AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #1 Del Skrevet 26. mai 2017 Jeg leser ofte om jenter (og sikkert gutter også) som nekter å bruke diverse merker på sminke og hudprodukter fordi ''de tester på dyr''.. Men jeg forstår ikke hvorfor det er så fælt at man skal boikotte? Er det ikke bra at et produkt er godt testet før det blir solgt? Dere som er så i mot dyretesting, kan dere forklare meg hvorfor? Gjerne saklig og med dokumentasjon. Anonymkode: 53b53...224 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cyrus Skrevet 26. mai 2017 #2 Del Skrevet 26. mai 2017 Jeg synes det er unødvendig å la det gå utover de uskyldige dyra. Bruk mennesker istedet! Det er jo nok av voldtektsforbrytere å ta av rundt omkring i fengsler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #3 Del Skrevet 26. mai 2017 Dårlig forsøk. Et kurs i trolling hadde kanskje vært noe for deg? Anonymkode: 04f5e...e71 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 26. mai 2017 #4 Del Skrevet 26. mai 2017 Dyr er uskyldige og jeg synes ikke de burde bli brukt. Burde helle lønne mennesker for å teste. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 26. mai 2017 #5 Del Skrevet 26. mai 2017 Dyrestesting er ikke nødvendig. Det finnes andre måter som er like sikre, bare at ingen lider. Så da er det jo ikke noe poeng i å torturere dyr. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #6 Del Skrevet 26. mai 2017 Mange steder i verden er det et KRAV om dyretesting pga myndighetene, men der tester landene produktene selv. Feks lancome Paris tester ikke sine produkter på dyr,men myndighetene i feks Kina har det som et krav derfor blir det tester i lander der før det kan selges på markedet ( er ikke lancome som er oppdragsgiverenk) Anonymkode: 53f20...dce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 26. mai 2017 #7 Del Skrevet 26. mai 2017 Fordi uskylde skapninger skal ikke måtte leve livene sine i bur og gå igjennom grusomme, smertefulle tester pga menneskers forfengelighet! Kjære ts, hvis du overhode må spørre hvorfor dette er galt mangler du noe essensielt som kalles empati 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiteful Skrevet 26. mai 2017 #8 Del Skrevet 26. mai 2017 Jeg vet ikke med deg, men jeg syns ikke dyr fortjener å lide for at mennesker skal se "pene" ut 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 26. mai 2017 #9 Del Skrevet 26. mai 2017 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #10 Del Skrevet 26. mai 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg leser ofte om jenter (og sikkert gutter også) som nekter å bruke diverse merker på sminke og hudprodukter fordi ''de tester på dyr''.. Men jeg forstår ikke hvorfor det er så fælt at man skal boikotte? Er det ikke bra at et produkt er godt testet før det blir solgt? Dere som er så i mot dyretesting, kan dere forklare meg hvorfor? Gjerne saklig og med dokumentasjon. Anonymkode: 53b53...224 Meld deg frivillig til å la dem teste produkter på deg og oppfordre andre til å gjøre det samme. Jo flere jo bedre blir testinga. Dyr velger ikke å bli torturert med øyedrypping og påsmøring av potensielt skadelige stoffer og allergener, men mennesker kan jo betales (bestikkes) til å gjøre det. Mye bedre. Anonymkode: 885e2...7ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheltay Retrac Skrevet 26. mai 2017 #11 Del Skrevet 26. mai 2017 Fordi dyrene sitter i bur på laboratorier og ikke blir stimulert. Mange har aldri sett gress før, og vet ikke at det eksisterer en verden utenfor buret. Se denne filmen, så skjønner du kanskje mer av hvordan de har det: https://youtu.be/zLZMxRP_F5w 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 26. mai 2017 #12 Del Skrevet 26. mai 2017 Du får se endel youtube-videoer der de viser dyretesting, så tror jeg du skjønner 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #13 Del Skrevet 26. mai 2017 I Europa er heldigvis dyretesting av kosmetikk ulovlig. Årsaken til det er at nytteverdien ikke veier opp for lidelsen de utsettes for. Jeg har selv drevet med forsøksdyr (legemidler), som har involvert lidelse. Tro meg, det er grusomt å være en del av det til tross for resultatene har en stor verdi for andre dyr. Anonymkode: 0546b...d53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 26. mai 2017 #14 Del Skrevet 26. mai 2017 7 minutter siden, Spiteful skrev: Jeg vet ikke med deg, men jeg syns ikke dyr fortjener å lide for at mennesker skal se "pene" ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 26. mai 2017 #15 Del Skrevet 26. mai 2017 Åh herregud! Troll? Jeg støtter ikke legemiddelfirmaene heller om jeg kan unngå det, ALLE medikamenter er også testet på dyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #16 Del Skrevet 27. mai 2017 Takk for svar til dere som tok det her seriøst! Jeg forstår selvfølgelig at dyr som lider ikke er bra og vil heller ikke støtte det. Er nettopp derfor jeg spør, fordi jeg gjerne vil ha dokumentasjon og beviser å vise til når noen går i mot meg i en diskusjon. Det er så mange der ute som sier de er i mot dyretesting på sminke men har ingen som helst meninger når det samme gjelder for eksempel medisiner. ER det mer riktig at dyr skal lide i laberatorium og pines med bivirkninger fordi medisiner kanskje til slutt kan gi oss et bedre liv? Er det bare sminke og hudprodukter som er djevelens verk her? Og hvor går i så fall grensen? Hud kremer for å fjerne rynker er feil men hudkremer for å hjelpe på eksem er ok? Jeg trenger hjelp i diskusjonen her for å vise kompisene mine at dyretesting ikke er bra... TS Anonymkode: 53b53...224 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #17 Del Skrevet 27. mai 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar til dere som tok det her seriøst! Jeg forstår selvfølgelig at dyr som lider ikke er bra og vil heller ikke støtte det. Er nettopp derfor jeg spør, fordi jeg gjerne vil ha dokumentasjon og beviser å vise til når noen går i mot meg i en diskusjon. Det er så mange der ute som sier de er i mot dyretesting på sminke men har ingen som helst meninger når det samme gjelder for eksempel medisiner. ER det mer riktig at dyr skal lide i laberatorium og pines med bivirkninger fordi medisiner kanskje til slutt kan gi oss et bedre liv? Er det bare sminke og hudprodukter som er djevelens verk her? Og hvor går i så fall grensen? Hud kremer for å fjerne rynker er feil men hudkremer for å hjelpe på eksem er ok? Jeg trenger hjelp i diskusjonen her for å vise kompisene mine at dyretesting ikke er bra... TS Anonymkode: 53b53...224 Ærlig talt! En femåring klarer å argumentere mot tortur av dyr for menneskers avgrunn av forfengelighet! Du må f meg tulle. Hva slags trashy folk er det som mangler empati til å forstå noe så enkelt! Anonymkode: 8989c...bd2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #18 Del Skrevet 27. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar til dere som tok det her seriøst! Jeg forstår selvfølgelig at dyr som lider ikke er bra og vil heller ikke støtte det. Er nettopp derfor jeg spør, fordi jeg gjerne vil ha dokumentasjon og beviser å vise til når noen går i mot meg i en diskusjon. Det er så mange der ute som sier de er i mot dyretesting på sminke men har ingen som helst meninger når det samme gjelder for eksempel medisiner. ER det mer riktig at dyr skal lide i laberatorium og pines med bivirkninger fordi medisiner kanskje til slutt kan gi oss et bedre liv? Er det bare sminke og hudprodukter som er djevelens verk her? Og hvor går i så fall grensen? Hud kremer for å fjerne rynker er feil men hudkremer for å hjelpe på eksem er ok? Jeg trenger hjelp i diskusjonen her for å vise kompisene mine at dyretesting ikke er bra... TS Anonymkode: 53b53...224 Sminke blir testet på dyr fordi man skal finne ut om de får reaksjoner. Dvs at for eks øynene til dyret vil hovne opp og bli smertefulle fordi de reagerer på sminken. Litt som å smøre klor på øynene deres. Det er slike ting dyretesting betyr Medisiner kan være et slags nødvendig onde. La oss si dyretesting på 1 dyr gjør at man utvikler en medisin som redder 50 000 mennesker og som fortsetter å redde menneskeliv i fremtiden. Er ikke de menneskelivene verdt mer enn lidelsen til ett dyr? Dette er en noe filosofisk debatt som ikke har et klart skille, og du vil nok få mange ulike svar. Jeg syns det er uheldig, men jeg kan forstå det. Det er ihvertfall forskjell på dyretesting når det gjelder kosmetikk vs medisin Litt verre å diskutere spesifikk eksempler som eksem uten dypere medisinsk kunnskap. Jeg har heller ikke eksem selv og vet ikke hvor mye det påvirker et menneske osv Anonymkode: 94c25...109 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 27. mai 2017 #19 Del Skrevet 27. mai 2017 Her ser du hvorfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 27. mai 2017 #20 Del Skrevet 27. mai 2017 Uff. Klarer ikke delta så mye i denne tråden pga bildene, jeg orker ikke se på dem. Jeg har ikke noe særlig argumenter å komme med heller, men kanskje de har det på Noah sine sider f.ex? Mener å ha lest et sted at testing av medikamenter på dyr er unøyaktig og egentlig ikke hjelper så mye når man skal bruke det på mennesker. Og dessuten, om man må teste et medikament på dyr for å finne ut om det er trygt, er det ikke da litt farlig i utgangspunktet? Jeg mener at medikamenter hovedsakelig burde brukes akutt og over kort tid, og at de som tjener mest på medikamenter som man går på over lang tid og hele livet, er legemiddelselskapene. Det finnes selvsagt unntak, men jevnt over så er dette min oppfatning. Noen medikamenter MÅ jeg bruke, som bedøvelse hos tannlegen f.ex., og noen er selvsagt livreddende. Men jeg er ikke noen fast kunde hos big pharma for å si det sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå