Gå til innhold

Innboforsikring - tyveri i bod


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Det har seg slik at det dessverre har vært tyveri i loftsboden, hvor jeg leier (låst bod). For det meste var det utleiers gjenstander i den boden. Utleier er min mor og hun har innboforsikring. Jeg hadde kun et snowboard der, som dessverre er borte. Men ingen innboforsikring. Jeg vet dette er dumt, men har akkurat flyttet dit og ikke fått skaffet dette enda. 

Dekkes mitt snowboard på hennes forsikring? 

(Ps: dette er en separat leilighet, og ikke samme hus som hvor min mor bor).

Forstår at jeg muligens må anse brettet som tapt, og dette som en god lærepenge.

Anonymkode: 3b8a3...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lov å prøve. Så lenge dere er ærlige i rapporten til forsikringsselskapet om hva som skjedde, hva som er borte og hvem som eier det. Ofte betaler de uten videre spørsmål, da det koster dem mer å bruke tid på slike småsaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Det har seg slik at det dessverre har vært tyveri i loftsboden, hvor jeg leier (låst bod). For det meste var det utleiers gjenstander i den boden. Utleier er min mor og hun har innboforsikring. Jeg hadde kun et snowboard der, som dessverre er borte. Men ingen innboforsikring. Jeg vet dette er dumt, men har akkurat flyttet dit og ikke fått skaffet dette enda. 

Dekkes mitt snowboard på hennes forsikring? 

(Ps: dette er en separat leilighet, og ikke samme hus som hvor min mor bor).

Forstår at jeg muligens må anse brettet som tapt, og dette som en god lærepenge.

Anonymkode: 3b8a3...24e

Ingen her inne er synske. Du oppgir ikke engang hvilket selskap forsikringen er i eller hvor gammel du er.  Er du under 20 år dekker noen forsikringer via foreldrenes forsikring. Du må ringe forsikringsselskapet til din mor. Er dette et brl. Så kan det være brl. Sin forsikring dekker innbrudd i bod. Du må spørre dem som vet. 

Anonymkode: 11b84...103

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Det har seg slik at det dessverre har vært tyveri i loftsboden, hvor jeg leier (låst bod). For det meste var det utleiers gjenstander i den boden. Utleier er min mor og hun har innboforsikring. Jeg hadde kun et snowboard der, som dessverre er borte. Men ingen innboforsikring. Jeg vet dette er dumt, men har akkurat flyttet dit og ikke fått skaffet dette enda. 

Dekkes mitt snowboard på hennes forsikring? 

(Ps: dette er en separat leilighet, og ikke samme hus som hvor min mor bor).

Forstår at jeg muligens må anse brettet som tapt, og dette som en god lærepenge.

Anonymkode: 3b8a3...24e

Har din mor innboforsikring på leiligheten du leier? eller kun sitt hus? Hvis det kun er hennes hus, så er vel alle tingene tapt. Om hun har innboforsikring for leiligheten du leie også, så får hun igjen for alle tingene, også dine.

Anonymkode: dfca4...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har din mor innboforsikring på leiligheten du leier? eller kun sitt hus? Hvis det kun er hennes hus, så er vel alle tingene tapt. Om hun har innboforsikring for leiligheten du leie også, så får hun igjen for alle tingene, også dine.

Anonymkode: dfca4...79b

Et spørsmål til; tilhører boden hennes hus, eller din leilighet?

 

Anonymkode: dfca4...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har din mor innboforsikring på leiligheten du leier? eller kun sitt hus? Hvis det kun er hennes hus, så er vel alle tingene tapt. Om hun har innboforsikring for leiligheten du leie også, så får hun igjen for alle tingene, også dine.

Anonymkode: dfca4...79b

Kommer helt an på forsikringsbetingelsene om du har feil eller rett. Vi vet ingen verdens ting om verken selskap eller betingelser så alle svar blir skudd i binde i denne tråden. Inntil ts opplyser oss. 

Anonymkode: 11b84...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5/27/2017 den 9.10, AnonymBruker skrev:

Hei,

Det har seg slik at det dessverre har vært tyveri i loftsboden, hvor jeg leier (låst bod). For det meste var det utleiers gjenstander i den boden. Utleier er min mor og hun har innboforsikring. Jeg hadde kun et snowboard der, som dessverre er borte. Men ingen innboforsikring. Jeg vet dette er dumt, men har akkurat flyttet dit og ikke fått skaffet dette enda. 

Dekkes mitt snowboard på hennes forsikring? 

(Ps: dette er en separat leilighet, og ikke samme hus som hvor min mor bor).

Forstår at jeg muligens må anse brettet som tapt, og dette som en god lærepenge.

Anonymkode: 3b8a3...24e

Ja det dekkes. Har hun innboforsikring både der hun bor, og der du leier? Altså to hus?

Ikke vanlig pga det er leietaker som sørger for innboforsikring,og eier for husforsikring. Men hun haDDE det kanskje pga boden

Anonymkode: 63d19...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...