Gå til innhold

Søppel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så... har ikke råd til å kaste en gammel madrass. 
Bor i Oslo, har ikke bil, venner eller penger til dette. Noen som har råd hva jeg kan gjøre? 
Har vært fristet til å kaste den ved siden av en container i nattens ly og mørke, men føler det blir for dumt bare fordi jeg ikke har råd til å få den kastet lovlig. Har hatt den på rommet mitt i 4-5 måner allerede og har lyst å bli kvitt den. Hjelp? Råd? Noen? :( 

Anonymkode: d1764...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den har... flekker... har sølt ting på den, så tror det beste er å kaste den

Anonymkode: d1764...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Madrass gis bort gratis mot henting - godt brukt" på Finn. Det er alltid noen som vil ha når det er gratis.

Anonymkode: 29173...76b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vil ha noe som er ekkelt på finn :kvalm:

Anonymkode: d1764...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søppeltaxi koster over 500 kr....

Anonymkode: d1764...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den har... flekker... har sølt ting på den, så tror det beste er å kaste den

Anonymkode: d1764...45a

Prøv.

Skriv brukt madrass gis bort.

Hvis den har vaskbart trekk så kan du jo Shine den opp til og ta å legge ut bilde.

Verdt et forsøk, noen tar i mot rått og råte så lenge det er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den hadde vaskbart trekk, ville jeg ikke prøvd å kaste den eller bli kvitt den ;) 

Anonymkode: d1764...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derimot... fikk en idee... kan prøve å se om det fungerer. :)  

Anonymkode: d1764...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så... har ikke råd til å kaste en gammel madrass. 
Bor i Oslo, har ikke bil, venner eller penger til dette. Noen som har råd hva jeg kan gjøre? 
Har vært fristet til å kaste den ved siden av en container i nattens ly og mørke, men føler det blir for dumt bare fordi jeg ikke har råd til å få den kastet lovlig. Har hatt den på rommet mitt i 4-5 måner allerede og har lyst å bli kvitt den. Hjelp? Råd? Noen? :( 

Anonymkode: d1764...45a

Facebook kjøp salg gis bort sider, der du bor, kan du etterlyse en som kan kjøre madrassen til søppelet for deg.. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi den til noen sigøynere?🤔

Anonymkode: 381db...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dessverre ikke på facebook og kommer aldri igjen til å bli del av det :) 
Og å gi sigøynere en madrass er ikke akkurat det smarteste jeg kan tenke meg. :( 

Anonymkode: d1764...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan kutte den opp i biter, putte den i poser, også kaste den i søpla sammen med vanlig restavfall 🤓

Anonymkode: b2f39...0c5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sleng den ved en container i nattens mulm og mørke. Eller sett den ved der søpla hentes, den blir tatt med av renovasjonsetaten.

Anonymkode: b6051...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan kutte den opp i biter, putte den i poser, også kaste den i søpla sammen med vanlig restavfall 🤓

Anonymkode: b2f39...0c5

Er siste løsningen, men hadde blitt mye jobb :) 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare sleng den ved en container i nattens mulm og mørke. Eller sett den ved der søpla hentes, den blir tatt med av renovasjonsetaten.

Anonymkode: b6051...e71

Er et stykke å gå til nærmeste container, og er litt redd for å bli sett. Har ikke lyst å være et miljøsvinn heler. :( 

Har derimot lagt ut en annonse på finn og satser/håper på at en vennlig sjel vil ta kontakt om madrassens skjebne. :)  

Anonymkode: d1764...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er siste løsningen, men hadde blitt mye jobb :) 

Er et stykke å gå til nærmeste container, og er litt redd for å bli sett. Har ikke lyst å være et miljøsvinn heler. :( 

Har derimot lagt ut en annonse på finn og satser/håper på at en vennlig sjel vil ta kontakt om madrassens skjebne. :)  

Anonymkode: d1764...45a

Alle byer har en "hjelp/bytte av tjenester" side på fb. Uavhengig av hva du synes og mener om plattformen så er den et sabla nyttig verktøy for folk med dårlig råd og få resurser. 

Sånn ellers så er det bare å spørre nettverket ditt. "Alle" har en nabo, slektning, venn, kollega eller medstudent som liker å hjelpe, om en bare tar mot til seg og spør. Og har en ikke noen av det over så er Frivilligsentralen i din by laget for dem som ikke har nettverk.

Anonymkode: 65840...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan kutte den opp i biter, putte den i poser, også kaste den i søpla sammen med vanlig restavfall 🤓

Anonymkode: b2f39...0c5

Beste forslaget hittil. Bare at hun sikkert må porsjonere ut deponering i kanskje to tømminger, for å ikke fylle søppeldunken fullstendig.

Forøvrig en skandale at man overhodet skal betale ekstra for å kaste slikt søppel. Renovasjonsavgift burde være nok til at man fikk kaste ALT uten å måtte betale ekstra. Ellers så vil du se folk som fortsetter å dumpe søppel i naturen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk hjemmesidene til ulike borettslag i nærheten av deg. Mange OBOS-borettslag har gode ordninger med fjerning av gamle møbler etc. 

For eksempel: i mitt borettslag kommer kan man sette alt av søppel og rask utenfor blokkene første tirsdag i hver måned og da blir det hentet og sortert. Er jo ikke helt innafor når man ikke hører til borettslaget, men ekstra utgifter på EN madrass når det allerede kastes ting fra 80 leiligheter er minimalt, og det er bedre enn at det havner i naturen. :)

Sjekk når et borettslag i nærheten henter søppel og ta med madrassen din dit. 

Anonymkode: cdc28...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...