis du vil ha et svar fra noen som vet og ikke tror, bør du nesten spørre arbeidsgiveren din. Anonymkode: 1914c...243
reAction Skrevet 28. mai 2017 #4 Skrevet 28. mai 2017 Spørsmålet er jo besvart av TS, i og med at hun er sykemeldt frem til permisjon. Så ja, i denne situasjonen blir det sykepenger og feriepenger.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #5 Skrevet 28. mai 2017 Samt, når vikariatet går ut og arbeidsforholdet opphører skal du ha feriepengene som du har opparbeidet deg gjennom dette året utbetalt måneden etterpå (de trekker skatt av dette, men det blir gjort opp ved neste skatteoppgjør). Anonymkode: f8f3a...a7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå