Gjest Anonymous Skrevet 31. desember 2004 #1 Skrevet 31. desember 2004 Jeg skal leie en helt ny helt leilighet nå. Dvs så ny at det ikke er inngått noen avtale med et kabeltv selskap. Hvis jeg ønsker dette, hvem er det som skal stå for utgiften. Eier eller leietager?
Gjest Lea Skrevet 31. desember 2004 #2 Skrevet 31. desember 2004 Det er leietager som må betale slike ting (kabel-TV, telefon osv). Dette er ting som leietageren skaffer seg frivillig og abonnement følger ikke leiligheten, men den som bor der.
Gjest Lea Skrevet 31. desember 2004 #4 Skrevet 31. desember 2004 Ja, hvis ikke utleier er grei og ser dette som en investering. (Du tenker på kabel bort til vegg, ikke sant?) Jeg tror kanskje at dt kan være lurt å spørre utleier om dette. Vi leier ut og ville sikkert gått med på å sponse litt for å få lagt inn kabel-TV. (Det har vi også gjort egentlig, men vi deler kabel med leieboeren da)
Gjest Anonymous Skrevet 31. desember 2004 #5 Skrevet 31. desember 2004 Også selve opprettingen? Er du av alvorig nå? Det koser å tilknytte seg kabeltv+mnd leie. Du mener ikke på alvor at du har et "håp" om at useier skal betale det?
Gjest Anonymous Skrevet 31. desember 2004 #6 Skrevet 31. desember 2004 Jøsses da. Ikke så rart at utleier legger opp til kabeltv vel?
Gjest Anonymous Skrevet 31. desember 2004 #7 Skrevet 31. desember 2004 Hvis det er lagt opp til kabeltv fra før betaler leier kun for bruken. Samme gjelder Internett fra kabel osv.
Gjest Lea Skrevet 31. desember 2004 #8 Skrevet 31. desember 2004 Selv om utleier ikke er pliktig til å legge opp til f.eks kabel-TV, så er det en investering. At det er opplegg for kabel-TV gjør leiligheten mer attraktiv neste gang den skal leies ut.
Gjest Anonymous Skrevet 1. januar 2005 #9 Skrevet 1. januar 2005 Jøsses da. Ikke så rart at utleier legger opp til kabeltv vel? Ikke rart, men heller ingen forutsetning. Det er en forutsetning at huseier legger inn strøm slik at du kan holde varmen og lage mat, men det er absolutt ingen krav om at huseier også skal sette inn vedovner og parafinkaminer slik at du kan velge varmekilde. Det er en forutsetning at leiligheten har vegger, golv og tak, men ingen forutsetning at den er møblert. KabelTV, telefon og bredbånd stiller i en helt annen klasse. Om du ikke er fornøyd med å ta inn TV via bordantenne, så er det opp til deg sjøl å sette opp antenne på veggen, parabol eller legge inn kabelTV dersom huseier godkjenner dette Jeg ville tatt kontakt med huseier og spurt om tillatelse til å legge inn KabelTV, og samtidig spurt om vedkommende er interessert i å dele på utgiftene til å legge inn kabelen fysisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå