AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #1 Skrevet 25. mai 2017 Jeg har blitt sykemeldt og den varer noen dager inn i ferien min. Må jeg ta ut ferie nmin da eller kan jeg be sjefen flytte de dagene? Anonymkode: 9a5c0...136
Gjest Coolaid Skrevet 25. mai 2017 #2 Skrevet 25. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har blitt sykemeldt og den varer noen dager inn i ferien min. Må jeg ta ut ferie nmin da eller kan jeg be sjefen flytte de dagene? Anonymkode: 9a5c0...136 Dersom du blir sykemeldt når du har ferie har du som regel rett til å få tilbake feriedagene dine. Du må ha vært sykemeldt i en dag og 100% før ferien starter for å få tilbake feriedagene dine. Det meste du trenger å vite står her. Du skal ikke flytte dagene, du får feriedagene tilbake fra arbeidsgiver.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #3 Skrevet 25. mai 2017 1 minutt siden, Coolaid skrev: Dersom du blir sykemeldt når du har ferie har du som regel rett til å få tilbake feriedagene dine. Du må ha vært sykemeldt i en dag og 100% før ferien starter for å få tilbake feriedagene dine. Det meste du trenger å vite står her. Du skal ikke flytte dagene, du får feriedagene tilbake fra arbeidsgiver. Så selvom jeg ikke sa ifra før jeg ble syk så kan jeg få tilbake feriedagene mine? For den har egentlig ikke bynt enda, men sykemeldingen går over i den. Anonymkode: 9a5c0...136
Gjest Coolaid Skrevet 25. mai 2017 #4 Skrevet 25. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så selvom jeg ikke sa ifra før jeg ble syk så kan jeg få tilbake feriedagene mine? For den har egentlig ikke bynt enda, men sykemeldingen går over i den. Anonymkode: 9a5c0...136 Ja, man vet jo ikke når man blir syk. Kryss av på sykemeldingen din at du skulle hatt ferie (det er et spørsmål om akkurat det). "Blir du syk før ferien starter, kan du kreve å få ferien utsatt til senere i ferieåret. Dette må du gjøre senest siste arbeidsdag før du skulle hatt ferie." -Det betyr at du må gi beskjed på jobben nå, gjør det skriftlig, så vet sjefen at du skal ha de dagene tilbake. Du får selvfølgelig sykepenger for den perioden du er sykemeldt.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #5 Skrevet 25. mai 2017 Dersom du skal ha feriedagene tilbake skal du IKKE krysse av på sykmeldingen for at du har avtalt med arbeidsgiver at du skal avvikle ferie. Da anses ferien som avviklet. Pass på å gi skriftlig beskjed til lederen din at du ønsker å utsette feriedagene dine senest siste arbeidsdag før ferien skulle ha begynt. Anonymkode: 5ba09...654
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå