foreveralone Skrevet 26. mai 2017 #1 Skrevet 26. mai 2017 Neste uke skal jeg søke om nytt pass og jeg leser reglene for bilde at panna skal være synlig. Jeg har en tung lugg som dekker hele pannen og brynene. Er det ok? Eller må jeg ta med hårbøyle eller noe i tilfelle de sier jeg må få luggen vekk??
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #2 Skrevet 26. mai 2017 Akkurat nå, foreveralone skrev: Neste uke skal jeg søke om nytt pass og jeg leser reglene for bilde at panna skal være synlig. Jeg har en tung lugg som dekker hele pannen og brynene. Er det ok? Eller må jeg ta med hårbøyle eller noe i tilfelle de sier jeg må få luggen vekk?? Ta med hårbøyle, hårbånd el.l. for å få håret bort fra panna før fotografering. Anonymkode: ef694...662 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #3 Skrevet 26. mai 2017 Du må ha luggen vekk, ja. Ville ganske enkelt satt det bort på forhånd, da kan du sørge for at det ser sånn noenlunde ut. Jeg var ikke helt forberedt på det da jeg skulle ta bilde til førerkortet, så det ser jo rett og slett ikke ut. Anonymkode: 65b5c...081 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #4 Skrevet 26. mai 2017 Det er vel også smart å ha minst mulig sminke på seg når man skal ta passbilde. Anonymkode: ef694...662
The Kitten Skrevet 27. mai 2017 #5 Skrevet 27. mai 2017 Det er også smart å ikke se ut som en ungdomskriminell på passbildet sitt slik jeg gjør. Ikke rart jeg alltid blir stoppet for ekstra kontroll. Heldigvis skal jeg få nytt pass iløpet av sommeren. Ja, TS. Pannen (hele ansiktet) må være synlig.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #6 Skrevet 27. mai 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel også smart å ha minst mulig sminke på seg når man skal ta passbilde. Anonymkode: ef694...662 Hvorfor ikke? Jeg er ekstremt stygg albino uten sminke, så jeg må sminke meg ellers ser jeg syk ut Anonymkode: 4188b...082
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #7 Skrevet 27. mai 2017 Må ører også være synlig? Hvordan frisyre skal man ha håret da.... Anonymkode: 4188b...082
The Kitten Skrevet 27. mai 2017 #8 Skrevet 27. mai 2017 Det er viktig at Fotoet er riktig eksponert og i fotokvalitet Fotoet kan være i svart/hvitt eller i farger Fotoet skal ikke være eldre enn 6 måneder Fotoets størrelse skal være ca. 35 x 45 millimeter Fotoet må tas rett forfra (fokuser på øynene), og mot en jevn hvit bakgrunn Fotoet skal vise hele hodet og toppen av skuldrene, ingen slagskygge Ansiktet skal dekke 70-80 % av bildeflaten, dvs. at avstanden fra isse til hake skal være minst 30 millimeter Øyne skal være åpne og klart synlige, øynene må ikke dekkes av hår Begge ørene skal være helt synlige Både hake, panne og begge kinn skal være synlige Munnen må være lukket Briller må tas av ved fotografering Hodeplagg skal ikke benyttes på passbilder. (Capser, luer, hatter, hårbånd, skjerf etc.) Unntak Man kan av religiøse eller andre spesielle grunner, for eksempel ved sykdom, bruke hodeplagg, så lenge det er sannsynlig at man vil bruke tilsvarende hodeplagg i kontroller senere. Hodeplagg må ikke dekke noen deler av ansiktet eller mer av hodet enn nødvendig. Begge ørene skal være helt synlige. Tynne diskré hårbøyler eller hårbånd som er trukket godt tilbake fra ansiktet. De skal ikke være godt synlig på bildet. Hårspenner kan brukes, såfremt de ikke dekker deler av ansiktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå