Gjest Sitronita Skrevet 31. desember 2004 #1 Skrevet 31. desember 2004 Heisann Jeg er sammen med en mann på 45 år. Han har to nesten voksne barn fra et tidligere ekteskap. Selv er jeg 32 år og har ingen barn. Vi har nettopp blitt samboere og har snakket så smått om å få barn sammen. Jeg har nevnt dette for noen venner, og jeg får ofte reaksjoner på at han er for gammel til å få barn igjen. Selv mener jeg ikke at han er det. Han er en ungdommelig mann og vil gjerne ha barn med meg. Hva synes dere? Er han/vi for gamle til å starte en familie? S.
Nelle Skrevet 31. desember 2004 #2 Skrevet 31. desember 2004 Selvsagt er dere ikke for gamle til å få barn og starte familie!!!!!!! Nelle
ella.P Skrevet 31. desember 2004 #3 Skrevet 31. desember 2004 Hei Nei ærlig talt - ingen av dere er for gamle til å få barn!!
Gjest Catwoman Skrevet 31. desember 2004 #4 Skrevet 31. desember 2004 Nei, dere er overhodet ikke for gamle
*Lene* Skrevet 31. desember 2004 #5 Skrevet 31. desember 2004 Selvfølgelig ikke?? Noen som virkelig prøver å innbille deg det?
Gjest Anonymous Skrevet 31. desember 2004 #7 Skrevet 31. desember 2004 Nei, han er ikke for gammel til å bli pappa igjen. Dersom han føler seg for gammel så er han det. Men hvis han synes det høres hyggelig ut å starte på nytt med deg og er lysten på bleieskift-/tenåring/følge barna hele veien ut - pakken igjen, så er det strålende! Det er kanskje greit å forsikre seg om at han ikke sier "ja" til dette bare for din skyld..... Jeg mener, spør ham om han egentlig vil dette selv, eller om han tenker mest på deg. F.eks. at han tror han mister deg hvis han sier NEI til flere barn... Det kan være, vet du. Lykke til videre
Gjest Gjesta Skrevet 31. desember 2004 #8 Skrevet 31. desember 2004 Jeg er ikke like bombastisk enig med de andre her. Så klart at dere ikke er for gamle til å få barn. Men jeg syns likevel at dere ikke har så veldig god tid. Å få barn når du er femti syns jeg er for sent.
LilleBille Skrevet 31. desember 2004 #9 Skrevet 31. desember 2004 Dere er vel ikke for gamle til å få barn - men det er mer enn det fysiske som spiller inn. Det er mye oppfølging på alle områder - som ofte kjennes tyngre når man er eldre. Og det å få barn .. når man er mer i alder til å få barnebarn kan være veldig tøft for mange. Dere vil feks. være rimelig gamle før evt. barn er ute av "redet" .. og dere kan nyte voksentilværelsen alene. Det er jo også viktig om grunnen til at han sier at han vil ha barn er bare for din skyld .. eller om han virkelig ønsker barn - og barn med deg.
Gjest Anonymous Skrevet 31. desember 2004 #10 Skrevet 31. desember 2004 For sent i forhold til hva og hvem? Dersom far ikke lider noen nød har barna det bra også. Så lenge folk er fornøyde selv og har det bra som en familie, er det ingen fare. Da kan andre holde kjeft.
Tusenfryd Skrevet 31. desember 2004 #11 Skrevet 31. desember 2004 Støtter det de andre skriver her. Alder er individuelt og det er dere som må ta avgjørelsen om hva som passer for dere.
Gjest Anonymous Skrevet 31. desember 2004 #12 Skrevet 31. desember 2004 Menn blir som regel ikke for gamle til å få barn... om de vil det selv da... Vet om flere som har fått unger når de er i midten av førtiårene, en attpåklatt og det har gått bra. Jeg er 39 og ikke for gammel til å få barn på ca 10-12 år enda, men vil ikke, uansett om jeg hadde truffet på en mann uten barn som ønsket seg unger. Min tid med bleieskift osv er forlengst over (og glad er jeg for det...)
Gjest Sitronita Skrevet 31. desember 2004 #13 Skrevet 31. desember 2004 Takk for svar alle sammen! Hyggelig at det er så mange som gir positive tilbakemeldinger. Jeg mener selv at vi (han) ikke er for gamle, men det er klart jeg ble litt betenkt da jeg så reaksjonene til venner og familie! Jeg vet at han ikke vil ha barn fordi han er redd for å miste meg. Det har aldri vært en nødvendighet for meg å få barn, men det kan vel være fordi jeg ikke har truffet den rette mannen før nå. Det er han som selv tok opp dette temaet, og han som er pådriveren. Men jeg tenker jo også på det som blir nevnt her, at ting blir tyngre når man blir eldre. Dersom vi bestemmer oss for å gjøre dette, kommer det nok til å skje så fort det lar seg gjøre Takk igjen for alle svar! S.
Gjest Anonymous Skrevet 31. desember 2004 #14 Skrevet 31. desember 2004 45 år er forresten ingen alder. (må jeg gjenta dette med alder flere ganger på kg, blir jeg sittende her til jeg blir "gammel"...)
Gjest Anonymous Skrevet 31. desember 2004 #15 Skrevet 31. desember 2004 Jeg skjønner ikke hvorfor det er så mange som bryr seg om hva andre sier om hvordan livet bør leves, og om når man bør få barn ellr ikke, eller om å få barn eller ikke....... Hvis du og mannen din har lyst til å få barn så få det, ingen har noe å si på hva dere velger. Og det vil alltid finnes noen som ikke liker andres valg uansett hva det er.
LilleBille Skrevet 31. desember 2004 #16 Skrevet 31. desember 2004 45 år er forresten ingen alder. .. Nei absolutt ikke.. ... men det kan kjennes for gammelt til å få barn .. om man allerede har vært gjennom småbarnsperioden en gang tidliger .. og føler seg ferdig med den.. (og ungdomsperioden .. som ofte er vel så slitsom)
Gjest Dazed Skrevet 1. januar 2005 #17 Skrevet 1. januar 2005 Svaret er; NeiNeiNei! Dere er IKKE for gamle. Ingen ting er så flott som en familie :D Alder burde ikke stoppe noen. Godt nytt år da
Annie Skrevet 1. januar 2005 #18 Skrevet 1. januar 2005 Dere er IKKE for gamle om dere begge ønsker barn!
Gjest Fars jente Skrevet 4. januar 2005 #19 Skrevet 4. januar 2005 Min far var 54 og min mor 34 år når jeg ble født. Jeg har ofte senere tenkt på hvor heldig jeg var som fikk så trygge modne og voksne foreldre. Det var aldri noe kav og stress med karriere eller økonomi. Det var tid til oss barna, det var ro og trygghet. Selv er jeg mor til to. Vi var 28 når vi fikk vår første. Visst var vi unge og kanskje sterke. Men usikre og i begynnelsen av en stressende yrkeskarrieren. Nå er jeg 39, min far er 93 og min mor er død. Hvem skulle trodd det skulle bli sånn? Fremdeles er jeg fars lille jente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå