AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #21 Skrevet 27. mai 2017 Har tatt EKG mange ganger, både på sykehus, ambulanse og legekontor. Har aldri kledd av meg på overkroppen... eller, genser må jo av, men har fått ha på singlet og bh.. Anonymkode: 25222...a42
siriblablabla Skrevet 27. mai 2017 Forfatter #22 Skrevet 27. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har tatt EKG mange ganger, både på sykehus, ambulanse og legekontor. Har aldri kledd av meg på overkroppen... eller, genser må jo av, men har fått ha på singlet og bh.. Anonymkode: 25222...a42 Så rart at det er så forskjellig praksis? Noen sier de har tatt EKG mange ganger og MÅ ta av seg alt på overkropp mens andre ikke trenger. Hm. Er vel ikke vits i å grue seg da, kan jo ikke gjøre noe med det nå uansett.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #23 Skrevet 27. mai 2017 Tipper de lar folk med psykiske problemer beholde bh'en på. (For å unngå masse drama og skrik). Anonymkode: 6fb7c...64e
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #24 Skrevet 27. mai 2017 Jeg har aldri fått beskjed om å ta av bh når jeg skal ta ekg. Hverken hos fastlegen eller på sykehuset Anonymkode: e176d...627
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #25 Skrevet 27. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg tar EKG har pasienten på seg en sykehusskjorte på overkroppen og vanlige klær på underkroppen. Når det er kvinner jeg gjør det på passer jeg godt på å dekke til. Jeg bare tar på lappene under armhulen og ved brystet og så legger jeg sykehusskjorten tilbake over slik at det dekker til. Man skal aldri blotte en pasient unødig. Anonymkode: 97525...d32 Oi, jeg lå med bar overkropp og det kom til og med inn en tredje person mens undersøkelsen foregikk (og hentet noe på et bord). Må si jeg syntes det var ubehagelig at en tredjeperson kom inn uanmeldt på den måten. Anonymkode: 765f3...319 1
siriblablabla Skrevet 28. mai 2017 Forfatter #26 Skrevet 28. mai 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Tipper de lar folk med psykiske problemer beholde bh'en på. (For å unngå masse drama og skrik). Anonymkode: 6fb7c...64e Vet ikke om du mente meg, men jeg har ikke psykiske problemer:)
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #27 Skrevet 28. mai 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Elektrodene står ikke nederst på magen. De står under og rundt brystet. Det er hjertets ledningsaktivitet som undersøkes ikke tarmaktiviteten. Anonymkode: 4633f...d55 Kanskje greit å ikke snakke om ting du åpenbart ikke vet noe om? Ekstermitetsavledningene tas for å beregne hjertes akse og hvilken vei strømmen vandrer, og danner punkter for tolkningen av de avledningene som tas fra brystet. Å feste EKG på hoftekammen er helt normalt, og gir akkurat like god tolkning som om de to avledningene er festet på anklene. Det har ingenting med tarmsystemet å gjøre, men siden anatomikunnskapene dine åpenbart ikke er videre bra, så kan jeg jo informere om at vi har en massiv pulsåret i magen, som deler seg i bekkenet for å gå nedover begge beina. 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Om bhen har spiler eller ikke betyr ingenting når det er EKG som skal taes. Bhen strammer og vanskeliggjør festing av elektroder, derfor må den av. Anonymkode: 4633f...d55 De som tar av bhen gjør det som regel pga metallet i spilene, ikke plassmangel. TS, jeg vil tro det er helsesekretærene som tar EKG, men om legen gjør det så er det ingenting å grue seg for. Det tar ikke mer enn to minutter, og de færreste kler pasienten nesten naken som andre kan få inntrykk av her. Ta på den en singlet under genseren/skjorten du har på så kan den bare brettes opp. Jeg har tatt tusenvis av ekger, og hvis du kan det er det ikke nødvendig å kle av pasienten mer enn en tykk yttergenser eller kneppe opp en skjorte. Anonymkode: 20e73...6f7
siriblablabla Skrevet 28. mai 2017 Forfatter #28 Skrevet 28. mai 2017 (endret) 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS, jeg vil tro det er helsesekretærene som tar EKG, men om legen gjør det så er det ingenting å grue seg for. Det tar ikke mer enn to minutter, og de færreste kler pasienten nesten naken som andre kan få inntrykk av her. Ta på den en singlet under genseren/skjorten du har på så kan den bare brettes opp. Jeg har tatt tusenvis av ekger, og hvis du kan det er det ikke nødvendig å kle av pasienten mer enn en tykk yttergenser eller kneppe opp en skjorte. Anonymkode: 20e73...6f7 Tusen takk for beroligende svar! Har roet meg litt nå, gruer meg ikke noe særlig lenger:) Endret 28. mai 2017 av siriblablabla
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #29 Skrevet 28. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kanskje greit å ikke snakke om ting du åpenbart ikke vet noe om? Ekstermitetsavledningene tas for å beregne hjertes akse og hvilken vei strømmen vandrer, og danner punkter for tolkningen av de avledningene som tas fra brystet. Å feste EKG på hoftekammen er helt normalt, og gir akkurat like god tolkning som om de to avledningene er festet på anklene. Det har ingenting med tarmsystemet å gjøre, men siden anatomikunnskapene dine åpenbart ikke er videre bra, så kan jeg jo informere om at vi har en massiv pulsåret i magen, som deler seg i bekkenet for å gå nedover begge beina. De som tar av bhen gjør det som regel pga metallet i spilene, ikke plassmangel. TS, jeg vil tro det er helsesekretærene som tar EKG, men om legen gjør det så er det ingenting å grue seg for. Det tar ikke mer enn to minutter, og de færreste kler pasienten nesten naken som andre kan få inntrykk av her. Ta på den en singlet under genseren/skjorten du har på så kan den bare brettes opp. Jeg har tatt tusenvis av ekger, og hvis du kan det er det ikke nødvendig å kle av pasienten mer enn en tykk yttergenser eller kneppe opp en skjorte. Anonymkode: 20e73...6f7 Så om man fester elektrodene på hoftekammene eller anklene har ikke noe å si? Har det noe å si om man er kraftig/stor mage? Er det da lettere å sette de på anklene? Anonymkode: 33e89...8b9
Skadeskutt Skrevet 28. mai 2017 #30 Skrevet 28. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så om man fester elektrodene på hoftekammene eller anklene har ikke noe å si? Har det noe å si om man er kraftig/stor mage? Er det da lettere å sette de på anklene? Anonymkode: 33e89...8b9 Jeg har alltid fått både på anklene og innsiden av hoftekammene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå