Gå til innhold

Feriepenger på konto


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Snart skal jeg utbetale feriepenger (driver enk) til ansatte. Av grunner som jeg ikke vet,har 3 av de ansatte et ønske om å få betalt sine feriepenger på 1 konto samlet. Er det noe lov om dette? De får jo feriepengene sine, men kontoen står kun på en av dem. Så utbetalingen står at x har fått xxxkr. Mens x1 og x2 har ikke fått. Går jeg på en felle her som arb giver?

Anonymkode: 4a704...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må  jo oppførs i skatte etaten, så sa blir det feil tror jeg . 

Anonymkode: f5ed1...69d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg for min egen skyld og ryddighet, ville betalt ut på hver arbeidstaker sin konto. De får selv velge hvordan de vil overføre pengene seg imellom tenker jeg. 

Anonymkode: b2a74...280

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det får de ordne seg i mellom. Du skal betale ut til hver av dem, til den vanlige kontoen du utbetaler lønn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Du kan jo også minne dem på at selv om pengene blir overført til en person, blir pengene oppgitt til skatteetaten til hver og en av dem. Det er der NAV, Statens Innkrevingssentral, Namsmann o.l. henter sine inntektsopplysninger fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som noe shady greier, jeg ville ikke gjort det. Betal hver enkelt persons feriepenger til deres vanlige lønnskonto, du, og si at de heller får føre over seg imellom i etterkant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antakelig har vel to av dem lønnstrekk eller noe? Namsmannen på nakken eller noe i den duren. Så tror de vel at om kollega A får pengene på sin konto, for deretter å ta ut i minibanken det som tilhører B og C skal omgå dette. 

Før over feriepengene til hver og en sin egen lønnskonto. Så får B og C føre pengene til A om de ønsker pengene på samme konto.

Anonymkode: e0b4b...5d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Antakelig har vel to av dem lønnstrekk eller noe? Namsmannen på nakken eller noe i den duren. Så tror de vel at om kollega A får pengene på sin konto, for deretter å ta ut i minibanken det som tilhører B og C skal omgå dette. 

Før over feriepengene til hver og en sin egen lønnskonto. Så får B og C føre pengene til A om de ønsker pengene på samme konto.

Anonymkode: e0b4b...5d5

Det er arbeidsgiver som er pålagt å utføre lønnstrekk, pengene kan ikke trekkes fra de ansatte sine kontoer etter at beløpet er overført. TS skulle derfor visst om de ansatt hadde lønnstrekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...