boblevann Skrevet 25. mai 2017 #1 Del Skrevet 25. mai 2017 Hei! Lurer litt på å selge og lurer derfor på om disse "gratis verdivurderingene" er virkelig gratis - eller om det ligger en klausul om salg noe sted som de nekter å vise. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 25. mai 2017 #2 Del Skrevet 25. mai 2017 6 minutter siden, boblevann skrev: Hei! Lurer litt på å selge og lurer derfor på om disse "gratis verdivurderingene" er virkelig gratis - eller om det ligger en klausul om salg noe sted som de nekter å vise. Noen som vet? Det er virkelig gratis. Jeg har brukt det flere ganger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 25. mai 2017 #3 Del Skrevet 25. mai 2017 hadde det selv rett etter påske, og fikk mail med vurderingen og en "håper du tar kontakt dersom du bestemmer deg for å selge" Har ikke hørt ett ord mer, hverken pushing for salg eller reklame eller noe. Det var Proa Eiendom. Men, ta kontakt med de ulike. Privatmegleren gjorde bare gratis vurdering dersom bolig skulle selges, ikke for refinansiering eller generelt sjekke hvordan markedet har endret seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 25. mai 2017 Forfatter #4 Del Skrevet 25. mai 2017 3 timer siden, stan skrev: Det er virkelig gratis. Jeg har brukt det flere ganger. Ok takk for svar! Kan jeg spørre hvilke megler(firma) du har brukt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 25. mai 2017 #5 Del Skrevet 25. mai 2017 5 minutter siden, boblevann skrev: Ok takk for svar! Kan jeg spørre hvilke megler(firma) du har brukt? Ulike, men av de litt større. Jeg tok bare kontakt. Sa jeg trenger en verdivurdering, men at jeg ikke hadde planer om å selge enda. Alle var jo selvfølgelig på meg i ettertid, ringte og lurte på om jeg hadde tenkt å selge. Den siste ga seg etter et år og fire telefoner. Jeg hadde to innom her jeg bor, trengte en vurdering for å få bedre vilkår i banken. En var innom en leilighet som jeg har. Mine søsken og jeg brukte tre ulike for å få satt verdi på en eiendom vi arvet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #6 Del Skrevet 25. mai 2017 Verdivurdering fra megler er gratis. Takst koster penger (og såvidt jeg vet, så er dette noe men må ha før salg hos megler). Meglere gir ikke takst på huset. Takstmenn gir ikke en verdivurdering, normalt sett. Anonymkode: dbb22...b68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 25. mai 2017 Forfatter #7 Del Skrevet 25. mai 2017 Okei takk for svar alle jeg har en relativt ny takst - det er markedsverdi jeg er ute etter har ikke gjort noe drastisk siden sist takst, elektrisitet, rør, mugg (mangel på) og alle sånne viktige ting er som før. Trenger bare verdi av min overfladiske oppussing og økningen i området. Da er vel megler ok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #8 Del Skrevet 25. mai 2017 3 timer siden, boblevann skrev: Hei! Lurer litt på å selge og lurer derfor på om disse "gratis verdivurderingene" er virkelig gratis - eller om det ligger en klausul om salg noe sted som de nekter å vise. Noen som vet? Noen er gratis og andre er "lokkemeglere". Her bør du ta kontakt skriftlig via nettet og når du er i ferd med å gjøre avtale så spør du hva det koster. Vær og klar over at noen gjør avtale, du rydder og venter og ingen dukker opp. Gjør derfor avtale med flere når du først rydder og minimerer. (Og styr unna etterkommere av et stort firma som gikk inn til regjeringen gor noen år siden.) 1 minutt siden, boblevann skrev: Okei takk for svar alle jeg har en relativt ny takst - det er markedsverdi jeg er ute etter har ikke gjort noe drastisk siden sist takst, elektrisitet, rør, mugg (mangel på) og alle sånne viktige ting er som før. Trenger bare verdi av min overfladiske oppussing og økningen i området. Da er vel megler ok? Du skal bare ha en verdivurdering og det gjør en megler. Anonymkode: 47abc...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #9 Del Skrevet 26. mai 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Verdivurdering fra megler er gratis. Takst koster penger (og såvidt jeg vet, så er dette noe men må ha før salg hos megler). Meglere gir ikke takst på huset. Takstmenn gir ikke en verdivurdering, normalt sett. Anonymkode: dbb22...b68 Ikke alle meglere tilbyr gratis verdivurdering, nei. Ring og hør og vær ærlig om at du ikke skal selge. Anonymkode: 7abe3...a9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå