Gå til innhold

Imovane hangover.?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du anbefaler å ta imovane sels timer før leggetid. Det betyr at man får hele effekten i våken tilstand, og det er i essens rusbruk.

Jeg ser at du har endret det nå. Halveringstiden er forøvrig ikke tre timer, men 4-6.

Anonymkode: 84392...f9d

Da kan jeg bare beklage. Det var bra du rettet på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, Atea skrev:

Da kan jeg bare beklage. Det var bra du rettet på meg.

Alt i orden. Man kan selvfølgelig i blant ta feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Hottrio skrev:

Men den Vallerganen kan virkelig henge i kroppen leeeenge altså. 

Jeg har bare gode erfaringer med Vallergan. Den gir meg nattesøvn som er helt essensielt i denne tiden av livet mitt og jeg opplever ikke noen hangover. Mulig jeg gjorde det første uken, men ikke etter det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Immovane gir ikke hangover for meg. Det er tvert i mot, jeg blir ekstra våken fordi jeg har sovet godt. Forøvrig tar jeg aldri mer en en halv 7,5 mg tablett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar en tilsvarende tablett mot kløe, som skal hjelpe på søvnen, og jeg fikk tips fra legen om å ta den to timer før leggetid for å unngå den "hangover" følelsen dagen derpå. Man får liksom ikke helt våknet opp ordentlig føles det som, man bare føler seg tung og groggy.

Jeg er ihvertfall blitt skeptisk til den slags hjelpemidler. Imovane ER avhengighetsdannende, og man får ofte problemer med å sove uten dem etter en viss tids bruk.

Anonymkode: aab7f...f8f

Sannsynligvis har du en eldre allergisklett, som vallergan. Den skal tas to timer før sengetid og kan gjøre deg trøtt dagen etter. Denne typen allergisklett brukes nå mest for søvn. De er ikke vanedannende, men for å få optimal effekt bør du ta noen dagers pause etter å ha brukt dem i tre uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, Atea skrev:

Imovane gir ikke hangover hvis du tar den rett før du legger deg. Den har en halveringstid på cirka tre timer, det vil si at du bør ta like før du legger deg. Stilnoct som mange forveksler den med, kan gjøre deg irritabel dagen derpå.

Helt feil...

Imovane har mye lengre halveringstid enn stilnoct...

Sliter du kun med å sove holder det med å bruke innsovningsmedisin, dvs. Stilnoct.

Sliter du derimot med at du våkner midt på natten er Imovane noe for deg, da virkestoffet i disse ligger lengre i blodet.

Svært mange får en jævlig smak i munnen av Imovane, og ingen av delene skal brukes sammenhengende i lengre enn 4 uker.

Anonymkode: c6d90...b33

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt feil...

Sliter du kun med å sove holder det med å bruke innsovningsmedisin, dvs. Stilnoct.

Sliter du derimot med at du våkner midt på natten er Imovane noe for deg, da virkestoffet i disse ligger lengre i blodet.

Svært mange får en jævlig smak i munnen av Imovane, og ingen av delene skal brukes sammenhengende i lengre enn 4 uker.

Begge er innsovningsmedisiner, og ikke egnet for prolongert søvn. Hvis man sliter med å oppvåkning, er det langt mer potente stoffer som bør forskrives.

Stilnoct (Zolpidem) har kortere halveringstid (0,4-4 timer) enn Imovane (Zopiklone), men kan gi betydelig større forstyrrelser i drømmer og stemningsleie.

Atea har helt rett i det hun skriver, bortsett fra at dette med hangover kan inntreffe hos enkelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar sjelden imovane og hangoveren min er null stress. Noen ganger er den ikkeeksisterende, noen ganger virker jeg litt tung i kroppen - akkurat som man kan føle seg når man våkner på feil tidspunkt. Så lenge du beregner åtte timers søvn bør det ikke være et problem i det hele tatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt feil...

Jeg liker smaken av Imovane! Yum! Smaker en god natts søvn. : ) 

Anonymkode: 96e27...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk denne for søvn en gang, fikk beskjed når jeg fikk den om at den bare virket noen timer. Men utrolig vanskelig å våkne neste morgen. Våknet på en måte sånn halvveis, men var fremdeles i en drømme/marerittverden, og når jeg prøvde å tvinge meg selv til å våkne så føltes det som jeg ble sugd inn igjen i søvnen og som jeg ble fysisk dratt innover eller ned i sengen. Husker ikke helt. Men det var ubehagelig og ikke noe jeg pleier å oppleve om morgenen liksom.

Anonymkode: 64620...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan få litt hang-over på en hel 7,5, men aldri på 3,5-5. Det bør gå helt, helt fint. Som de andre sier så går Imovane fort ut av kroppen.

Anonymkode: 16f97...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Skadeskutt skrev:

Jeg har bare gode erfaringer med Vallergan. Den gir meg nattesøvn som er helt essensielt i denne tiden av livet mitt og jeg opplever ikke noen hangover. Mulig jeg gjorde det første uken, men ikke etter det. 

Det er bra! Det er viktig med god søvn. Det er noen som er helt livredde for tabletter og preparater, spesielt sovetabletter. Man skal selvsagt ikke stappe i seg tabletter uten at man virkelig trenger dem, men livskvalitet er viktigere enn evt. noen bivirkninger av medisiner. Alt er relativt da. 

Inntak av for mye sukker (for eksempel) fører også med seg mange negative bivirkninger. Og tobakksprodukter selvsagt. Og dette får man jo kjøpt reseptfritt i butikken. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hottrio skrev:

Det er bra! Det er viktig med god søvn. Det er noen som er helt livredde for tabletter og preparater, spesielt sovetabletter. Man skal selvsagt ikke stappe i seg tabletter uten at man virkelig trenger dem, men livskvalitet er viktigere enn evt. noen bivirkninger av medisiner. Alt er relativt da. 

Inntak av for mye sukker (for eksempel) fører også med seg mange negative bivirkninger. Og tobakksprodukter selvsagt. Og dette får man jo kjøpt reseptfritt i butikken. 

Ja. Tror definitivt det er verre med både tobakk og alkohol enn at man i en periode trenger hjelp av sovemedisin. Hvis man feks sliter med alvorlig fysisk eller psykisk sykdom så er god søvn utrolig viktig. 

Jeg tror bare det at mange har en litt feil oppfatning av hva den type sovemedisin man får forskrevet er. Mange tror man rett og slett blir skikkelig neddopet, er livredd for å ikke våkne opp igjen osv. Men slik er det ikke.

Også burde alle ta seg litt tid til å lære å lese Felleskatalogen. :) Den appen man kan laste ned er veldig oversiktlig. Bedre enn nettutgaven. 

Endret av Skadeskutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg gjør Immovane at jeg klarer å bryte den vonde sirkelen med at jeg ikke får sove fordi jeg har så mange vonde tanker, og fordi jeg blir liggende våken blir de vonde tankene enda sterkere. Særlig de første månedene etter kjæresten døde var Immovane en god hjelp, men det hender inni mellom at jeg fortsatt kan trenge det.

Min erfaring er at sovemedisiner kan være en fantastisk hjelp når de brukes med varsomhet, og i kortere perioder. Selv om legen min har sagt at jeg kan ta en hel tablett, gjør jeg det aldri. Hvis jeg skulle komme i den situasjonen at jeg må øke dosen fra en halv til en hel tablett for å få effekt, tenker jeg at det er fare på ferde.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tok en halv Imovane (3.75 mg) da jeg hadde problemer med å sove pga et dødsfall i nær familie. Tok den så og si på sengekanten, sovna innen 10 minutter og sov til morgenen etter. Men fytti katta så dårlig form jeg var da jeg våknet. Hadde et kuppelhue ut av en annen verden!! Følte meg skikkelig fyllesjuk. Frister ikke til gjentagelse. 

Tror det er veldig individuelt om man reagerer eller ikke. 

Anonymkode: 146ad...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 27.5.2017 den 4.01, AnonymBruker skrev:

Legen har gitt meg imovane fordi jeg sliter med søvn til tider. Jeg skal ta en halv 7,5 mg det.blir vel 3,25 mg? 

Men jeg skal jo på jobb neste dag og jeg lurer på hvordan dere har det dagen derpå. Våkner man lett av vekkerklokke? Føler man seg ok eller eller fyllesyk?

Anonymkode: 76491...5fc

Jeg har tatt den i perioder over flere år, og får null bivirkninger, våkner opp frisk og opplagt! Wondersleepingpill👍🏻

Anonymkode: a72ee...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...