Gå til innhold

Hun er frekk, men har likevel en haug med venner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som egentlig er veldig frekk. Hun baksnakker så og si alle, og forteller folks hemmligheter videre til andre. Likevel har hun en haug med venner som har tillitt til henne.

Jeg er en som egentlig ikke er frekk i det hele tatt. Jeg holder meg unna all baksnakking, og når folk betror seg til meg holder jeg kjeft om det. Likevel har jeg ingen venner. 

Hva er greia? Venninna mi er så og si aldri ledig, hun er alltid med folk og alle liker henne. Når jeg er med henne og det kommer folk bort til oss for å hilse på henne bare, og deretter går videre, så begynner hun å snakke dritt om dem. Og der står jeg og skulle ønske jeg kunne vært venn med de folka fordi jeg virkelig syns de er interresante og hyggelige. 

Dette er forøvrig ikke bare henne det gjelder. Har lagt merke til at frekke og mer illojale mennesker gjerne er mer populære enn de hyggelige som er lojale. I alle fall her i byen jeg bor i. 

Jeg klarer ikke finne dette logisk. Her sitter jeg og virkelig verdsetter all vennskap, lytter, gir råd og holder hennligheter. Likevel er det de som er stikk motsatt av meg som har flest venner... 

Har ofte vurdert p bare være bitch for å se om det hadde hjulpet meg sosialt sett, men det ligger ikke i meg å være bitch og drite i andre folks følelser... 

Er det virkelig sånn at man kan være for snill? 

Anonymkode: ede69...d43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor gidder du å henge med denne persjonen? Hva sies det om deg når du snur ryggen til?

Og som svar på hvorfor hun har så mange "venner", er det fordi hun tilsynelatende "byr" på seg selv, smisker og sier det folk vil høre. Hvor dypt disse vennskapene er derimot...

Tror ikke det er noe lurt av av deg å prøve "bitche-strategien" selv, om du ikke er like dreven som vennina di til å late som om du er trivelig.

• Liker 1
Skrevet

Det er jo forskjell på venner og bekjente.

En sånn person som du beskriver er ofte en slik som ikke har nære venner.

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver om venninna di, og så skriver du at du ikke har noen venner? Hva med henne da?

Anonymkode: b22b7...769

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man høster det man sår, før eller siden. Folk liker ikke å bli løyet for og det har en tendens til å komme for dagen. Hold på den du er og det du skriver om deg selv er veldig fine egenskaper. Ikke prøv å være en annen en den du er fordi du kommer til å tape på det i det lange løp. Tipper din venninne egentlig er ganske ensom siden hun holder på slik hun gjør og mange "venner" er ikke nødvendigvis gode venner.

Anonymkode: efd96...e7a

Gjest Froning
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig sånn at man kan være for snill? 

Aldri galt å være snill ;)

Sitter man å "pleaser" andre med en uærlig agenda er det lett å bli gjennomskuet og man blir uattraktiv som person og lite autentisk. Det gjelder i forhold til alle mennesker. 

Det er her mange som anser seg som snille skyter seg i leggen..

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Perle skrev:

Hvorfor gidder du å henge med denne persjonen? Hva sies det om deg når du snur ryggen til?

Og som svar på hvorfor hun har så mange "venner", er det fordi hun tilsynelatende "byr" på seg selv, smisker og sier det folk vil høre. Hvor dypt disse vennskapene er derimot...

Tror ikke det er noe lurt av av deg å prøve "bitche-strategien" selv, om du ikke er like dreven som vennina di til å late som om du er trivelig.

Jeg henger ytterst sjeldent med denne jenta. Hilser og snakker hvis jeg møter på henne på byen eller på fest, og det er alt liksom. Kutta mye av kontakten da jeg skjønte hva slags person hun er, men jeg har kjent henne siden barnehagen, så er litt vanskelig å kutte henne helt ut.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver om venninna di, og så skriver du at du ikke har noen venner? Hva med henne da?

Anonymkode: b22b7...769

Kaller henne venninne siden jeg har kjent henne siden barnehagen, men jeg er jo aldri med henne på fritiden, og deler aldri noe personlig med henne. Venninne blir kanskje litt feil å bruke da...

Skrevet (endret)

Åpenbart er det ikke en god strategi å behandle andre dårlig for å få venner.  Det du bør gjøre er å spørre flere mennesker om de vil finne på ting med deg. 

Når det kommer til hvorfor enkelte kan ha mange venner selv om de behandler folk dårlig så kan det både komme av at de har venner som er villige til å bli behandlet dårlig, at hun ikke behandler vennene sine dårlig og kun de hun ikke er venn med eller en kombinasjon.  Vet selv om j mennesker med mange venner  som er svært dårlige mennesker, men de har jo venner  på tross av at de er dårlige mennesker, ikke på grunn av. 

Utrolig trist at du sliter med å få venner, men det kommer til å ordne seg om du tar initiativ. Nok av mennesker som trenger nye og bedre venner. 

Endret av Hermine Grang
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De frekkeste har alltid flest venner. 

Anonymkode: 301f0...677

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De frekkeste har alltid flest venner. 

Anonymkode: 301f0...677

De tør vel ikke si i mot venninnen til ts da. Det blir vel en sånn flokk-mentalitet som de følger og må være med på i frykt for at de kan bli utstøtt hvis de ikke står der og ler falskt, nikker seg liksom enig osv. Det må være slitsomt for alle "vennene" hennes. Hun skulle bare ha visst. :ler: 

Anonymkode: b835c...469

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, Hermine Grang skrev:

Åpenbart er det ikke en god strategi å behandle andre dårlig for å få venner.  Det du bør gjøre er å spørre flere mennesker om de vil finne på ting med deg. 

Når det kommer til hvorfor enkelte kan ha mange venner selv om de behandler folk dårlig så kan det både komme av at de har venner som er villige til å bli behandlet dårlig, at hun ikke behandler vennene sine dårlig og kun de hun ikke er venn med eller en kombinasjon.  Vet selv om j mennesker med mange venner  som er svært dårlige mennesker, men de har jo venner  på tross av at de er dårlige mennesker, ikke på grunn av. 

Utrolig trist at du sliter med å få venner, men det kommer til å ordne seg om du tar initiativ. Nok av mennesker som trenger nye og bedre venner. 

Kanskje den personen Ts omtaler samler på venner for å få ekstra mange gaver til jul og sånt? Så dypt stakk de vennskapene. :forvirret: 

Anonymkode: b835c...469

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Synes faktisk det er helt sykt hvordan enkelte mennesker kan ha en vennegjeng selv om de er direkte dårlige mennesker. Virker  som om enkelte mener at noe få positive sider kan veie opp for alt det negative.  

Anonymkode: 75151...ba0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...