Gå til innhold

Tilbehør til entrecôte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva serverer du ved siden av entrecôte? 

Anonymkode: d0b99...dbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spinat med parmesan er enkelt og superdigg. Og kviteseidsmør på entrecôten.

Eller bønner.

Eller fløtegratinerte poteter.

Fikk lyst på entrecote nå :P

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Høna79 skrev:

Spinat med parmesan er enkelt og superdigg. Og kviteseidsmør på entrecôten.

Eller bønner.

Eller fløtegratinerte poteter.

Fikk lyst på entrecote nå :P

Nam! 😋

Har du oppskrift på spinat med parmesan? 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Hjemmelagde fløtegratinerte poteter Og en god salat feks 😋 

Anonymkode: 786ba...33e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rødløkkompott,  søtpotetmos,  soppstuing. Brokkoli,  asparges. Ofte fløtegratinerte poteter. Noen ganger bakt potet.

Anonymkode: 58080...1da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Rødløkkompott,  søtpotetmos,  soppstuing. Brokkoli,  asparges. Ofte fløtegratinerte poteter. Noen ganger bakt potet.

Anonymkode: 58080...1da

Har du oppskrift på rødløkskompott? 😋

Skrevet

Fløtegratinerte poteter, spinat/ricotta-stuing, mango/avokado-salat, og rømme :)

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nam! 😋

Har du oppskrift på spinat med parmesan? 🙂

Det trengs virkelig ikke, men du får en likevel :) Legg spinat på tallerkenen, ta parmesan på (selv bruker jeg ostehøvel for å ta av, blir for små biter med rivjern). Ta noen dråper balsamico på. Stek entrecôte etter eget ønske. La den hvile litt. Legg entrecoten oppå spimaten, ta på smør. Spis :P

• Liker 2
Skrevet (endret)

McCain Pommes Noisettes(potetkuler). :hjerte: Men det er kanskje fordi det var det jeg vokste opp med. 

Endret av Hermine Grang
Skrevet

Hvis vi har entrecote som eneste rett, og på denne årstiden, foretrekker jeg noe lett til. En ruccola-cherrytomat-parmasan salat. Noen dampede asparges. Ovnsbakte bifftomater med urter. Trenger ikke noe saus, bare en god olivenolje. 

Om høsten. Eller hvis man har dette som hovedrett etter en lettere forrett, er tyngre tilbehør godt. Ovnsbakt pastinakk med timian. Smørstekt sopp. Sellerirotpurè. Og en god rødvinssaus. 

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Sjampinjong, godt stekt løk og asparges til. Og  båtpoteter eller fløtegratinerte. Og av og til maiskolbe.

Endret av Catalina Culès
Skrevet

Maiskrem, soppstuing, fløtegratinerte poteter eller hasselbackpoteter 

AnonymBruker
Skrevet

Potetbåter (eller skåret som tykke pommes frites) stekt i gåsefett. Nå med importerte nypoteter og etter hvert norske er det best å steke på varmluft.

Ellers ovnsbakt tomat, grillet asparges og hjemmelaget urtesmør med masse fransk estragon om du får tak i, eller for eksempel timian og persille, dijonsennep, og finhakket sjalottløk som har kokt inn i en miks av hvitvin, litt god eddik og armagnac.

Anonymkode: 88f69...804

• Liker 1
Skrevet

Kanskje simpelt, men personlig er jeg veldig glad i ris, stekt løk, champignon og hvitløkssmør til entrecôte.

Skrevet (endret)

dobbelpost

Endret av Antoinette
Skrevet

Jeg vil gjerne ha smørstekt sjampinjong, råstekte poteter og asparges til entrecôte. Gjerne et godt kryddersmør på toppen.

Gjest hva som helst
Skrevet

Røstipotet, rødvins- eller bernaisesaus, og kanskje noe maiskolber eller lignende. 

Skrevet

Varierer litt hva jeg lager til. Blir som oftes hjemmelagd potetstappe, soppstuing og dampet grønnsaker som gulerot og brokkoli. Noen ganger smørsteker jeg litt opphakka løk, mais, paprika med salt og pepper. Og stekt asperges med hvitløk og smør.

Skrevet

Blomkålstappe,  asparges, tyttebær, rødvinsaus.

Skrevet

Ikke enkelt svar. Det kommer an på hvordan man tilbereder kjøttet. Vilke krydder og stekeform en velger,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...