Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må ta vg3 om igjen da jeg fikk stryk i et fag . Kan jeg da søke utstyrsstipend til neste år, selv om jeg har fått det de tre årene man vanligvis bruker på vgs? 

Anonymkode: c712a...9a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 13f8c...115

AnonymBruker
Skrevet

Sikker? Det står at alle elever med ungdomsrett får utstyrsstipend. Jeg har ungdomsrett. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke kjøpt utstyret dette skoleåret da? Da kan det vel brukes neste gang også.

Anonymkode: 4c1df...1f2

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke kjøpt utstyret dette skoleåret da? Da kan det vel brukes neste gang også.

Anonymkode: 4c1df...1f2

Ts har selvsagt ikke brukt stipendet på utstyr. Alle VGS elever som får de pengene bruker det på klær, mat eller kino

Anonymkode: ba509...758

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts har selvsagt ikke brukt stipendet på utstyr. Alle VGS elever som får de pengene bruker det på klær, mat eller kino

Jeg brukte de på å betale for skolepcen..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte de på å betale for skolepcen..

Skolepc til 990kr? 

Her i min kommune får alle vgs. elever skolepc gratis i alle 3 åra. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skolepc til 990kr? 

I Oslo må alle elever betale leie av skolepc tilsvarende summen av utstyrsstipendet. 

• Liker 3
Skrevet

I Hordaland får man PC til den prisen man får av tre år med utstyrsstipend, så ikke gratis nei

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skolepc til 990kr? 

Jeg måtte også bruke det til å betale skolepc. Fikk akkurat nok penger til den da jeg gikk studiespess og ikke fikk stort utstyrstipend.

• Liker 2
Skrevet

Snakk med skolen din, eller med lånekassa. Men du må vel ikke ta hele året om igjen hvis du har strøket i et fag?

AnonymBruker
Skrevet

Har du fullført tre årig videregående opplæring har du jo brukt opp ungdomsretten din. Nå som du skal søke vg3 på nytt igjen, er du plassert bakerst i køen av alle elever som har ungdomsrett. Du har ingen rett på å komme innpå Vg3, men fylkeskommunen kan være snille å la deg få plass. 

Utstyrstipend brukes til betale av leie til skolepc ja, alle de tre årene. Man får ikke låne den gratis. 

Jeg er usikker på om du har rett på utstyrstipend, det må du nesten forhøre deg med Lånekassen om (med tanke på at du har fullført videregående, men stryket i ett fag). Jeg gikk 4 år på videregående og fikk utstyrstipend alle de fire årene, men det var fordi jeg tok et omvalg (bytting av utdanningsprogram pga feilvalg). Jeg gikk Vg1, Vg1, Vg2 og Vg3, men jeg strøk ikke i noen fag. 

Anonymkode: a3a86...272

AnonymBruker
Skrevet

Jeg strøk i 2 fag på vgs. Man må da ikke ta opp hele vg3, er bare å ta det opp som privatist. Unødvendig å gå hele vg3 om igjen

Anonymkode: 0d9e5...460

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke bare ta opp det ene faget da? Trenger ikke ta opp hele vg3 selv om du strøk i ett fag. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan bare søke utstyrsstipend 1 gang. 

Anonymkode: 8df26...312

AnonymBruker
Skrevet

I særskilte situasjoner kan man få utvidet ungdomsrett:
''Du kan få utvidet retten med inntil ett opplæringsår hvis du gjør et omvalg eller har mistet store deler av et opplæringsår på grunn av sykdom eller skade. Hvis du får godkjent søknad om spesialundervisning, kan du få utvidet retten med inntil to år.''
Er du 100% sikker på at du har ungdomsrett, TS? Normalt får man ungdomsrett i 3 år.

Anonymkode: 243ab...7a1

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skolepc til 990kr? 

Vel, ikke alle kommuner er som din. her jeg bor koster skolepc'n ca 990 kr i året. Etter 3 år eier eleven pc'n selv. 

Anonymkode: 3496f...e52

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...