Gå til innhold

Kjenner ingen magemuskler: er dødt. 5 år siden keisersnitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Hvordan trene mage når det er helt slapt, dødt, henger og står ut - merker ingen muskler og kan ikke stramme.

Er ganske høy og veier 63 kg. Greit nok. 

Men magen buler, disser og henger.

Hva kan jeg gjøre? 

Håpløst.

Anonymkode: 47113...b3c

Har endret innlegget i henhold til de nye reglene. Les på toppen av siden

sofie777, mod

Endret av sofie777
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Råder deg TS til å trene styrke med egenvekt. Styrketrening 2-3 ganger i uken. Kjempeeffektivt for å bygge magemuskler. Få inn litt kondisjon også, men ikke overdriv. 

Det han øverst i tråden sier at du ikke skal trene styrke, er bare tøv. Styrketrening vil være avgjørende i ditt tilfelle. + kosthold da.

Anonymkode: c6c7b...f1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Styrketrening all the way! Det første som ble sagt over her er bullshit. Hadde det samme og styrketrening ble redningen

Anonymkode: 39aee...2b0

Skrevet

Tråden er ryddet for potensielt helseskadelige råd og svar til dette, i tillegg til brukerdebatt

sofie777, mod

• Liker 2
Skrevet

Magemuskler skjæres over og tilhelingen kan ha vært dårlig. Problemet kan også skyldes graviditeten, hvor magemusklene presses til hver side for å gi plass til den store livmoren. For noen går de ikke helt sammen igjen. Søk på diastasis recti for nettsider om tilstanden. Øvelser for de dype magemusklene kan hjelpe. I noen tilfeller hjelper det kun å sy muskulaturen tettere sammen, det kan gjøres under en mageplastikk, som er en ganske stor operasjon og ofte må dekkes selv hos privat kirurg evt.

I første omgang er det nok best å prøve å styrke bukveggsmusklene. Fysio eller kan hjelpe deg å finne ut om det er rectusdiastase eller ks som er hovedproblemet, og vise deg øvelser. 

Er det dårlig sammentrekking av hud etter graviditeten vil trening ikke korrigere dette, men magen vil totalt bule mindre hvis bukveggen blir sterkere. Vekttap kan redusere bulen hvis det er en fettansamling på magen, men hvis det er for mye hud og du reduserer fyllstoffet, blir hengehuden tynnere og det er kanskje mindre pent. Du er jo slank ut fra bmi, og slanking ved normalvekt kan virke uheldig inn på forbrenningen over lang tid og gjøre at kroppen regulerer vekten dårligere selv.

F.eks rockering kan gi variert trening for de forskjellige muskellagene uten å gi tung belastning, og er kanskje noe å prøve?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, her var det mye bråk og turbulens (er visst kontroversielt). 

Jeg var ikke ute etter å gå ned i vekt eller å slanke meg. Alle kan vel de greiene der...

Var kun interessert i magemuskler som er helt borte.

Tusen takk for svar! 👍🏻🙂

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei. Jeg ville bare tipse deg om MammaMage. Jeg har deltatt gjennom en naprapat, synes det var veldig effektivt. Det finnes en app også, jeg bruker den i perioder, men synes det var best med veiledning og gode forklaringer fra en sertifisert trener.

Angående situps, så er jeg usikker på om de trener de musklene du bør få på plass først? MammaMage-treningen trener muskler som sitter mye dypere føles det ut som. Men det faglige innen dette vet jeg ingenting om, så det er bare en antakelse.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, gullhjerte skrev:

Hei. Jeg ville bare tipse deg om MammaMage. Jeg har deltatt gjennom en naprapat, synes det var veldig effektivt. Det finnes en app også, jeg bruker den i perioder, men synes det var best med veiledning og gode forklaringer fra en sertifisert trener.

Angående situps, så er jeg usikker på om de trener de musklene du bør få på plass først? MammaMage-treningen trener muskler som sitter mye dypere føles det ut som. Men det faglige innen dette vet jeg ingenting om, så det er bare en antakelse.

Interessant. Hva heter app'n?

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interessant. Hva heter app'n?

Den heter mammamage. Tror den koster penger, men husker ikke hvor mye. 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, gullhjerte skrev:

Den heter mammamage. Tror den koster penger, men husker ikke hvor mye. 

Takk! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...