AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #1 Skrevet 26. mai 2017 Jeg ser på bilder på Facebook, instagram osv at flere og flere bruker hårbånd, sløyfer osv på babyer. Jeg kan skjønne at man setter i en søt sløyfe feks i selskap el.l, men syns det blir litt voldsomt i det daglige. Er det bare jeg som er kjip? Anonymkode: a0469...819 2
Thinkerbelle Skrevet 26. mai 2017 #2 Skrevet 26. mai 2017 Hva er galt med det? bruker det ikke så mye selv, men syns det er fint noen dager:) drt er vel litt "typisk norsk" å ikke skulle pynte seg (eller babyen) så mye.. dette er f.eks mye vanligere lengre sør i Europa.. på jenta mi på 5 år bruker jeg sløyfer, hårbøyler osv nesten hver dag.. hva tenker du om det? 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #3 Skrevet 26. mai 2017 Med tanke på hvor vondt jeg får i hodet av å bruke hårbånd og hårbøyler så syns jeg ikke noe om det. Jeg kan lett ta det av meg, men en baby kan ikke det. Anonymkode: 76089...7b2 7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #4 Skrevet 26. mai 2017 10 minutter siden, Thinkerbelle skrev: Hva er galt med det? bruker det ikke så mye selv, men syns det er fint noen dager:) drt er vel litt "typisk norsk" å ikke skulle pynte seg (eller babyen) så mye.. dette er f.eks mye vanligere lengre sør i Europa.. på jenta mi på 5 år bruker jeg sløyfer, hårbøyler osv nesten hver dag.. hva tenker du om det? Jeg syns ikke det er noe galt med det. Det bare ser litt rart ut med en baby uten hår å måtte ha et stort hårbånd som mange av de har. Når jeg bruker det selv så blir jeg jo noen ganger øm selv om det ikke er for trangt. Og på en baby er det kun fordi mor syns det er søtt. En 5åring har jo normalt mer hår, har en mening selv og kan fjerne det om det blir ubehagelig. Veldig forskjellig i mine øyne. Men ja, i mange sydligere land er det jo også vanlig med hull i ørene på babyer så.. Anonymkode: a0469...819 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #5 Skrevet 26. mai 2017 Det triste er at jentebabyer fjolles opp som dukker fra dag én. Anonymkode: 7a69d...b4d 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #6 Skrevet 26. mai 2017 Jeg har kjøpt flere hårbånd og blomster for å ha i håret på minsta, som er nå 3 mnd gammel. Synes det ser veldig fint ut, gir bra bilder. Hun har mye mer hår enn storebroren hennes hadde på samme alder, og ser derfor mindre "baby-aktig" ut men er selvfølgelig ikke nok hår for at hårbånd skulle være nødvendig. Men jeg tar det bare på for å ta bilder, så tar av igjen, for virker som hun ikke vil ha det på hodet. Og det er sikkert mange andre som også gjør, de du ser på Facebook. Nøyaktig motsatte vil jeg kommentere derimot. Jeg ser i barnehagen at jenter på 2-3-4 år har ofte langt hår og ingen hårstrikk eller klips. Det håret er overalt og virker i veien, jentene går og fjerner håret fra ansiktet stadig. Det synes jeg foreldrene burde tenke på, at langt hår ser kanskje fint ut, men kan jo være i veien i aktiv lek. Anonymkode: 44aa5...0c5 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #7 Skrevet 26. mai 2017 Det skal sies at jeg ikke snakker om babyer med mye hår som faktisk trenger en hårspenne, men der det kun er snakk om ren pynt. Jeg er ganske "jålete" selv, og pynter gjerne datteren vår, men alltid behagelige plagg osv. Føles litt feil å sette på et trangt hårbånd for min egen del. På samme måte som at jeg syns det er tull med hull i ørene på babyer. Men mulig det bare er jeg som er kjip Anonymkode: a0469...819 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #8 Skrevet 26. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kjøpt flere hårbånd og blomster for å ha i håret på minsta, som er nå 3 mnd gammel. Synes det ser veldig fint ut, gir bra bilder. Hun har mye mer hår enn storebroren hennes hadde på samme alder, og ser derfor mindre "baby-aktig" ut men er selvfølgelig ikke nok hår for at hårbånd skulle være nødvendig. Men jeg tar det bare på for å ta bilder, så tar av igjen, for virker som hun ikke vil ha det på hodet. Og det er sikkert mange andre som også gjør, de du ser på Facebook. Nøyaktig motsatte vil jeg kommentere derimot. Jeg ser i barnehagen at jenter på 2-3-4 år har ofte langt hår og ingen hårstrikk eller klips. Det håret er overalt og virker i veien, jentene går og fjerner håret fra ansiktet stadig. Det synes jeg foreldrene burde tenke på, at langt hår ser kanskje fint ut, men kan jo være i veien i aktiv lek. Anonymkode: 44aa5...0c5 Dette er jeg helt enig Og jeg syns også man kan pynte litt ekstra til spesielle anledninger altså. Men som du sier, så kanskje folk bare setter det på veldig midlertidig. Men noen unntak, så stemmer det nok ofte. Anonymkode: a0469...819
Puny Skrevet 26. mai 2017 #9 Skrevet 26. mai 2017 Tenker det er helt opp til hver enkel. Det er ikke noe jeg ville brukt på min baby, men ser ingen problemer med at andre bruker det. Regner selvsagt med at båndene ikke strammer på noen som helst måte... 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #10 Skrevet 26. mai 2017 1 time siden, Puny skrev: Tenker det er helt opp til hver enkel. Det er ikke noe jeg ville brukt på min baby, men ser ingen problemer med at andre bruker det. Regner selvsagt med at båndene ikke strammer på noen som helst måte... Det må de gjøre, for er de for løse så faller de ned rundt halsen og blir farlig. Anonymkode: 76089...7b2
Thinkerbelle Skrevet 26. mai 2017 #11 Skrevet 26. mai 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må de gjøre, for er de for løse så faller de ned rundt halsen og blir farlig. Anonymkode: 76089...7b2 De "strammer" ikke særlig mer enn en lue... min erfaring iallefall. nå må jeg også si at jeg aldri hadde hatt på vonde, harde og strammende hårbånd på min baby, men ved litt spesielle anledninger bruker jeg det:) f.eks så brukte jeg en hårspenner på henne på 17.mai:) hun var kjempefin:) 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #12 Skrevet 26. mai 2017 Jeg ser virkelig ikke problemet med det. Ja jeg synes du er kjip om du mener dette er noe å henge seg opp i. Anonymkode: c7a08...e0b 3
Thinkerbelle Skrevet 26. mai 2017 #13 Skrevet 26. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det skal sies at jeg ikke snakker om babyer med mye hår som faktisk trenger en hårspenne, men der det kun er snakk om ren pynt. Jeg er ganske "jålete" selv, og pynter gjerne datteren vår, men alltid behagelige plagg osv. Føles litt feil å sette på et trangt hårbånd for min egen del. På samme måte som at jeg syns det er tull med hull i ørene på babyer. Men mulig det bare er jeg som er kjip Anonymkode: a0469...819 Syns det er stooor forskjell på hårbånd og hull i ørene. Det ene er jo et "inngrep" på kroppen, og det hadde jeg aldri gjort på min baby... i tillegg til at det ser "rart" ut.. bruker forøvrig ikke hårbøyle på baby heller, kun hårbånd, og evt klemmer (som sitter på hennes 4 hårstrå) 😂 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #14 Skrevet 26. mai 2017 Jeg synes det ser direkte teit ut på babyer som ikke har hår. Vent til ungen får hår, da kan du pynte med sløyfer, hårbånd osv. Anonymkode: ecfe1...5b1 3
Puny Skrevet 26. mai 2017 #15 Skrevet 26. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det må de gjøre, for er de for løse så faller de ned rundt halsen og blir farlig. Anonymkode: 76089...7b2 Det er jo forskjell på for løs og for stram da. Luer sitter jo også på...
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #16 Skrevet 26. mai 2017 Mange bruker vel hårbånd med sløyfer på grunn at babyen ikke har så mye hår. Så man ser at det er jente Anonymkode: 029f4...b73 1
Gjest Geirfuglen Skrevet 26. mai 2017 #17 Skrevet 26. mai 2017 Unødvendig på små babyer. Når de er litt eldre ser jeg derimot ikke problemet.
Gjest Geirfuglen Skrevet 26. mai 2017 #18 Skrevet 26. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mange bruker vel hårbånd med sløyfer på grunn at babyen ikke har så mye hår. Så man ser at det er jente Anonymkode: 029f4...b73 Og det er jo strengt tatt ikke så viktig?
Gjest Coolaid Skrevet 26. mai 2017 #19 Skrevet 26. mai 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser på bilder på Facebook, instagram osv at flere og flere bruker hårbånd, sløyfer osv på babyer. Jeg kan skjønne at man setter i en søt sløyfe feks i selskap el.l, men syns det blir litt voldsomt i det daglige. Er det bare jeg som er kjip? Anonymkode: a0469...819 Det er sånt som vi menn ler av og mange av dere jenter/kvinner elsker å pynte ungene deres for å fjolle dere, ofte på sosiale medier. Dere aner ikke hvor dumt det ser ut.
Måbarefåsiat... Skrevet 26. mai 2017 #20 Skrevet 26. mai 2017 Jeg synes små babyer er så vakre i seg selv - hvorfor er det nødvendig å pynte ytterligere. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå