Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et kall, for den som lurer, er det som gir deg meningen med livet. Det er det som får deg til å føle at du er der du skal være, f.eks at du har valgt riktig yrke. Mamma sa til meg at folk som utdanner seg til advokater må ha et kall. At de bare VET at de skal. Jeg har fått et også. Jeg har funnet ut hva jeg vil først i en alder av 24. Men det kan være tøft, og selv om jeg tjener mindre akuratt nå enn med min forrige jobb, har jeg et mye bedre liv. I den forrige jobben jobbet jeg bare for å jobbe og levde egentlig et kjedelig liv. Jobb, hjem og være sliten, sove, jobb. Kafe med venner noen få ganger vi faktisk hadde tid til hverandre. Jeg kan velge bort det jeg gjør og, men jeg er så sikker på at om jeg gjør det så kommer jeg til å bli deprimert og få et tomt liv igjen. 

Er det noen andre som har følt det slik?

Anonymkode: cca95...5f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg føler det slik. Jeg fant mitt kall da jeg var over 40.

Det er ikke noen plankekjøring å faktisk gjøre det, og jeg kan velge det bort ja, men da tror jeg, eller vet jeg at jeg blir så deprimert at det er nesten ikke verdt å leve. Jeg trodde aldri dette skulle skje meg, men jeg har håpt på det, og nå som det har skjedd er det ikke så enkelt som jeg trodde det ville bli heller.

Anonymkode: a7c33...5bf

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde et kall i livet, var fast bestemt på yrket mitt fra 7år men pratet om hva jeg ville bli flere år før det også. På ungdomsskolen sa jeg at jeg skulle være ferdig utdannet som 27-åring, noe jeg nesten klarte også. Ferdig utdannet som 28-åring. Elsker yrket mitt og jobben, misforstå meg rett. Men da jeg plutselig ble ferdig ble jeg skikkelig nedstemt. Nå hadde jeg oppnådd målet mitt, kallet, som jeg hadde jeg hadde jobbet for hele livet til nå. Og med så mye av livet igjen? Jeg vet heldigvis at jeg her valgt rett yrke og trives i jobben- skikkelig meningsfull. Jeg har så mange muligheter i yrket, så jeg har allerede satt meg flere mål for å temme rastløsheten min.

Uansett, livet er for kort til å fylle det med meningsløse ting. Lykke til med kallet ditt :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, eg hadde eit kall! Om å bli misjonær :)

Anonymkode: 0ed01...d7f

• Liker 2
Gjest Herr Heftig
Skrevet

å fange noen rare dyr... som bor inni en ball.

AnonymBruker
Skrevet

Tja. Angrer fortsatt på at jeg ikke satset på barndomsdrømmmen ihvertfall. Kanskje det var kallet mitt? Drømte om å jobbe med naturvitenskap og forskning, men føler det er for sent å satse på nå. Er liksom forbi alderen hvor det greit å bare prøve seg fram, med forbehold om at man kanskje ikke har hode til å lykkes.

Anonymkode: 70a3d...af5

AnonymBruker
Skrevet

Kallet er ikke helt barndomsdrømmen min, men det ligner veldig. Jeg gjør i og for seg det samme som jeg drømte om, men går frem på en annen måte. Resultatet blir det samme. Jeg satte ikke de to tingene i sammenheng før etter en stund. Jeg ga opp utdannelsen som jeg måtte ha for å oppfylle barndomsdrømmen, fordi jeg så at jeg ikke passet til å jobbe innenfor den "boksen", men livet dyttet meg i en lignende retning uten at jeg egentlig skjønte at de to tingene hang sammen.

La oss si f.ex. hvis drømmen min var å bli lærer og skolesystemet ble for snevert for meg, så endte jeg opp med å hjelpe barn utenfor systemet.

Anonymkode: a7c33...5bf

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Noen flere som har funnet sitt kall her inne?

Anonymkode: 2500a...6e6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror mitt kall er bare å lære ting og se hva som bringer med seg på veien utifra hvor jeg har lyst til å gå, og samle erfaringer sånn at jeg en dag etter alt lærdommen og erfaringene er klar for et kall. Jeg har ikke helt ennå funnet noe kall på noe spesifikk jeg vil jobbe med og vil sannsynligvis ikke heller det i løpet av mitt liv. 

Anonymkode: 02519...722

• Liker 1
Skrevet

Mitt kall er å utvide den kollektive oppfatning om mental helse og psykiatri. Jeg fikk mitt kall i beltesenga på Oslo universitets-sykehus.

En av måtene jeg kan gjøre det jeg må gjøre er å spre budskapet om Hvite Ørn

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, BillyTheKid skrev:

Mitt kall er å utvide den kollektive oppfatning om mental helse og psykiatri. Jeg fikk mitt kall i beltesenga på Oslo universitets-sykehus.

En av måtene jeg kan gjøre det jeg må gjøre er å spre budskapet om Hvite Ørn

Støtter dette, jeg hørte om denne organisasjonen via en venninne. Supert arbeid!

Anonymkode: 2500a...6e6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri følt noe kall når det gjelder yrke, men har fra jeg var liten følt at det var veldig viktig for meg å finne en god og trygg kjæreste, en sånn type man kan leve med resten av livet. Selv om jeg har oppnådd ting innen karriere og investering også, så er det å finne kjærligheten det aller største som har skjedd meg. Vi har vært sammen i 10 år og har et veldig unikt og sterkt bånd.

Anonymkode: 68b0f...cd3

• Liker 3
  • 5 uker senere...
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for avsporing, innhold med opphavsrett og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Edit:Tråden er også ryddet for kommentar til moderering, brukerdebatt og svar til dette.

Endret av Elaine Marley
AnonymBruker
Skrevet
På 11.3.2020 den 18.28, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri følt noe kall når det gjelder yrke, men har fra jeg var liten følt at det var veldig viktig for meg å finne en god og trygg kjæreste, en sånn type man kan leve med resten av livet. Selv om jeg har oppnådd ting innen karriere og investering også, så er det å finne kjærligheten det aller største som har skjedd meg. Vi har vært sammen i 10 år og har et veldig unikt og sterkt bånd.

Anonymkode: 68b0f...cd3

😍

Hva slags bånd er det?

Anonymkode: 3c15f...8ed

Skrevet

I didn't call for the Truth, the Truth called on me 🙏

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Conal skrev:

I didn't call for the Truth, the Truth called on me 🙏

Me also :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...