AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #1 Skrevet 25. mai 2017 Heisann! La meg først forklare litt fakta så dere ikke misforstår; jeg er 17 år gammel, blir 18 i november. Har fått min første jobb og var på opplæring i dag som det er helligdag. Arbeidsplassen min følger teariff lønn eller hva det heter, og jeg tror den ligger på 130? Usikker. Men har jeg krav på noe ekstra siden det er helligdag? Er en deltidsstilling som nesten bare er helgejobbing frem til sommerferien, da blir det mer jobbing så klart. Anonymkode: 6fb78...af7
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #2 Skrevet 25. mai 2017 Er torsdager din vanlige dag? I såfall har du krav på å få betalt for de timene du normalt jobber på torsdagene. Hvis ikke har du ikke krav på noe. Du har ikke krav på kveldstillegg og andre tillegg. Kun timesbetalingen Har sjefen vært ute i god tid (mer enn to uker) og endret skjemaet for denne uken og flyttet deg til en annen dag har du ikke krav på betalt denne torsdagen. Anonymkode: 2a1a7...b65 1
FrittgåendeBurugle Skrevet 25. mai 2017 #3 Skrevet 25. mai 2017 Hvilken bransje? I min bransje (restaurant) er det 100% tillegg i dag, altså dobbel timelønn hver time. Du finner også de ulike tariffavtalene på nett.
FrittgåendeBurugle Skrevet 25. mai 2017 #4 Skrevet 25. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er torsdager din vanlige dag? I såfall har du krav på å få betalt for de timene du normalt jobber på torsdagene. Hvis ikke har du ikke krav på noe. Du har ikke krav på kveldstillegg og andre tillegg. Kun timesbetalingen Har sjefen vært ute i god tid (mer enn to uker) og endret skjemaet for denne uken og flyttet deg til en annen dag har du ikke krav på betalt denne torsdagen. Anonymkode: 2a1a7...b65 Dette er feil.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #5 Skrevet 25. mai 2017 Hvis du er ateist, normal lønn Anonymkode: 396b5...039
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #6 Skrevet 26. mai 2017 11 timer siden, FrittgåendeBurugle skrev: Dette er feil. Hvordan er det feil? Anonymkode: 2a1a7...b65
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #7 Skrevet 26. mai 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det feil? Anonymkode: 2a1a7...b65 Hun skal selvfølgelig ha betalt for å være på jobb! Og ettersom det er en helligdag, så skal hun ha helligdagstillegg. Anonymkode: e7f1f...12b 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå