Gå til innhold

Akupunktur, piercing og migrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest meg litt opp på daithpiercingen og hvordan mange mener den har hjulpet dem med migrene. Det er visstnok noe med at den treffer noen akupunkturpunkter som letter hodepiner. Jeg er litt skeptisk til akupunktur generelt sett, men er veldig frista til å ta den bare for å prøve om det hjelper.

Så har du noen erfaring med akupunktur og hva tenker du da om denne typen piercing for migrene? Eller har du denne typen piercing og fått noen som helst effekt av den?

Her er et bilde som viser plasseringen:

7d81dcec5e665296890d5a7c5be6d4b3.jpg

Skrevet

Jeg har kronisk migrene og har lest om dette, både positivt og negativt. Er nesten så desperat at jeg har lyst til å pröve, men jeg er ganske skeptisk.

Har prövd akupunktur (over tid) og det fungerte ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Akupunkturpunkter finnes ikke og nåler mot migrene hjelper ikke. 

Anonymkode: 1a636...256

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, sajk skrev:

Jeg har kronisk migrene og har lest om dette, både positivt og negativt. Er nesten så desperat at jeg har lyst til å pröve, men jeg er ganske skeptisk.

Har prövd akupunktur (over tid) og det fungerte ikke.

Jeg har heldigvis ikke migrene, men legen min snakket i hvertfall om at de typen hodepiner jeg har kan være tidlige tegn på at jeg kommer til å få migrene. Det er så utrolig slitsomt at jeg også vurderer å ta det bare for å prøve. Men det eneste stedet jeg har funnet som har akupunkturbakgrunn som setter det er i Sandefjord, og det er 2 timer med kollektivtransport unna. Jeg er veldig usikker på hvor nøyaktig man må være med plasseringa om man først skal prøve.

Skrevet

Jeg dytter her. Hadde sterk hodepine og kvalme i dag.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde akupunktur i fjord, ingen effekt etter flere måneder. Litt kjipt fordi jeg brukte veldig mye penger på denne behandlingen, fikk ikke dekt noe gjennom helfo eller nav. Har kronisk migrene med hele 15 anfall i måneden.

Har ikke prøvd denne piercingen, om ikke akupunktur funker for meg, så vil ikke denne piercingen hjelpe meg noe heller.

Så jeg holder meg til medisinene, kan bare spise triptaner som er anfallsmedisin 8 ganger i måneden, viss man spiser mer enn det, kan man risikere å få medisin utløst migrene. Har også prøvd ut forebyggende medisin som er blodtrykksmedisin, ble dårlig og fikk rar hjerterytme av dem, så måtte kutte de ut! Det er visstnok ganske ille med medisin utløst migrene.

Anonymkode: f1d8d...f8c

• Liker 1
  • 2 år senere...
Skrevet

Drar opp denne gamle tråden fra 2017.

1. Noen som har prøvd dette? 

2. I hvor lang tid? 

3. Anbefalinger?

Ser slik type piercing (med bakgrunn i migrene) tilbys i byen jeg bor i. Vurderer det selv nå. Er vel noe om at virkningen kan gå over med tiden, men tenker om det hjelper ett års tid er det jo uansett kanskje verdt det. 

Rop ut om noen har erfaring!😊

Skrevet

Migrene kommer av at blodkarene i hjernen trekker seg sammen. Da vil ikke nåler etc ha noen effekt. I Sverige gjorde de et forsøk med nitrospray og fikk greie resultater. Nitro utvider årene i kroppen, også hodet. Kanskje noe du kan lufte hos legen din?

Anonymkode: 1b36a...cd3

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Ingen andre med migrene- og piercingerfaringer her til lands?🤔😊

Anonymkode: c1e19...d1c

Skrevet

Anbefaler å følge @hodepinedagbok på snap.   Ikke så mye om piercinger kanskje, men mye god informasjon om hvordan det er å leve med migrene og annen hodepine. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...