Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 19 år, og ingen som kan hjelpe meg. Har slitt masse med depresjon og angst lenge, går på skolen så får stipend. Bor også for meg selv da jeg ikke har foreldre eller noen andre som hjelper meg. Har 3 kr på konto, har levd på kneip og vann lenge nå. Får ikke penger før om 2 uker, aner ikke hva jeg skal gjøre. Har heller ingenting jeg kan selge. Har prøvd alt. Er bare så sliten av alt nå.

hva skal jeg gjøre? :(((

Anonymkode: f74aa...69d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er 10 dager siden forrige utbetaling fra Lånekassen... Det må jo være litt dårlige prioriteringer her. 

Anonymkode: d7f18...a76

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Se på facebook, det pleier å være grupper som deler ut hjelp.mat o,l

Anonymkode: c26b1...980

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har de facebookgrupper av typen "hjelp oss å hjelpe" der du bor? Om så, kontakt dem, og forklar situasjonen. 

Anonymkode: 9efeb...fb8

• Liker 3
Skrevet

Du kan prøve deg hos NAV sosial. De gir i utgangspunktet ikke støtte til studenter, men det gjøres unntak i situasjoner som din.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har leilighet, telefon, Internett, hund, mat jeg betaler hver eneste mnd. Stipendet holder ikke til det, har en ekstra jobb. Men jeg har hatt så nok med skole i det siste at jeg ikke har klart å ta på meg noen vakter. Har alltid klart meg selv, men nå går det ikke

Anonymkode: f74aa...69d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff, jeg har ingen råd til deg, men synes det er leit at du ikke får hjelp av familien.

Det er hardt å være student, å min datter jobber ved siden av studiene, samt at jeg bidrar med et par tusen hver mnd, betalar tlf, forsikringer, tannlege og hjem reiser. Dette forteller jeg ikke for å være ekkel, men for å vise at studenter idag også må belage seg på å jobbe litt ved siden av. 

Anonymkode: 0b14a...713

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Det eneste rådet jeg har er at du drar ned på NAV, å forklarer dem situasjonen din. 

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Ta kontakt med hjelpegrupper der du bor. Hjelp oss å hjelpe feks, de er veldig flinke til å få inn ting hvis man er i knipe. Ellers, selg ting du kanskje kan få litt for, 100 kr er bedre en ingenting. 

AnonymBruker
Skrevet

Dra på nav, er jo dette de er til. Nå skal jeg ikke be deg selge hunden din, for vet hvor mye dyr kan hjelpe på depresjon + man blir jo knyttet til de som familie, men det var kanskje ikke så lurt å skaffe seg dyr når du ikke har råd til å ta vare på den? O.o Men dra på nav, der får du hjelp. Alternativt kan du prøve dumbster-diving, som er populært blant studenter. Vill vurdert mobilselskapet ditt, hvor mye bruker du på det i mnd? Hvor mye bruker du på mat? Hva er leia di på og hvor mye får du i stipend/lån? 7900? 

Anonymkode: dcaaf...8e7

• Liker 16
Gjest Coolaid
Skrevet (endret)

Hvor mye har du inn i måneden og hvor mye går ut i utgifter? 

Hvor mye koster hunden deg i måneden... en tusen lapp? 

Endret av Coolaid
AnonymBruker
Skrevet

^^Hadde satt pris på svar, jeg kan godt ringe deg hvis du vil prate, snakke om en løsning, eventuelt vippse deg et par hundre kr hvis det er krise. Er student selv så har ikke mye å rutte med men vi skal da få sørget for at du får spise.

J22

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

^^Hadde satt pris på svar, jeg kan godt ringe deg hvis du vil prate, snakke om en løsning, eventuelt vippse deg et par hundre kr hvis det er krise. Er student selv så har ikke mye å rutte med men vi skal da få sørget for at du får spise.

J22

Ikke gå på svindelforsøket.

Anonymkode: 3ad51...9a5

• Liker 28
Skrevet (endret)

.

Endret av Erklar
Skrevet (endret)

.

Endret av Erklar
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Erklar skrev:

Har hatt han i 2 år snart. Lenge før jeg har havnet her jeg har havnet. Han kommer alltid først, uansett. Jeg kjøper heller hundemat enn mat til meg selv. 

Bruker 1500 kr på mat, leien min er på 6000 i mnd. Får 7900 i stipend ja

Har du ingen du kan spørre om å låne penger av? Hvor bor du (hvilke by)? Har du ikke noe oppspart på sparekonto av jobben? Ikke venner du kan låne 100 kr av? Har du vært på nav? Du kan ikke ringe foreldrene/naboene din eog spørre om å låne et par hundringser?

AnonymBruker
Skrevet

Som nevnt over, Hjelp oss å hjelpe på facebook er veldig flinke til å hjelpe folk i nød :) 

Vet om mange som fikk 2-4 bæreposer med mat når de trengte det som mest <3 Flotte mennesker

Anonymkode: ee310...352

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Erklar skrev:

7900 i stipend, også spørs det helt hvor mye jeg jobber ved siden av. Har utgifter på ca 8500-9000 i mnd. Og det har alltid gått fint, men som sagt er veldig sliten så har ikke orket å ta på meg noen vakter.

jeg skal dra på nav imorgen, takk for hjelpen

Si ifra om det ikke ordner seg på nav! :)  

Gjest Coolaid
Skrevet
Akkurat nå, Erklar skrev:

7900 i stipend, også spørs det helt hvor mye jeg jobber ved siden av. Har utgifter på ca 8500-9000 i mnd. Og det har alltid gått fint, men som sagt er veldig sliten så har ikke orket å ta på meg noen vakter.

Det er også viktig at du får hjelp til angsten og depresjonen din.  Dersom du er student kan studentsamskipnaden dekke psykolog om du er heldig - det gjør de i Bergen. Ellers kan muligens nav bidra slik at du får helsehjelp. Alle har rett på helsehjelp. 

Ønsker deg lykke til - hold oss oppdatert slik at vi kan heie på deg. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Erklar skrev:

Dette skrev du 16. mai og bråslettet det nå for  noen minutter siden. Hvorfor? Er det for at ikke historien din sksl gjøre dagens tråd mindre sannsynlig...

På 16.5.2017 den 16.48, Erklar skrev:

Så bra!! 

Idag har jeg gjort: 

- vasket badet 

- vasket kjøkkenet 

- vasket klær 

- ryddet soverommet 

- baket kake 

- støvsugd hele leiligheten 

- vasket vinduer  

- vasket alle overflater 

Anonymkode: d7f18...a76

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...