AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #1 Skrevet 26. mai 2017 Jeg har ikke vært hos legen enda, men alle symptomene stemmer. Det har vart i et år nå, men nå har jeg hatt en forverring de siste ukene og verker om nettene og vegrer for å bruke den affiserte armen. Dere som har blitt bedre uten operasjon, hva virket? Gikk dere til fysio eller kiropraktor, treningsøvelser eller trykkbølgemassasje, injeksjoner eller andre tiltak? Er fysio eller kiropraktor å foretrekke? Får man dekket noe? Finner bare private tilbud som jeg ser vil koste en del tusen antagelig, og vi har trang økonomi nå. Anonymkode: cd438...9e7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #2 Skrevet 26. mai 2017 Bel, jeg tror du skal få en lege til å stille diagnose og ikke stille både diagnose og bestemme behandlingen selv. Anonymkode: 16c84...fa6
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #3 Skrevet 26. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Bel, jeg tror du skal få en lege til å stille diagnose og ikke stille både diagnose og bestemme behandlingen selv. Anonymkode: 16c84...fa6 Trenger bare tips om jeg bør bestille time hos fysio eller kiropraktor, de kan undersøke og behandle. Allmennlege er uinteressant å gå til i første rekke, og ortoped venter jeg med til evt konservativ behandling ikke fører fram. Anonymkode: cd438...9e7
Lyren Skrevet 26. mai 2017 #4 Skrevet 26. mai 2017 Jeg har dette på 5. Året, og blir nok aldri helt kvitt det, men smertene er sjeldnere nå. Det som fungerte best for meg var trening i varmt basseng, og deretter måtte jeg trene opp muskulaturen rundt skulderen. Når jeg først ble sykemeldt var skulderen flere cm lengre "fremme" enn den andre, med en følelse av at den gikk ut av ledd over strak arm og konstant "strammende" verk. Fastlegen satt diagnose etter en uke med voltaren og hvil, og henviste til fysio, fysio prøvde både massasje, ultralyd og akupunktur men det ga bare kortvarig resultat. Ba om kortisonsprøyte men legen mente det ikke var egnet for min situasjon. Ble videre henvist til rehabilitering gjennom en av sykehusets avdelinger. Grundig evaluering der du blir vridd og vurdert i alle vinkler og sjekket både fysisk og psykisk ellers. Ble omsider satt i en gruppe med folk med samme problem der vi 2 dager i uken over 12 uker vekslet mellom et treningsrom og dette varme bassenget. I tillegg var det en del øvelser hjemme. Jeg tar mye hensyn med hvordan jeg sover (på magen med armene ned langs siden), trener mye muskulatur i skulderblad, rygg, nakke bryst og mage, men lite armer. Jeg kan fremdeles ikke løfte en baby over lengre tid, og utdanner meg til økonom fordi jeg ikke lengre kunne jobbe med det jeg drev med før. Hvis det er dette du har, så få det utredet, det er svært ulike grader av dette (mannen fikk samme diagnose og gikk til legen etter en knapp uke, fikk en kortisonsprøyte og ble bra) så jo før jo bedre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå