AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #1 Skrevet 25. mai 2017 God kveld Norge 💗 Håper noen ser dette og kan svare meg på ett spørsmål. Vi skal (kanskje) flytte fra Porsgrunn til Skien(nabokommunen), og spørsmålet er om barna kan gå ferdig skoleåret i Porsgrunn. Får ikke spurt skolen nå og jeg må bestemme meg i løpet av morgendagen. Noen som vet? Anonymkode: e6103...016
Minlillesky Skrevet 26. mai 2017 #3 Skrevet 26. mai 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: God kveld Norge 💗 Håper noen ser dette og kan svare meg på ett spørsmål. Vi skal (kanskje) flytte fra Porsgrunn til Skien(nabokommunen), og spørsmålet er om barna kan gå ferdig skoleåret i Porsgrunn. Får ikke spurt skolen nå og jeg må bestemme meg i løpet av morgendagen. Noen som vet? Anonymkode: e6103...016 Hasteflytting? Hvorfor har du ikke spurt om dette tidligere?
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #4 Skrevet 26. mai 2017 Det burde jeg ha gjort,men Skien var egentlig ikke aktuelt helt til en flott leilighet dukket opp. Må nå velge mellom en i Skien(Gråten) og Porsgrunn(Heistad). Har hørt forskjellig om miljøet i Skien..Noen som har innspill?  Anonymkode: e6103...016
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #5 Skrevet 26. mai 2017 Her fullførte eldstemann siste del av bhg året i kommunen vi flyttet fra. Det gikk helt greit. Når det kommer til skole, er det slik hvor jeg bor fritt skolevalg. Det anbefales å starte på skolen i kommunen man flytter til pga tilhørighet og sosial inkludering. Velger man en skole som er utenfor bostedsgrenser, må man selv skaffe skoleskyss. Anonymkode: c34ea...055
Lilla-damen Skrevet 26. mai 2017 #6 Skrevet 26. mai 2017 Jeg vil tro at det er sÃ¥ lite igjen av skoleÃ¥ret at det vil være greit for alle at de gÃ¥r ferdig skoleÃ¥ret. Tror ikke noen av kommunene gidder Ã¥ krangle pÃ¥ det.Â
Kanutte Skrevet 26. mai 2017 #7 Skrevet 26. mai 2017 Normalt sett skal man bytte skole med en gang, men når det gjenstår så lite av skoleåret er de fleste kommuner fleksible med tanke på å få fullføre skoleåret før man bytter. Sjekk med skolen/skolekontoret i kommunen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå