Gå til innhold

Finnes forum for disk./tolkninger av mareritt?

Anbefalte innlegg

Gjest redd for å sove
Skrevet

Jeg har begynt å drømme så skummelt. Det er nå blitt så ille at jeg gruer meg til å legge meg. Marerittene henger igjen i kroppen hele dagen. Bilder kommer i hodet mitt, og jeg kjenner panikken i kroppen, slik jeg kjente den i drømmen. Det hender jeg våkner av at jeg skriker, eller nesten griner og kaster meg rundt for at jeg er så redd og fortvilet. Mange ganger så våkner jeg gang på gang i løpet av natten, og så fortsetter marerittet når jeg sovner igjen. Jeg prøver å ikke sovne for jeg vet det vil skje, men klarer ikke å ungå det, og så fortsetter marerittet.

Drømmene har forskjellig innhold og variasjon, men det som går igjen er at jeg kjemper for livet! Noen prøver å drepe meg, jeg blir forfulgt, jeg prøver å unslippe, ungå det som skal skje. Jeg er livredd, jeg er fortvilet, jeg griner, jeg prøver å redde livet. Det er blod, det er død, det er henrettelser, det er noe som minner om rituelle mord. Og det fortsetter og fortsetter. Som om jeg var i et spill, og måtte kjempe meg fra nivå til nivå mens nettet snøres sammen. ( Og jeg spiller omtrent aldri dataspill). Og noen ganger drømmer jeg at jeg prøver jeg å ta livet mitt, for å ungå det som skal skje, eller for å ungå at de andre får drept meg. Jeg har drømt at jeg ble lurt av en jeg kjente til å kutte pulsåren, for å slippe unna en farlig smitte som ville gjøre at jeg kom til å dø. Jeg ser for meg armen, glasskåret, og at jeg skar, og at det svei, og at jeg ble redd og hadde plaster på. Men så lo den andre bare, og hadde lurt meg, jeg ville ikke overleve likevel selv om jeg skar meg selv.

En annen ting som går igjen er at jeg må på toalettet, men så er det glass i veggene, eller glass i døren, og alle kan kikke inn på meg, og jeg er så flau. Eller at dørene eller veggene åpnes mens jeg sitter der.

Og så kan jeg oppleve at jeg ikke klarer å gå. At jeg må flykte, men så får jeg nesten ikke til å flytte beina mine, de er så tunge, henger fast i bakken. Og jeg må bruke hendene til å dra meg frem etter stolper, rekkverk eller gjerder hvis det er slikt der. Noen ganger ligger jeg nesten flat i forsøket på å komme meg frem.

Personer i drømmene kan være folk jeg kjenner/ har kjent, og det kan være på steder jeg kjenner. Foreldre og søsken er også med, og det gjør det hele værre siden jeg drømmer så mye forferdelig.

Dette plager meg, jeg er redd for å legge meg. Skulle så gjerne drømme søte koselige drømmer. Men slik blir det ikke :(

Vet noen om det finnes forum på internett hvor man kan diskutere drømmer, eller får hjelp til å forstå de? Det kan jo hende at noen drar kjensel på dette, har drømt slik før, og kan hjelpe meg med å forstå hvorfor jeg drømmer som jeg gjør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan har du det ellers med deg selv og omgivelsene? Det var ikke nedlatende ment, jeg spør for at det virker som om du har masse å slite med i hverdagen som gjør at du drømmer som du gjør?

Kan det være at en eller flere i din nærhet motarbeider deg - at du føler at noen er ute etter å ta deg? Du har voldsomme drømmer...

Noen sier at hvis du drømmer at du dør, så får du faktisk et langt liv.

Drømmer der du ikke kommer deg avgårde pleier å bety at noe holder deg tilbake i våken tilstand. Du vil framover i livet, men noe holder deg tilbake - det kan være økonomi som hindrer deg fra å studere f.eks. Eller flytte eller noe annet. Det kan være en kjæreste som ikke er bra for deg... Feks...

Do-drømmene dine betyr at du er redd for at andre skal få tilgang til ditt innerste som du kanskje skammer deg over - noe du ser på som avfall...

Jeg er ikke utdannet i dette her - jeg vet ikke om det finnes utdannelse i drømmetydning - og jeg kan ta feil av drømmene dine. Jeg skriver forslag her, slik at du kan tenke på hva som skjer i livet ditt og kanskje se en sammenheng.

Du kan prøve å stille spørsmål i forumet på Ildsjelen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...