Gå til innhold

Ser egentlig menn at kvinner bruker "hjempemidler" for skjønnhet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som nesten aldri sminker seg, hun er naturlig vakker. Hun farger ikke håret, har naturlig ganske fyldige lepper, store øyne og strøken hud. Hun er likevel modellpen. Hun er heller ikke den som skriker mest om oppmerksomhet. Men det jeg synes er litt rart, er at det er kvinnene som stadig bruker knallrød leppestift, går med bar mage og har bleket hår, gjerne exstensions i tillegg og fake bryn og øyevipper som har mest oppmerksomhet? 

Er det egentlig det som er det menn ser etter? Jeg synes det er så rart...

Anonymkode: 7ee6d...bc0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Menn er blind, og tror at kvinner faktisk er født med fake øyevipper, sminke, extensions osv

Anonymkode: c08ef...9b9

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ikke akkurat forskningsbasert de påstandene/statistikken du kommer med her. Tror det har mye med utstråling og fremtoning å gjøre, hvem som får oppmerksomhet og ikke. Og så finnes det gutter som liker det naturlig, og gutter som liker rød leppestift og fake bryn, det finnes til og med noen som nesten ikke bryr seg om utseende!

I tillegg har det slått meg at de jentene jeg som jente synes er helt fantastisk vakre, er ikke nødvendigvis de samme kompisene mine synes det er noe spesielt ved.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det hjul som skriker høyest er det hjul som får smøring først.

Dette handler ikke så mye om utseende som det handler om hvordan folk oppfører seg. Det må så være at kvinner hater menn som tafser, helt uten videre, men en fyr som tafser på 50 damer er en fyr som har større sjanse for å få noe enn en fyr som bare sitter tilbaketrukkent og aldri er frempå.

Det samme andre veien. Damer som gjør mye ut av seg, ler av patetiske og kjedelige vitser, så kjeven nesten faller av, tar på han, ser mye på han, har større sjanse enn damer som sitter tilbaketrukkent og aldri byr på seg.

Det er der cluet ligger, mest av alt.

Når det gjelder alle de små signalene, alle de små tingene, er det ikke sikkert du legger merke til de, mens en fyr veldig godt vil legge merke til de. 

Anonymkode: 75864...f2c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er vi damer som tenker slik. Menn faller mer for sjarm og glimt i øyet.

Anonymkode: 0fb94...e57

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er vi damer som tenker slik. Menn faller mer for sjarm og glimt i øyet.

Anonymkode: 0fb94...e57

HAHA, den var god.

Anonymkode: 7aa1f...f11

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jenter/kvinner som legger mye innsats i utseende tolkes nok som å ha en større sult for oppmerksomhet og bekreftelse, og at de derfor lettere å imponere. Mens kvinner som virker som de gir litt faen, vet man ikke helt hvor man har, tenker de er vanskeligere, ikke ute etter å bli sjekket opp osv.

Anonymkode: 472ee...f6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I høyeste grad.

Ser alt for mange unge kvinner med 0,5 cm med sminke/brunkrem og latterlige øyenbryn.

Anonymkode: 68768...68b

Skrevet

Menn som er ute etter å pule velger nok den utspjåka dama 

Skrevet (endret)

Jeg forstår at jenter har brukt hjelpemidler  om jeg ser at de endrer utseende. Bruker jenta de samme hjelpemidlene hele tiden så går jeg utifra at det er sånn hun ser ut naturlig. 

For øvrig er det klart at jenter som er utadvendte får mer oppmerksomhet enn jenter som ikke er det. Det samme gjelder jo for menn, det er jo ikke nødvendigvis de kjekkeste mennene som flørter med flest damer. 

Endret av AnonymSjiraff
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venninne som nesten aldri sminker seg, hun er naturlig vakker. Hun farger ikke håret, har naturlig ganske fyldige lepper, store øyne og strøken hud. Hun er likevel modellpen. Hun er heller ikke den som skriker mest om oppmerksomhet. Men det jeg synes er litt rart, er at det er kvinnene som stadig bruker knallrød leppestift, går med bar mage og har bleket hår, gjerne exstensions i tillegg og fake bryn og øyevipper som har mest oppmerksomhet? 

Er det egentlig det som er det menn ser etter? Jeg synes det er så rart...

Anonymkode: 7ee6d...bc0

Om jeg ser forskjell eller ei spørs vel hvor mye det er. Jeg ser neppe alltid forskjell på naturlig lange vipper og beskjedne falske vipper, men det er klart jeg ville klart å skille en dame med knallrød leppestift, bleket hår, extensions, falske bryn og falske vipper fra en uten noen av delene. Mange slike ting (med f.eks. leppestift eller neglelakk i sterke farger som unntak) er jo også ment å heller forskjønne virkeligheten og se relativt naturlig ut heller enn å skille seg veldig ut, og da ville det jo vært ganske dårlig om det var synlig på mange meters avstand.

Angående oppmerksomheten tror jeg det spørs litt hva slags oppmerksomhet du sikter til. En med bar mage og knallrød leppestift vil sikkert tiltrekke seg flere blikk gatelangs eller på byen enn en som "går som hun er", og sånt er jo til en viss grad ment å være nettopp blikkfang. Sikkert også mer enn en som er veldig pen, men ikke har noe spesielt som trekker øynene mot henne. Men når jeg ser tilbake på de kjærestene jeg har hatt opp gjennom, og tenker på de jeg har vært romantisk interessert i, er det ingen tendens til at jeg er mer interessert i de som har brukt mest av det du kaller hjelpemidler. Så nei, jeg ser ikke etter det. Men jeg ser kanskje mest det, sånn i hverdagen, og det er vel iblant også målet.

Uansett er det klart de fleste menn legger merke til at kvinner bruker "hjelpemidler" for skjønnhet. Det er åpenbart bare vås at vi, som det ble hevdet i det første svaret her, tror kvinner er født slik. Selvfølgelig er vi klare over at de fleste kvinner i større eller mindre grad bruker diverse hjelpemidler for å føle seg vakrere. De fleste av oss har nå også sett mange kvinner uten noe som helst av dette opp gjennom.

Anonymkode: 550b0...21b

• Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker kvinner uten noen form for sminke jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...