GÃ¥ til innhold

Skolebytting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

God kveld Norge 💗 Håper noen ser dette og kan svare meg på ett spørsmål. Vi skal (kanskje) flytte fra Porsgrunn til Skien(nabokommunen), og spørsmålet er om barna kan gå ferdig skoleåret i Porsgrunn. Får ikke spurt skolen nå og jeg må bestemme meg i løpet av morgendagen. Noen som vet?

Anonymkode: e6103...016

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

God kveld Norge 💗 Håper noen ser dette og kan svare meg på ett spørsmål. Vi skal (kanskje) flytte fra Porsgrunn til Skien(nabokommunen), og spørsmålet er om barna kan gå ferdig skoleåret i Porsgrunn. Får ikke spurt skolen nå og jeg må bestemme meg i løpet av morgendagen. Noen som vet?

Hasteflytting? Hvorfor har du ikke spurt om dette tidligere?

AnonymBruker
Skrevet

Det burde jeg ha gjort,men Skien var egentlig ikke aktuelt helt til en flott leilighet dukket opp. Må nå velge mellom en i Skien(Gråten) og Porsgrunn(Heistad). Har hørt forskjellig om miljøet i Skien..Noen som har innspill?

AnonymBruker
Skrevet

Her fullførte eldstemann siste del av bhg året i kommunen vi flyttet fra. Det gikk helt greit. Når det kommer til skole, er det slik hvor jeg bor fritt skolevalg. Det anbefales å starte på skolen i kommunen man flytter til pga tilhørighet og sosial inkludering. Velger man en skole som er utenfor bostedsgrenser, må man selv skaffe skoleskyss. 

Anonymkode: c34ea...055

Skrevet

Jeg vil tro at det er så lite igjen av skoleåret at det vil være greit for alle at de går ferdig skoleåret. Tror ikke noen av kommunene gidder å krangle på det. 

Skrevet

Normalt sett skal man bytte skole med en gang, men når det gjenstår så lite av skoleåret er de fleste kommuner fleksible med tanke på å få fullføre skoleåret før man bytter. Sjekk med skolen/skolekontoret i kommunen.

Gjest mimoe
Skrevet

Det vil gå helt fint 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...