Gå til innhold

Gave i bryllup

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min kjæreste sitt søsken skal gifte seg neste måned. Jeg skal være med, men usikker angående gavesituasjon. Da dette er kjæresten min sitt søsken antar jeg at det blir en ålreit betydelig gave, dermed kan jeg ikke tro at vi skal spleise. 

Samtidig er dette ett nytt forhold og vi har bare vært sammen en kort tid så har ikke vært i denne situasjonen tidligere eller pratet om dette. Vil det være naturlig at mitt navn bare skrives på gaven uten at jeg bidrar noe ? At gaven er fra oss, en felles gave ? Eller bør jeg kjøpe noe fra bare meg ?

Forholdet er som sagt noe ferskt og jeg har bare truffet søsken og foreldre ved to tre anledninger så kjenner dem ikke godt, men vi skal blant annet sammen på familie hytta deres ei helg eller to før bryllupet, så jeg kommer jo til å bli litt bedre kjent med brudeparet før selve bryllupet.

På invitasjonen var jeg forøvrig nevnt med navn, men jeg vet de var noe usikre siden vi nettopp var blitt sammen og sånn..

Anonymkode: 9e914...932

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at du burde bli med på gaven sammen med kjæresten din. Du kan jo tilby deg å bidra/ betale litt på den gaven. 

Dere kommer jo sammen som par og da er det helt vanlig å gi gave sammen.  

Jeg og kjæresten min har en ordning der jeg betaler når det er snakk om mine venner og familie, og han betaler når det er hans venner og familie -  men vi har vært sammen i snart tre år så det faller seg mulig litt mer naturlig etterhvert. 

AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Han skriver navnet ditt på gaven, men betaler. Det er jo hans side av familien. Hadde det vært din hadde du stått for gaven og skrevet hans navn på gaven også.

Anonymkode: 0e8a5...749

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...