AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #1 Skrevet 25. mai 2017 Hei min datter har i lengre tid vert psykisk syk. Jeg er alene med henne og har ingen avlastning. Jeg har søkt avlastning hos barnevernet, men ting tar tid. Vi venter på time hos bup. Jeg selv er veldig sliten og vet snart ikke hva jeg gjør, sliter psykisk selv også på grunn av dette. Jeg spurde familie om de kunne passe min dattet litt så jeg kunne få litt overskudd. Men det var vanskelig. De har tidligere hatt mye kontakt med min datter og kjenner henne godt. Sliten .... Anonymkode: 14560...15e
altflyter Skrevet 25. mai 2017 #2 Skrevet 25. mai 2017 Hvor gammel er hun? Er det mulig at hun kunne vært innlagt på barnepsyk en periode så du får deg en pustepause?
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #3 Skrevet 25. mai 2017 Hun er tenåring. Ja mulig hun burde vert innlagt litt. Anonymkode: 14560...15e
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #4 Skrevet 25. mai 2017 Kjære TS. jeg har 100% omsorg for en tenåring som er schizofren. Jeg fikk ikke avlastning da det ikke er til barnets beste. Stabiliteten er stressreduksjon som igjen hindrer forverring av symptomer. Kommunen avviste blankt søknad om avlastning da det ikke er til det beste for pasienten. Som person er jeg ansett av helsevesen og barnevernet som en meget ressurssterk person, derfor er ikke avlasting "nødvendig". Min tenåring har i lange perioder vært innlagt. De første månedene forventes det at man som foreldre er innlagt med barnet/ungdommen. Ta kontakt med fastlegen din. Viktig å ha en støttespiller. De kan pushe på at dere raskere får hjelp i bup. For min del ble det avgjørende å avklare sykdommen og få riktig hjelp til ungdommen. Det tok 3 år... mistet h*n nesten 2 ganger i selvmordforsøk før behandlerne skjønte alvoret. Det er et tungt system og dessverre er man ikke alltid like heldig med hvem man møter av behandlere. Håper du og barnet ditt får god hjelp. Stå på og ikke gi deg! Du vet hva som er best for deg og datteren din. Skjønner godt du er sliten. For å stå i en sånn situasjon trenger man pusterom en gang i mellom. Jeg jobber 100%, men har en fleksibel jobb. Det har blitt redningen for min del. Det å ha en frisone der ikke alt handler om sykdom. Lykke til. Anonymkode: 69c07...a50
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #5 Skrevet 25. mai 2017 Jeg har selv et psykisk sykt barn, og har selv mange diagnoser på fysisk sykdom, og 2 på psykisk sykdom. Men avlastning går ikke her, da det ikke ville vært bra for barnet. Hun trenger meg, og tryggheten her. Vi fikk ganske god hjelp av BUP, så hun er mye bedre nå. Men da det sto på som verst, så var jeg totalt utslitt. Vet du om det finnes lavterskel tilbud hos dere, som hun kan gå til midlertidig, helsesøster, kommunal psykolog som er litt mer kortvarig. Hør med skole, helsesøster og lege, ring kommunen og. For vi bor i en middels by, og vi har prøvd 3 alternativer utenom BUP, som er gratis tilbud. Håper ellers dere får time raskt til BUP, og at dere får den hjelpen dere trenger. Anonymkode: 08895...1f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå