AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #1 Del Skrevet 25. mai 2017 Har en toåring som skal introduseres for studentlivet til mandag. Det blir mye bading og dette er nokså nytt for henne. I badekar hjemme elsker hun å bade men nå blir det jo større omgivelser. Jeg er redd hun bare hopper uti. Vi har anskaffet armringer som hun til enhver tid skal ha på. Jeg er livredd. Jeg er kjempe redd for at hun skal få hodet under vann. Hun skjønner vel ikke at hun skal lukke munn og nese heller. Min mann er motsatt : la henne teste og slik lærer hun. Mitt spørsmål er da hvordan går jeg frem? Skjønner de at de skal lukke når de går under? Værste scenario - hun går under og får vann inn... hva gjør mann? Hun har jo armringer så hun kommer jo fort opp igjen men allikevel et jeg redd hun drukner eller får vann inn og kveles,,, tips og råd til skeptisk nervøs mor? Anonymkode: 6fdd0...e8a Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1109090-barn-og-basseng/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 25. mai 2017 #2 Del Skrevet 25. mai 2017 Har ingen erfaring, men har hun gått på babysvømming? Kanskje det finnes kurs for toåringer også? 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1109090-barn-og-basseng/#findComment-19821599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #3 Del Skrevet 25. mai 2017 Ettåringen vår hoppet uti barnebassenget (ble stoppet selvfølgelig), og lot seg ikke avskrekke av at vannet rakk til litt opp på skuldrene. Falt under med hodet et par ganger også, uten en tåre, og trakk ikke inn vann. Travet rundt i det dype vannet og elsket det. Det kommer til å gå fint, du slipper henne jo ikke unna deg i det hele tatt. Anonymkode: 174b3...71b 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1109090-barn-og-basseng/#findComment-19821738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 25. mai 2017 #4 Del Skrevet 25. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en toåring som skal introduseres for studentlivet til mandag. Det blir mye bading og dette er nokså nytt for henne. I badekar hjemme elsker hun å bade men nå blir det jo større omgivelser. Jeg er redd hun bare hopper uti. Vi har anskaffet armringer som hun til enhver tid skal ha på. Jeg er livredd. Jeg er kjempe redd for at hun skal få hodet under vann. Hun skjønner vel ikke at hun skal lukke munn og nese heller. Min mann er motsatt : la henne teste og slik lærer hun. Mitt spørsmål er da hvordan går jeg frem? Skjønner de at de skal lukke når de går under? Værste scenario - hun går under og får vann inn... hva gjør mann? Hun har jo armringer så hun kommer jo fort opp igjen men allikevel et jeg redd hun drukner eller får vann inn og kveles,,, tips og råd til skeptisk nervøs mor? Anonymkode: 6fdd0...e8a Små barn har jo også en form for "lukke-mekanisme" på øre, nese og hals en tid Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1109090-barn-og-basseng/#findComment-19821899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 25. mai 2017 #5 Del Skrevet 25. mai 2017 Jeg tipper hun skjønner fort at hun skal holde pusten under vann og om hun har øya åpen så er ikke det farlig 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1109090-barn-og-basseng/#findComment-19822154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #6 Del Skrevet 25. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en toåring som skal introduseres for studentlivet til mandag. Det blir mye bading og dette er nokså nytt for henne. I badekar hjemme elsker hun å bade men nå blir det jo større omgivelser. Jeg er redd hun bare hopper uti. Vi har anskaffet armringer som hun til enhver tid skal ha på. Jeg er livredd. Jeg er kjempe redd for at hun skal få hodet under vann. Hun skjønner vel ikke at hun skal lukke munn og nese heller. Min mann er motsatt : la henne teste og slik lærer hun. Mitt spørsmål er da hvordan går jeg frem? Skjønner de at de skal lukke når de går under? Værste scenario - hun går under og får vann inn... hva gjør mann? Hun har jo armringer så hun kommer jo fort opp igjen men allikevel et jeg redd hun drukner eller får vann inn og kveles,,, tips og råd til skeptisk nervøs mor? Anonymkode: 6fdd0...e8a Jeg skjønner ikke hva indroduseres for studentlivet har med bade i baseng å gjøre? Barn med armringer flyter som en "kork" så det er uproblematisk. Og der er vel voksne som skal holde øye med henne i hvert sekund slik badereglene er for basengbading med svømmeudyktige barn? Trygge, små barn hopper uti og det går helt fint. 1 time siden, Millimani skrev: Små barn har jo også en form for "lukke-mekanisme" på øre, nese og hals en tid Babyer har lukkemekanismen fra fosterlivet inntakt, men 2 åringer har for lengst glemt den mekanismen. Anonymkode: f1047...c3c 8 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1109090-barn-og-basseng/#findComment-19822169 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #7 Del Skrevet 26. mai 2017 Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet. I barnebasseng så kan du holde barnet i hånda mens dere tusler ut i vannet, hvis hun virker trygg og komfortabel så lar du henne leke mens du er tett på for å støtte henne om det skulle oppstå problemer. I større basseng så kan du gå ut i vannet med barnet mens du bærer henne. Om hun blir urolig av å bli bært i vannet så kan du kjøpe en baby-badering (badering med sånn "bleie" under som barnet sitter i), da kan du dytte/kjøre henne rundt mens hun sitter i baderingen, hun kan padle med beina for å selv komme seg frem osv. Jeg ville ikke følt det var en trygghet å la barnet mitt hoppe uti basseng med armringer på. Du må uansett være tett på barnet hele veien. Du må forebygge at barnet hopper uti bassenget på egenhånd, du må passe på at barnet ikke løper rundt bassenget (våte fliser er glatte og det kan fort gå veldig galt). Du må hele tiden holde et øye med barnet når barnet er i vannet. En toåring er uansett aldri klar for å bade uten tilsyn. Selv har jeg en snart syvåring som må følges med på hele tiden på grunn av funksjonshemming. Han forstår ikke at det er farlig å bare stupe uti, at det er farlig å løpe rundt bassengene, at det er farlig å få hodet under vann når man ikke kommer seg opp osv (dette til tross for at han har hatt noen uhell som egentlig burde skremt han litt). "tiltak" jeg beskriver ovenfor er ting som fungerer godt for oss (gutten har en kognitiv alder på rundt 1,5-2år) så det burde fungere fint med din 2åring også tenker jeg. Bare husk at drukning kan skje veldig fort. Man skal ikke tenke at "det går nok bra, barnet lærer dette selv uten oss voksne". Det er kjempe farlig å la et utrygt og uerfarent barn prøve seg på egenhånd i vann. Anonymkode: aeb6b...46f 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1109090-barn-og-basseng/#findComment-19823298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #8 Del Skrevet 27. mai 2017 Det viktigste er at en svømmedyktig voksen hele tiden holder et øye med barnet. En toåring kan sitte helt rolig og plaske i barnebassenget, og så pluttselig bestemme seg for å hoppe i den dype enden av voksen bassenget. Det skal ikke mer til enn en titt ned i mobilen eller en bok før det har skjedd. Bare spør foreldrene mine. Det positive er at barn ikke drukner med en gang de får hodet under vann eller puster inn litt vann. Hvis barnet hopper ut i det dype bassenget går det bra om du hopper uti med en gang og får barnet opp. Barnet kommer ikke til å drukne hvis du følger med. Du bør lære deg livreddning på barn. Google "CPR children". Det er lett å lære og kan bety forskjellen på liv og død om det verste skulle skje. Sannsynligheten for å få bruk for det er lav, men konsekvensen av å ikke kunne det er høy. Anonymkode: b68f1...45e Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1109090-barn-og-basseng/#findComment-19827198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå