Gå til innhold

Raketter

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal dere sende opp raketter i kveld? Jeg føler det blir litt feil i forhold til katastrofen. Likevel har vi tenkt å skyte opp noen få litt tidlig for ungene...er vi alene om å gjøre det på denne måten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei skal ikke skyte opp raketter. Pleier ikke gjøre det heller.

Skrevet

Vi skal skyte opp noen få, og har en stille og rolig feiring noe som var bestemt fra før av.

Det er en foferdelig tragedie, men vi må huske på det faktum at slutter vi plutselig å kjøpe raketter rammer vi jo bare en annen del av samme kontinentet.

Jeg er med på å tone ned, men vi må ikke fordype oss i sorgen. Det er viktig å ha litt normalitet oppi det hele.

Skrevet

Jeg er helt enig med metteflette her. Det ER en stor tragedie, men den blir ikke mindre av at hjulene slutter å gå rundt.

Det er ganske mange barn som har gledet seg til nyttårsaften og til å sende opp raketter og jeg syns vi skal la dem få ha den gleden!

Skrevet

Ja vi skal sende opp raketter ikveld.

Vi skal feire som vi pleier å gjøre med masse barn,raketter,stjerneskudd og god mat,men................ det blir jo helt naturlig at man sender en tanke til de katastroferammede.

Det er umulig å ikke tenke på det.

Vi får støtte de rammede så godt vi kan ved å samle inn penger og å være medmennesker.

Hilsen ellapille.

God nyttår til alle her inne.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Jeg er helt enig med metteflette her. Det ER en stor tragedie, men den blir ikke mindre av at hjulene slutter å gå rundt.

Det er ganske mange barn som har gledet seg til nyttårsaften og til å sende opp raketter og jeg syns vi skal la dem få ha den gleden!

Helt enig :wink:

Skrevet

Vi feirer på nøyaktig samme måte som hvert år og vil derfor sende opp raketter. Men vil også sende en tanke vestover ;)

Skrevet

Vi har kjøpt nyttårsraketter og stjerneskudd - som vanlig.

Sier som flere:

Verden går videre - selv om det høres brutalt ut.

Produsentene av disse produktene er jo fra samme område som katastrofen herjer.

Dessuten går det jo utover uskyldige som har investert i fyrverkeri og muligens blir sittende med et stort lager...

Ellers kan en jo dra det videre til blomstersalg etc som er "unødvendig"... :wink:

Da er det andre måter å støtte opp - ved å støtte redd barna eller lignede... :Nikke:

Mayamor

Gjest Anonymous
Skrevet

Våre barn lider også pga katastrofen. Jeg synes det ville rammet barna her hjemme enda mer om vi tar fra dem nyttårsfeiringen nå.

Det som har hendt er kjempetragisk, det er det ingen tvil om, men som noen har nevnt tidligere "Livet må gå videre" - enda så brutalt det høres ut.

Jeg har kjøpt det jeg pleier å kjøpe og jeg har donert penger.

Skrevet

Jeg har egentlig ingenting i mot raketter. Så lenge de sendes opp klokka TOLV. Her har det vært full rulle i flere timer allerede.

Vi sender ikke opp raketter.

Ikke i år og ikke i fjor eller året før.

Det har altså ikke noe med flombølger å gjøre, men manglende interesse for fyrverkeri og hensyn til vofsen (og andre dyr).

Gjest Anonymous
Skrevet
]Jeg har egentlig ingenting i mot raketter. Så lenge de sendes opp klokka TOLV. Her har det vært full rulle i flere timer allerede.

Vi sender ikke opp raketter.  

Ikke i år og ikke i fjor eller året før.  

Det har altså ikke noe med flombølger å gjøre, men manglende interesse for fyrverkeri og hensyn til vofsen (og andre dyr).

Her er det faktisk lov å sende opp raketter mellom kl 1800 og 0200

Skrevet

Rundt meg er det hvertfall ingen som har spart noe på rakettene... Tror aldri det har vært så mye raketter noen gang.. - så forhåpentligvis har de som har kjøpt også gitt litt til hjelpearbeidet også.

(Men jeg skulle ønske de som sender opp kunne begrense seg til å sende opp kl. 2400 .. og ikke bruke hele kvelden)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg vet ikke om det er fordi jeg begynner og bli eldre. Men humør til å feste og late som ingenting etter tragedien var ihvertfall ikke meg. Ja, jeg har barn og vi feiret ved og tenne bål i natten og ta det slik med ro. Og jeg må ærlig innrømme at raketter som ble sendt - det gav meg en bismak. Det er bare slik jeg følte det ihvertfall - greide ikke å legge det vekk.

Skrevet

Her var det mye mindre raketter enn vanlig, hele kvelden... kl tolv var det en del og jeg synes det var riktig å feire at vi går faktisk inn i ett nytt år. Katastrofen ble viet mye tid hele kvelden gjennom samtalene og vi har vel de fleste donert penger.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har aldri hatt raketter før, og ikke i år heller. Vi kjøper litt stjerneskudd, og synes vi ser nok raketter allikevel.

I år syntes eldstemann at vi godt kunne kjøpt raketter, men vi sier nei. Og det er nei. Våre grunner til nei er, at vi får se masse raketter uten å kjøpe. Den viktigste er at vi mener at kommunen(el.l) kunne sendt opp et stort for alle, under kontrollerte former.(det gjorde de der vi bodde før). Da slipper man fulle folk som sender opp uvettigt, og raketter som setter fyr på hus. Iår døde det mennesker av raketter, og hus brant ned :-(

Dessuten er det 18 årsgrense på raketter, og det er det ikke mange som håndhever :evil:

Skrevet

Vi sendte ingen raketter - har heller ikke gjort det de siste årene.

Det at mange andre sendte raketter, bryr jeg meg ikke noe om - jeg respekterer det like mye som de som valgte å la være pga den store tragedien. Jeg syns det får stå opp til hver enkelt. Er sikker på at de fleste har støttet og vist sympati/støttet på sine egne måter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...