Gå til innhold

Litt flaut spørsmål

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen få ganger hatt vondt å tisse og følt at jeg har måttet tisse hele tiden. Dette har bare skjedd når jeg har vært med eller etter jeg har vært med kjæresten (At vi har hatt sex). Jeg tenkte med en gang at det var urinveisinfeksjon, men så gikk det over til dagen etter. Senere har dette skjedd flere ganger, men det varer bare 1 kanskje 2 dager. Har også hendt at jeg har "lekket" og at det har kommet noe blod. Har jo hørt at man kan få urinveisinfeksjon av samleie, og at man da burde gå på do etter, og jeg føler egentlig at jeg er relativt flink til det. Er altså usikker på om jeg har urinveisinfeksjon eller om det er noe annet.

Er det noen som vet hva grunnen til dette kan være, og hvordan jeg kanskje kan unngå at det skjer mer?

Har tenkt til å dra til legen, men etter som jeg har hatt veldig mye å gjøre nå i det siste og i den perioden fremover, har jeg da ikke valgt å stresse med å få tak i legen min.

Anonymkode: ba9e7...ab4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skyldes nok samleiet og at du får bakterier i urinrøret. Ikke noe farlig, men det skyldes gjerne partners (manglende) hygiene.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ha urinveisinfeksjon uten å ha symptomer hele tide. Uvi varierer ofte i styrke 

Anonymkode: 7f075...c8a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har noen få ganger hatt vondt å tisse og følt at jeg har måttet tisse hele tiden. Dette har bare skjedd når jeg har vært med eller etter jeg har vært med kjæresten (At vi har hatt sex). Jeg tenkte med en gang at det var urinveisinfeksjon, men så gikk det over til dagen etter. Senere har dette skjedd flere ganger, men det varer bare 1 kanskje 2 dager. Har også hendt at jeg har "lekket" og at det har kommet noe blod. Har jo hørt at man kan få urinveisinfeksjon av samleie, og at man da burde gå på do etter, og jeg føler egentlig at jeg er relativt flink til det. Er altså usikker på om jeg har urinveisinfeksjon eller om det er noe annet.

Er det noen som vet hva grunnen til dette kan være, og hvordan jeg kanskje kan unngå at det skjer mer?

Har tenkt til å dra til legen, men etter som jeg har hatt veldig mye å gjøre nå i det siste og i den perioden fremover, har jeg da ikke valgt å stresse med å få tak i legen min.

Anonymkode: ba9e7...ab4

Ta en morgenurinprøve og gå innom legekontoret ditt med den. Urinprøver sjekker de fleste legekontor mens du venter og uten time. Er det noe galt så får du time hos legen raskt. Er der ikke noe galt så er problemet løst. 

Anonymkode: 98c1b...ca8

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ha urinveisinfeksjon uten å ha symptomer hele tide. Uvi varierer ofte i styrke 

Anonymkode: 7f075...c8a

UVI går ofte over av seg selv også. Mange har UVI innimellom uten å skjønne det.

Anonymkode: ed38b...acd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, MorTeresa skrev:

Det skyldes nok samleiet og at du får bakterier i urinrøret. Ikke noe farlig, men det skyldes gjerne partners (manglende) hygiene.

Det er ikke riktig at det har noe med hygiene å gjøre! 

Det har ene og alene med at hennes bakterieflora ikke er vant med hans bakterieflora. Har man hyppigere sex justerer det og tilpasser seg. 

Anonymkode: a35c7...1a1

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke riktig at det har noe med hygiene å gjøre! 

Jo, man får lett slike plager om han ikke vasker penis godt nok eller bruker for sterk såpe. Hvorfor protesterer du så kraftig når du åpnbart ikke vet hva du snakker om? Her er det snakk okt tissetrang, ikke ubehag i skjeden eller mer utflod.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har ene og alene med at hennes bakterieflora ikke er vant med hans bakterieflora. Har man hyppigere sex justerer det og tilpasser seg. 

Nei, det kan også ha noe med hans hygiene å gjøre. 

Endret av MorTeresa
Skrevet

Du sannsynligvis en UVI-infeksjon. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Perle skrev:

Du sannsynligvis en UVI-infeksjon. 

En urinveisinfeksjon-infeksjon?

Anonymkode: 7c805...036

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig å få litt ubehag etter sex.

Anonymkode: 29ee3...9a2

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En urinveisinfeksjon-infeksjon?

Anonymkode: 7c805...036

Jupp. Som smør på flesk typ. 

Glad du tar deg bryet med  å rydde opp i slurvingen min mitt i natten. Takk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...