Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Er snart ferdig med Bachelor i Økonomi og Administrasjon. Vil si jeg ligger på C / B snitt.

2 fag med D 

7 fag med C 

7 fag med B 

2 fag med A 

Ja, ganske symmetrisk fordeling. 

Studerte noe helt irrelevant før (5 årig Mastergrad), slik at det får holde med denne Bachelorgraden, inntil videre. Har gått 8 år skole, og er sinnssykt lei. Kanskje bygger jeg på Siviløkonom ved siden av en eventuell jobb...vil si at 50% av Øk. Adm studien var selvstudie for min del. 

Men! Hvor for egentlig folk jobb med disse karakterene? Har utelukket div. Konsulentselskap, da de sa rett ut at de helst ville ha A / B folk. Minimum B i snitt. Tror jeg også kan utelukke de mest prestisjefylte Finansselskapene, da alle der vil ha Siviløkonomer. 

Kom med forslag :-) Gikk for en generell øk. adm spesialisering. 

Anonymkode: 145e0...c54

Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Øk/ad kan kombineres med det aller meste annet, så det ville vært gunstig å vite hva dette andre var for noe. Du kan bli regnskapmedarbeider. Eller du kan jobbe som kunderådgiver i bank.

Skrevet

Regnskap, bank?

AnonymBruker
Skrevet

Du kan fint jobbe med regnskap så lenge du bare får litt erfaring. Med litt regnskapserfaring får man LETT jobb. Jeg har samme utdannelse med ca samme karakterfordeling. Jeg prøver å skaffe meg jobb innen regnskap, men det er ikke lett uten erfaring. Så jeg jobber innen dokumentbehandling akkurat nå, men så må det nevnes at jeg ikke er ferdig før nå i vår da. 

Jeg har fulgt med arbeidsmarkedet hvor jeg bor i ca et år nå og relevante jobber for min grad har vært som saksbehandler,  konsulent, innen nav, ved kontorer eller som sekretær med utvidet ansvarsområder, regnskapskonsulent, økonomimedarbeider, rådgiver innen bank  eller forsiktig, kundekonsulent, osv. Man kan jobbe litt over alt føler jeg. 

Jeg kjenner at jeg også er svært lei av å studere, men jeg skal likevel ta masteren (siv.øk) fra høsten av ved siden av jobb. Skal nok gå greit selv om det blir to intense år. Mulighetene åpner seg mer dersom man har masteren og ikke minst dersom man har erfaring. 

Hva er din andre mastergrad? Kanskje kombinasjonen av gradene dine kan peile deg inn på nye arbeidsområder? 

Anonymkode: 40ada...f69

AnonymBruker
Skrevet

TS her: Regnskap er vel kanskje det som står nederst på ønskelista. De to fagene jeg fikk D i var regnskap. Det blir rett og slett for tørt og kjedelig for min del, å drive på med det i veldig stor skala. Går greit med mindre prosjekter, over kortere tidsperioder, men ikke året rundt. 

Har en Master i Fysikk. 

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her: Regnskap er vel kanskje det som står nederst på ønskelista. De to fagene jeg fikk D i var regnskap. Det blir rett og slett for tørt og kjedelig for min del, å drive på med det i veldig stor skala. Går greit med mindre prosjekter, over kortere tidsperioder, men ikke året rundt. 

Har en Master i Fysikk. 

Hvilke to fag fikk du A på da?

Anonymkode: 3fa9d...0e6

Skrevet (endret)

.

Endret av cppdude
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har en Master i Fysikk. 

Hva er snittet på masteren i fysikk? Kan du gjøre typisk indøkjobber? Du har jo kombinasjonen teknologi og økonomi

Anonymkode: ab2d9...1ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...