Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 😊

Jeg har vært i 60% jobb siden 1 februar og trives svært godt. Har fått tilbud om å være på denne plassen ut 2017 foreløpig, med stor sjanse om videre jobb i 2018.

Jobben er veldig ålreit,jeg trives godt med fantastiske kolleger. 

Desverre har sjefen min sagt opp jobben sin etter mange år på denne plassen. Så stillingen hennes er utlyst. 

I tillegg skal en kollega av meg ut i svangerskapspermisjon snart,så nå har dem utlyst svangerskapsvikariat i et år fra rett etter sommerferien, og jobben til sjefen min. 

Det som er litt rart,og ikke minst litt vondt da dem vet at jeg sliter med å få det til å gå rundt med bare 60%,er at jeg ikke fikk tilbud om å være i vikariatet til kollegaen min det året hun blir borte. Det er litt andre oppgaver enn jeg har i dag, men det klarer jeg jo fint med litt opplæring. Jeg har jo allerede vært med på mye av det, da vi jobber svært tett hele gjengen. Uansett må dem jo lære opp en person i denne jobben.

Hvordan hadde du gått frem for å spørre om dette? Er så redd for å si noe galt,eller virke utakknemlig,men 60% lønn med to barn å forsørge alene,er ikke bare moro. Skulle så utrolig gjerne hatt 100% hvis jeg hadde fått muligheten.

Noen tips eller råd?

Anonymkode: 48dde...b75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo bare søke jobben? I det offentlige må jo i utgangspunktet alle stillinger lyses ut.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Er det offentlig eller privat? Dersom det er offentlig så må de jo lyse ut stillingen. 

Ellers ville jeg bare tatt meg en hyggelig prat med sjefen, og sagt at du tenkte å søke på stillingen, og lurte på hva han tenkte om dine sjanser. Siden det er andre arbeidsoppgaver er det jo ikke sikkert de har tenkt at du er interessert. 

Endret av Glitnir
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo selvfølgelig søke på stillingen, har det virkelig ikke falt deg inn?

Anonymkode: e0533...305

• Liker 6
Skrevet

I det offentlige, så kan ikke man bare få en stilling. Man må søke. 

Jeg var innleid til en stilling som de ble nødt til å lyse ut for å ansette noen fast. De hadde bestemt seg på forhånd at jeg skulle få jobben, men måtte allikevel søke og dra på intervju.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...