AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #1 Skrevet 27. mai 2017 På barneskolen, ungdomsskolen og vgs? Må man stryke i alle fag? Anonymkode: e930f...00b
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #2 Skrevet 27. mai 2017 Det er vel ingen som teknisk sett dumper lengre. Anonymkode: 4e414...2b0
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #3 Skrevet 27. mai 2017 Alle fag på du tar på vgs må ha karakter for å få vitnemål til slutt. Hvordan det er med hvor mange stryk man kan ha fra vg1 for å komme inn på vg2 vet jeg ikke, men regner med at om man stryker mer enn 2-3 fag så blir det vanskelig å gå videre. Dersom man ikke klarer belastningen er det bedre å dele opp ett vgs-år i to, slik at man har færre fag pr. år. Anonymkode: a8810...afa 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #4 Skrevet 27. mai 2017 I grunnskolen er det svært uvanlig å gå et år om igjen. Alle med ungdomsrett har lovfestet rett på skoleplass i VGS, så selv om du har karakteren 1 i ett eller flere fag, eventuelt IV (ikke vurdert), vil du likevel ha rett på skoleplass. Likevel kan man gå et år om igjen dersom det er særlige grunner til dette. Dette er da snakk om elever som har svært dårlige forutsetninger for å starte rett på VGS, for eksempel elever med kort fartstid i Norge eller elever som på grunn av sykdom har mistet mye undervisning. På VGS må man i utgangspunktet ha bestått alle fag for å få lov til å gå videre, men skoleeier kan likevel gi deg en plass, så lenge det vurderes som sannsynlig at du vil klare å ta opp faget og unngå å stryke i andre fag. Anonymkode: b4fb7...149
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #5 Skrevet 28. mai 2017 På ungdomsskolen skal det mye til. Jeg var selv borte de to siste månedene i 10. klasse og møtte ikke opp til eksamen, og jeg gikk likevel videre til vgs uten problemer. På VGS må man stå i alle fag for å gå videre, men det er jo mulig å gå videre til neste år dersom man stryker i én eksamen som man tar igjen neste gang man har mulighet. Selv brukte jeg seks år på vgs (droppa ut tre ganger). Hadde så mye fravær at de første gangene endte jeg kun med karakter i to-tre fag. Anonymkode: 34bbd...f7f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå