Polly Ester Skrevet 31. desember 2004 #1 Skrevet 31. desember 2004 Har en pose med kyllinglår - de har ligget i pose i kjøleskapet frossent fra i går... så helt gjennomfrosne er de kanskje ikke lenger. Jeg hadde tenkt til å legge de i langpanna og steke de i "bakaromnen" - er det greit? Blir de saftige og gode av det, og hvor lenge og på hvor sterk varme steker jeg dem? Takk for svar - håper noen har tid til å hjelpe meg på en dag da de fleste sikkert er veldig opptatt med sitt...
Gjest Scheherazade,ei innlogget Skrevet 31. desember 2004 #2 Skrevet 31. desember 2004 Vi pleier å steke de på 200 grader i cirka 50 minutter for frosne og 35 minutter for tinte. Hvis dine er litt midt i mellom, så kanskje 40 min? Du kan ta ut et lår og stikke med en skarp kniv inn til beinet, dersom det kommer klar kjøttsaft ut er de ferdig. Da pleier de å bli saftig og fin. Du kan eventuelt øse på marinade underveis eller gni de inn med krydder. Bruk hva som helst, for eksempel ferdig søt chilisaus, grillkydder, garam masala-krydderblanding, salt og pepper, paprikapulver, hvitløkpulver osv. Det meste blir bra. En annen ting som er kjempegodt er å lage en saus av saften av 1-2 klementiner, litt balsamicoeddik og litt honning, evnt sukker. Øs over underveis i stekingen, nam-nam! Nå ble jeg litt sulten selv gitt...
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 Skal de stekes på 200grader i en ildfast form da eller? flere som har tips? er klar over at tråden er gammel, men heller dra opp denne enn å lage enda en ny
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #5 Skrevet 18. mars 2011 Enda et teit spørsmål........... kan jeg legge alufolie i bunnen og ha litt olje over, så det ikke blir tørt, eller kan jeg la være å ha olje på?
Gjest Consensio Skrevet 18. mars 2011 #6 Skrevet 18. mars 2011 Du kan legge lårene i aluminiumsfolie ja, men ikke nødvendig for å få de saftige. Om du ikke har de i ovnen for lenge så de blir tørre da. Du kan, om du vil absolutt helgardere deg, legge de i en stekepose. Da kan det absolutt ikke gå feil.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #7 Skrevet 18. mars 2011 Jeg har ALDRI stekt kylling på noen måte før.. hurra for ferdiggrilla liksom, men nå vil jeg ikke ha de kyllingene mer, satser på de stoooore saftige økologiske, men der kom jeg til kort ala tilberedning! TUSEN TAKK FOR SVAR! Da har jeg skrudd ovnen på 200 grader, hivd alufolie i bunnen av ildfast form, og skal legge mitt tinte saftige lår, og la det steke i ca 30 min i første omgang
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #8 Skrevet 18. mars 2011 Altså, ikke mitt lår, men kyllinglåret jeg skaffet meg, heeelt tett er jeg ikke
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #10 Skrevet 18. mars 2011 Du, det gjør jeg også, den var dyr den der altså hehe :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå