Gå til innhold

Hvorfor hvit/lys brudekjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg undres noen ganger, hvorfor velger 90% av alle bruder hvit eller helt lys kjole? Hva med å prøve sterke farger, eller en litt mørkere farge? 

Selv valgte jeg en dyp rød kjole, hadde slør, og vi giftet oss på tinghuset. Tre ting som i enkeltes øyne ikke kan kombineres. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har jo med tradisjon å gjøre.

Anonymkode: bee5b...79c

• Liker 1
Skrevet

Hvitt betraktes som renhetens og uskyldens farge. Egenskaper bruden gjerne vil assosieres med.

i f.eks. kinesisk kultur er rød kjole vanlig.

4020bb8080960eccc4be1afcac0e1b5e.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Gifter man seg på Tinghuset, virker det rart å dukke opp i hvit brudekjole. Det synes jeg passer best når man gifter seg i kirken. På Tinghuset kan man bruke andre farger og helst en kjole som ikke er en typisk brudekjole.

Anonymkode: d4b3a...594

AnonymBruker
Skrevet

Jeg giftet meg på Rådhuset og hadde på meg en enkel hvit sommerkjole.

Anonymkode: d4b3a...594

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så en brud i en lekker dyprød kjole, og hun var virkelig nydelig i den kjolen. De giftet seg i en borg og kjolen passet veldig godt i den settingen. 

Anonymkode: cc95c...0fd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bryllupsfotograf og de fleste jeg fotograferer på tinghuset har hvit, men kort eller knelang kjole og de har som oftest ikke slør. Noen har mer figurnære, knelange kjoler.

Har også hatt bruder med rød, beige, svart, svart og rød, hvit og blå, lyseblå og lyserosa kjoler. Men de fleste har hvit selvfølgelig. Det hadde jeg også, og syns det er finest (og helt klart finest til fotografering - hvitt reflekterer bedre så man får finere lys i bildet og ansiktet).

Anonymkode: aaa3a...75f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...