AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #1 Skrevet 26. mai 2017 Noen som vet hvorfor det kan være? Skålene hans står på en rolig og fin plass. Han spiser normalt. Han drikker sjeldent av sin egen skål, men når vi tar vannet i håndflatene da drikker han. Bli jo bekymret når han peser fordi han er tørst også drikker han ikke. Anonymkode: 91a4f...57c
Kragebein Skrevet 26. mai 2017 #2 Skrevet 26. mai 2017 Vi hadde samme problem med vår hund i starten. For å få han til å drikke av skålen selv måtte vi sette vannskålen noen meter unna matskålen, og vi måtte lære ham å drikke fra den. Vi begynte med å la ham drikke fra håndflaten, så tok vi håndflaten lenger og lenger nedi skålen mens han drakk. Til slutt kunne vi ta den helt vekk mens han fortsatte å drikke, og da skjønte han det. 1
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 26. mai 2017 #3 Skrevet 26. mai 2017 Er skåla helt ren? Og drikker han mye fra hånda? Han kan pese uten at han er tørst, og så drikke bare fordi det kommer fra hånda, det gjør min hund iallefall. Om han virkelig ikke vil drikke fra skåla, så se om du kan bruke en annen skål som han liker bedre, eller ta vann i hånda fra skåla og så senk hånda ned i skåla mens han drikker slik at han til slutt drikker direkte fra skåla, og gjenta dette flere ganger om dagen.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #4 Skrevet 26. mai 2017 3 minutter siden, Kragebein skrev: Vi hadde samme problem med vår hund i starten. For å få han til å drikke av skålen selv måtte vi sette vannskålen noen meter unna matskålen, og vi måtte lære ham å drikke fra den. Vi begynte med å la ham drikke fra håndflaten, så tok vi håndflaten lenger og lenger nedi skålen mens han drakk. Til slutt kunne vi ta den helt vekk mens han fortsatte å drikke, og da skjønte han det. Smart! Skal prøve dette han er forsåvidt 6 mnd og hatt han fra 8 uker. Er kun nå han hsr begynt å drikke mindre. 2 minutter siden, Den Lille Heksa skrev: Er skåla helt ren? Og drikker han mye fra hånda? Han kan pese uten at han er tørst, og så drikke bare fordi det kommer fra hånda, det gjør min hund iallefall. Om han virkelig ikke vil drikke fra skåla, så se om du kan bruke en annen skål som han liker bedre, eller ta vann i hånda fra skåla og så senk hånda ned i skåla mens han drikker slik at han til slutt drikker direkte fra skåla, og gjenta dette flere ganger om dagen. Ja, det var min første tanke også så har rengjort skåla. Joda, men når han ikke har drukket etter å ha vært ute i varmen, så vil jeg tro pesingen er tørste. Skal prøve å GS de på to forskjellige steder 😄 Anonymkode: 91a4f...57c
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #5 Skrevet 26. mai 2017 Vår hund var lik, så her fikk vi en annen hund på besøk, som drakk av vannskåla og da begynte hunden vår å drikke av skåla også. Anonymkode: badcc...6a1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #6 Skrevet 26. mai 2017 Putt godis oppi skålen, funket på min som jeg syns drakk for lite ☺ Anonymkode: 7d9c7...5d6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå