Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig mørke hår på overleppen og jeg syntes det er veldig stress å fjerne dem. 
Har prøvd hårfjerningskrem - hårene kom ut veldig tykke og mørke etterpå

Voksing- var tilbake etter en uke

Bleking- alle ble ikke lyse

Nå pleier jeg bare å nappe men det er veldig slitsomt å vanskelig å få med alt da

Er det noen som har tips?

Anonymkode: 12791...ca7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve laserbehandling men det er veldig dyrt. Min erfaring var at det hjalp ikke meg, bare lommeboka ble slunken. Kanskje du bare må akseptere det og bruke krem det gjør jeg. Må ta det ca 1-2 ganger i måneden. Tror nok uansett behandling så kommer det ut igjen. 

Anonymkode: 45692...ad4

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan prøve laserbehandling men det er veldig dyrt. Min erfaring var at det hjalp ikke meg, bare lommeboka ble slunken. Kanskje du bare må akseptere det og bruke krem det gjør jeg. Må ta det ca 1-2 ganger i måneden. Tror nok uansett behandling så kommer det ut igjen. 

Ikke ts, men hvilken krem?

Anonymkode: 52140...f9f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker en sånn spiral stav som man ruller over huden, så napper den ut alle hårene underveis. :) Syntes det funker kjempebra! Vokser jo like raskt tilbake som vanlig voksing/napping, men sitter bare å ruller med den i ansiktet mens jeg ser på TV eller noe, så veldig greit, får med alle småhårene også. Med voks så ender jeg opp med småkviser og rar hud der jeg har vokset.

Anonymkode: 405ba...45b

• Liker 1
Skrevet

Du har jo en sånn øyenbryns blad som kanskje ville funket? 
Egentlig trenger du ikke barbere deg, da det ikke er noe galt med en kvinne med bart. :)  
Alle damer har bart (om den er synlig eller ei). 
Jeg har ... usynlige hår der? Sannsynligvis.... :) 

Skrevet

Elektrolyse. Drep hårrøttene for godt så ingenting kan gro tilbake.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvilken krem bruker du? 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vita har ansiktskrem for fjerning av hår, har spurt både hos Cubus, H&M og andre parfymerier de har ikke. 

Skrevet

Jeg syns den Veet barberings-greia funker skikkelig godt mot peachfuzz! Litt dyr men liker den veldig godt, og den irriterer ikke

AnonymBruker
Skrevet

Denne kremer bruker jeg og den synes jeg fungerer bra.

6614_gentle_hair_remover_for_the_face_1.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Jo lengre du vokser jo saktere gror de ut igjen. Du må prøve over tid!

Ellers er IPL - hjemmelaser et alternativ, det er en oppstartsfase på annenhver uke de 2 første mnd (du må nappe eller fjerne hårene på andre måter før du tar hjemmelaseren, for at lysdiodene skal gå helt ned i roten og sinke ny hårvekst) , og etterhvert trapper man ned til annenhver måned.

Laser på klinikk er jo også et alternativ , men jeg har inntrykk av at det er IPL de bruker der også? Eller muligens de bruker noe annet som er varig livet ut, det er jeg litt usikker på. Men om det er IPL så kjøpt deg heller en på Expert til 2-3 tusen, du kan bruke hjemme istedet for å betale en klinikk 3-4 tusen pr gang (minst 8 behandlinger osv)

Anonymkode: 333fa...703

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne kremer bruker jeg og den synes jeg fungerer bra.

6614_gentle_hair_remover_for_the_face_1.jpg

Denne har jeg og syns ikke at den tar bort alt skikkelig

Skrevet

Bruker bare en sånn barbergreie jeg :P fort gjort hehe. 

Bilderesultat for barber øyenbryn

Skrevet

Å ta barten er som å dusje, pusse tenner eller børste håret. Det er vanlig stell uten å skylde på kroppspress, sosiale medier og "oi å usikre vi jenter blir"- gnålet. Alle tar barten, min oldemor som ble over 80 nappet den med pinsett i et forstørrelsesspeil.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Antoinette skrev:

Å ta barten er som å dusje, pusse tenner eller børste håret. Det er vanlig stell uten å skylde på kroppspress, sosiale medier og "oi å usikre vi jenter blir"- gnålet. Alle tar barten, min oldemor som ble over 80 nappet den med pinsett i et forstørrelsesspeil.

Enig!

Greit nok, om man ikke ønsker å ta barten trenger man så klart ikke gjøre det, men man skal ikke da forvente at det er attraktivt med bart bare fordi man er for lat selv til å fjerne den. Jeg tror jrg bare skal slutte å stelle meg helt jeg, og om noen klager på at jeg er ustelt skal jeg svare at alle er vakre uansett hvordan de ser ut så du har ikke noe annet valg enn å tenne på meg. :ironi: 

Anonymkode: 405ba...45b

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt.

Edie, mod.

Skrevet
14 minutter siden, Edie skrev:

Ryddet for brukerdebatt.

Edie, mod.

Tydeligvis en greie dere har imot meg for tiden ja. Jeg kommer med kommentarer MOT kroppspress og jeg blir moderert, mens de som prater FOR kroppspress og nærmest gjør narr av de som ikke fjerner bart får stå

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg pleier å kjøpe ansiktsvoks fra apoteket, rosa liten eske, koster rundt 70 kr. Bruker den et par ganger i uka. Tar et par minutter og er veldig lettvint. Kjøp for all den den som et til sensitiv hud, så slipper du kviser og stygg hud etterpå.

Dere som napper: får dere ikke inngrodd hår etterpå?

Endret av miaw
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Antoinette skrev:

Det er vel litt drøyt å påstå? Jeg er femti år, og har aldri hatt synlig "bart" eller noe som kan minne om det. Aldri fjernet noe annet hår i ansiktet enn øyenbrynsnapping. Og selv det blir det mindre av etterhvert som hårrøttene svekkes av gjentatt napping i mange år. Nå trenger jeg knapt å nappe øyenbryn lenger heller, for hårsekkene har gitt opp og det er knapt noe av de nappede hårene som vokser ut igjen lenger.

Hårfargen min er vanlig kommunegrå. Har en blond venninne og en brunhåret venninne som heller aldri har nappet barten.

Anonymkode: fed7b...476

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...