AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #1 Skrevet 25. mai 2017 Hei! Da jeg var liten var barnevernet innblandet, og selv om det ikke var en stor sak ble det sendt flere bekymringsmeldinger. Jeg er selv fornøyd med måten barnevernet håndterte saken min på, og derfor har jeg tenkt lenge på å utdanne meg som barnevernspedagog. Jeg har alltid vært opptatt av at andre skal ha det bra, og jeg har innsett at det er barnevernspedagog jeg vil bli. Saken min ble avsluttet lenge før jeg ble 18 år, og det var råd og veiledning som ble satt i gang under saken. Jeg synes det hjalp, og selv følte jeg at hverdagen ble lettere etter barnevernet hjalp oss. Moren og faren min er ingen fan av barnevernet, men de aksepterer at jeg har lyst til å utdanne meg innen det feltet. Jeg er derimot bekymret for at det skal være problematisk at jeg tidligere har vært innblandet i barnevernet når jeg skal søke jobb. Selv tenker jeg på saken min som erfaring, og at det kan være en fordel at jeg er "kjent" med systemet. Samtidig kan noen barneverntjenester se på det som en ulempe. Derfor lurer jeg på om det er noen barnevernspedagoger, eller noen som jobber i barnevernet her, som kan si hva de tenker? Anonymkode: c1414...bd0
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #2 Skrevet 25. mai 2017 Det er ingen som kan sjekke om du har vært innafor BV tidligere, med mindre du sier noe selv da. Tenker du bare kan ta det helt med ro . Anonymkode: befff...a68 4
pessimistisk Skrevet 25. mai 2017 #3 Skrevet 25. mai 2017 (endret) Jeg tror nok ikke det er noe negativt, for det er jo ikke du som skal være i fokus uansett. Er ikke slik at de sjekker om du har vært i kontakt med de eller ikke. Endret 6. juli 2017 av pessimistisk
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #4 Skrevet 25. mai 2017 Kjenner en sosionom som har vokst opp under veldig problematiske kår- tviler veldig på at det har noe å si. Anonymkode: 8b6fb...9fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå