AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #1 Skrevet 27. mai 2017 Jobber på et senter som ligger cirka en halvtime fra der jeg bor. Pleier å dra hjemmefra slik at jeg er på jobb 10-20 minutter før vakten min starter. Noen ganger har det hendt at jeg har stått fast i kø p.g.a ulykker / noen går tom for bensin o.l. Skjer noe slikt står det bom fast og tar fort en ekstra time. På arbeidsplassen min er det slik at mellomvakten overlapper med en time før jeg kommer, så den vakten slutter ikke før en time ut i min vakt. Det er altså ikke krise om jeg er forsinket, men det er jo ikke noe gøy likevel. Er det meningen jeg bare skal tape disse pengene? Det er jo ikke min feil.... Anonymkode: 62306...d17
MorTeresa Skrevet 27. mai 2017 #2 Skrevet 27. mai 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det meningen jeg bare skal tape disse pengene? Ja. Det er ditt ansvar å komme deg på jobb til rett tid. 20
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #3 Skrevet 27. mai 2017 Skjønmer ikke hva du mener... Så om du er en time forsinket til jobb så får du ikke betalt for den timen? Anonymkode: 40156...da7
MorTeresa Skrevet 27. mai 2017 #4 Skrevet 27. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønmer ikke hva du mener... Så om du er en time forsinket til jobb så får du ikke betalt for den timen? Anonymkode: 40156...da7 Hvis man fører timer er jo dette helt korrekt. Man får ikke betalt hvis man ikke er tilstede. 9
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #5 Skrevet 27. mai 2017 Man kan jo ikke ta høyde for trafikkulykker hver dag. Om man derimot vet at det er mye trafikk så må man jo beregne god tid. Vil tro det er særdeles sjeldent at noen går tom for bensin. Og isåfall er det vel "bare" å trille bilen til side. De fleste får vel varsel om at det nærmer seg tom tank så tviler på at det er noe stort problem som lager så mye kø... Og hva er "og lignende",ts? Hvilke andre situasjoner oppstår som gjør at du blir forsinket? Høres mer ut som litt dårlige unnskyldninger og at du ikke beregner god nok tid.. Men ulykker er det jo vanskelig å helgardere seg imot. Anonymkode: 40156...da7 8
Glitnir Skrevet 27. mai 2017 #6 Skrevet 27. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det meningen jeg bare skal tape disse pengene? Det er jo ikke min feil.... Anonymkode: 62306...d17 Det er jo ikke arbeidsgivers feil heller - hvorfor skal de betale deg når du ikke er på jobb? Dette vil sannsynligvis være gyldig grunn til fravær (så sant du beregner forsvarlig med tid i utgangspunktet), men de er i sin fulle rett til å trekke deg i lønn. På samme måte ville det vært omvendt - si at arbeidsgiver ventet på en forsinket leveranse som gjorde at de hadde lite eller ingenting å selge i butikken. Hadde du godtatt å ikke få betalt for timene det gjaldt siden det jo ikke er arbeidsgivers feil? 7
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #7 Skrevet 27. mai 2017 Arbeidsgiver trenger selvfølgelig ikke å betale deg for deg tiden du ikke er på jobb. Jeg har flere kolleger med lang reisevei, det underlige er at selv om det skjer ulykker, aksjoner e.l som skaper kø, så klarer alltid alle unntatt en å komme på jobb til rett tid, selv om de bor i samme område. Anonymkode: 8d894...786 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #8 Skrevet 27. mai 2017 Hvor gammel er du Ts ? Beklager men livet er ikke alltid rettferdig selv om det ikke er "din feil", så er du alene ansvarlig om å møte rett tid. Anonymkode: 80710...7ee 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #9 Skrevet 27. mai 2017 Du må fokusere mer på pliktene dine her enn rettighetene dine. Det er ditt ansvar å møte til rett tid. Anonymkode: 181e5...38a 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #10 Skrevet 27. mai 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det meningen jeg bare skal tape disse pengene? Det er jo ikke min feil.... Hvis man absolutt må legge skylden på noen så er det du som velger å bo der du bor. Anonymkode: 1a882...ad3 1
Kanutte Skrevet 27. mai 2017 #11 Skrevet 27. mai 2017 Du har ingen rettigheter her. Faktisk er det slik at arbeidsgiver kan forvente at du stiller presis hver dag på jobb. Det er ditt ansvar. Ene og alene. Dermed kan din arbeidsgiver trekke deg i lønn for den tiden du ikke er der. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #12 Skrevet 27. mai 2017 Dette er faktisk et reelt problem, ulykker skjer og med et belastet veinett blir bom stille kø et faktum. Jeg bor MYE lenger unna jobben enn enkelte kollegaer, men selv om de i utgangspunkt bare har en 15 min kjøretur til jobb så kommer jeg alltid før de dersom det har vært en ulykke. Det er en vanskelig problemstilling, spesielt når TS beregner 20 min ekstra hver dag i tillegg til den vanlige kjøretiden. Dersom noen kommer veldig sent på min jobb tar de det gjerne igjen senere på dagen ved å jobbe en ekstra time. Da får de lønnen sin, og arbeidsgiver får forventet arbeidskraft... Anonymkode: d620c...18f 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #13 Skrevet 27. mai 2017 Søk på Politi OPS ditt fylke, så får du opp oppdateringene fra dem på twitter før du skal dra. Da ser du kjapt om du havner i kø eller ikke. Dessuten kan du laste ned trafikkappen til Statens Vegvesen. Hvorfor klarer ikke folk å finne ut av sånt som dette selv?? Og nei, du har selvfølgelig ingen rettigheter. Anonymkode: f4318...678 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #14 Skrevet 27. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Søk på Politi OPS ditt fylke, så får du opp oppdateringene fra dem på twitter før du skal dra. Da ser du kjapt om du havner i kø eller ikke. Dessuten kan du laste ned trafikkappen til Statens Vegvesen. Hvorfor klarer ikke folk å finne ut av sånt som dette selv?? Og nei, du har selvfølgelig ingen rettigheter. Anonymkode: f4318...678 Men hva skal man gjøre selv om man vet det er kø? Det går allikevel ikke fortere å kjøre... Anonymkode: d620c...18f
MorTeresa Skrevet 27. mai 2017 #15 Skrevet 27. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva skal man gjøre selv om man vet det er kø? Det går allikevel ikke fortere å kjøre... Anonymkode: d620c...18f Akseptere at man ikke får betalt for fraværet. Rett og slett. 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #16 Skrevet 27. mai 2017 1 minutt siden, MorTeresa skrev: Akseptere at man ikke får betalt for fraværet. Rett og slett. Joda, men poenget til f4318...678 virket jo å være at det skulle hjelpe om man visste om køen eller ei... Råder TS til å høre med ledelsen om hvorvidt muligheten er der for å jobbe inn igjen forsinkelsen eller ikke, utover det er det ingen rettigheter så vidt jeg vet nei. Anonymkode: d620c...18f
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #17 Skrevet 27. mai 2017 Et godt tips er å begynne hos en arbeidsgiver som tilbyr fleksitid. Anonymkode: b1bf1...dbf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå