Gå til innhold

Medhold fra nav klageinstans


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk medhold av nav klageinstans og nytt vedtak om arbeidsavklaringspenger.

ventet i 11/2 år. 

Hva vil jeg få vedtak på?

Anonymkode: c9ad3...b69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AAP, etterbetaling antageligvis.

Anonymkode: c2f5f...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da håper jeg ikke det tar lang tid..  

er det noen som har fått medhold fra nav klageinstans ? Erfaring ?

Anonymkode: c9ad3...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok da håper jeg ikke det tar lang tid..  

er det noen som har fått medhold fra nav klageinstans ? Erfaring ?

Anonymkode: c9ad3...b69

Du får det du skal, slapp av.

Anonymkode: c2f5f...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg fikk medhold tilslutt og mitt Nav kontor fikk så ørene flagra bokstavelig talt. Dette gjaldt og AAP, men jeg fikk noe etterbetalt fra en jobb mens dette stod på så hadde ingen etterbetaling helt greit for meg. Har tatt vare på alle papirene og det tok 7 mnd før jeg fikk medhold. Helt tragisk og stressende men det ordna seg jo. 

Anonymkode: 494a9...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk medhold av nav klageinstans og nytt vedtak om arbeidsavklaringspenger.

ventet i 11/2 år. 

Hva vil jeg få vedtak på?

Anonymkode: c9ad3...b69

Hva står i vedtaket da? 

Skal Nav behandle saken på nytt, eller har du fått med hold i at du skal ha x stønad? Vi er ikke synske, så du må nesten gi oss info om du vil ha skikkelig svar på spørsmålet ditt. 

Anonymkode: a8e7f...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! Fikk ikke svar på vedtaket da de ikke hadde mulighet å få det opp når jeg ringte. Den ble laget i går.. så nå er jeg veldig spent! 

Har vært en lang prosess siden des2015, så bare medhold var lykke for meg!!!

Håper at de ikke sender den til ny vurdering da gir jeg opp...

Anonymkode: c9ad3...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Fikk ikke svar på vedtaket da de ikke hadde mulighet å få det opp når jeg ringte. Den ble laget i går.. så nå er jeg veldig spent! 

Har vært en lang prosess siden des2015, så bare medhold var lykke for meg!!!

Håper at de ikke sender den til ny vurdering da gir jeg opp...

Anonymkode: c9ad3...b69

Som regel blir vedtaket du har klagd på opphevet og søknaden må taes opp til ny vurdering, beklageligvis. Har du klaget selv eller hatt hjelp?

Anonymkode: a8e7f...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt advokat bare til klagebrevet. Jeg syntes det ble så dyrt så turte ikke å satse på at jeg fikk medhold.

 

Anonymkode: c9ad3...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Nettopp vært i samme sko som deg da jeg mistet mine aap  på vårparten i fjor. Jeg klagde på vedtaket og det tok 13 mnd før nav klageinstans gav meg medhold i klagen. Jeg fikk nytt aap vedtak fra dem som gjaldt fra den dagen jeg mistet aap mine. På det brevet stod det når aap gjaldt fra, hva dag satsen var og før hvilken periode jeg ville få etter betalt. Jeg fikk etterbetalt for 13 mnd minus det jeg har fått i tiltakapenger og sosial stønad alle de mnd jeg var uten asp. Det tok ca 10 dager fra jeg mottok vedtaket til at jeg fikk tilbake betalt ca 44000 men det kan ta noe lenger tid. 

Du må nesten lese vedtaket ditt. Det burde ligge ute på nav sine sider allerede nå under dine saker allerede. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tussi84 skrev:

Hei.

Nettopp vært i samme sko som deg da jeg mistet mine aap  på vårparten i fjor. Jeg klagde på vedtaket og det tok 13 mnd før nav klageinstans gav meg medhold i klagen. Jeg fikk nytt aap vedtak fra dem som gjaldt fra den dagen jeg mistet aap mine. På det brevet stod det når aap gjaldt fra, hva dag satsen var og før hvilken periode jeg ville få etter betalt. Jeg fikk etterbetalt for 13 mnd minus det jeg har fått i tiltakapenger og sosial stønad alle de mnd jeg var uten asp. Det tok ca 10 dager fra jeg mottok vedtaket til at jeg fikk tilbake betalt ca 44000 men det kan ta noe lenger tid. 

Du må nesten lese vedtaket ditt. Det burde ligge ute på nav sine sider allerede nå under dine saker allerede. 

Tusen takk for svar:) godt det ordnet seg!

Anonymkode: c9ad3...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er behandlingstiden på en klage på avslag om AAP? 

Anonymkode: fc10a...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er behandlingstiden på en klage på avslag om AAP? 

Anonymkode: fc10a...e3f

Det spørs. Først må du klage til nav forvalting. Det kan ta mellom 1 til 4 mnd å få svar. Hvis du får avslAg der også så kan du klage til nav klageinstans innen 1 mnd ca. Behandlingstid her er mellom 6 og 10 mnd. Får du avslAg der også så må det inn til Trygderetten. Det kan ta enda lenger tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...