Gå til innhold

hvorfor vil ingen kjøpe brukt brudekjole

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte en ganske fin og enkel brudekjole på en brudesalong. Den har et fint lite slep med perler samt perler på ene siden på brystpartiet.

Jeg la den ut for salg til halv pris av det jeg betalte for og den er kjempe fint brukt. Men hvorfor vil ingen ha brukt, istedet for å kjøpe på ebay?

Anonymkode: b27b5...020

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer nok til å kjøpe brukt hvis jeg finner en jeg liker :) ser ikke vitsen med å bruke flerfoldige tusen på en kjole som skal brukes en dag. Kunne klart meg uten en typisk brudekjole også egentlig. 

Anonymkode: 06fe5...cc9

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte en ganske fin og enkel brudekjole på en brudesalong. Den har et fint lite slep med perler samt perler på ene siden på brystpartiet.

Jeg la den ut for salg til halv pris av det jeg betalte for og den er kjempe fint brukt. Men hvorfor vil ingen ha brukt, istedet for å kjøpe på ebay?

Fordi mange syns det er helt tullerusk å bruke flertalls tusen kroner på en kjole man skal bruke én dag. Dessuten ligger det ca 7 drulliarder brudekjoler ute til salgs på finn.no.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner flere som har kjøpt brukt, en del selger også kjoler tilbake til salongen, og så selger salongen dem på nytt. Ingen har sannsynligvis kjøpt din fordi annonsen er dårlig, de liker ikke kjolen din, eller den er i feil størrelse. 

Anonymkode: beb20...7ed

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel fordi folk ikke ønsker å bruke brukte klær og spesielt ikke brudekjoler

Anonymkode: 48348...af3

• Liker 3
Skrevet

Mulig du burde sette ned prisen litt mer.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vel: hvorfor kjøpte ikke du en brukt kjole? Mye av svaret ligger der. 

Mye av svaret ligger også i det at det markedssegmentet som er villig til å bruke flerfoldige tusen på å feire seg selv ikke er det samme segmentet som er på jakt etter brukt og miljøvennlig. Ja: vi kjenner alle dem som har fikset billig bryllup miljøvennlig og koselig, men tilnærmet alle som hører inn under segmentet gir (beklager ordbruken) bæng i å gifte seg i et klesplagg som er så ladet med negativ kulturell ballast at det er etisk problematisk å bli sett i det mens en utfører en seremoni designet for å degradere kvinner. Så ... Du har en gjenstand som i brukt tilstand er enda mindre attraktiv enn den er ny. :vetikke: 

Anonymkode: 002d6...e88

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Jeg søkte på bryllupskjole på finn, og fikk 5935 treff, så kjolen din har stor konkurranse. 

Du må ta fine bilder og informere skikkelig + ikke ta for stiv pris, angi nypris og fortelle at du selv kjøpte den på en brudesalong + beskrive detaljer som folk er opptatt av. Plutselig er det en som faller for nettopp din kjole.

Anonymkode: e1d7f...c49

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel fordi folk ikke ønsker å bruke brukte klær og spesielt ikke brudekjoler

Anonymkode: 48348...af3

Det er da mer innafor å kjøpe brudekjole brukt siden den bare skal brukes en-tre ganger, enn andre klær som man skal bruke ofte.

Anonymkode: 39bdc...4dd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er da mer innafor å kjøpe brudekjole brukt siden den bare skal brukes en-tre ganger, enn andre klær som man skal bruke ofte.

Anonymkode: 39bdc...4dd

Nei, egentlig ikke. Mange vil bare ikke ha en brukt brudekjole selv om de fint kan kjøpe brukte Levi's.

Anonymkode: c96e5...6f6

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, MorTeresa skrev:

Mulig du burde sette ned prisen litt mer.

Eventuelle sette opp prisen. 

For mange så er det flaut å kjøpe billig, det gir et signal som viser at en har dårlig råd. 

Anonymkode: 6c923...157

AnonymBruker
Skrevet

Du valgte sikkert brudekjole med omhu som skulle matche din stil og ønsker. Kjolen du prøver å selge er derfor meget spesifikk i både stil, detaljer og størrelse. Også hvor høy du er og om kjolen er lagt opp til å passe dette spiller inn. + sesongen for kjøp og salg av brudekjoler er iver nå for de som gifter seg i sommer. Sett ned prisen og eller prøv igjen til vinteren. 

Du må ha fine bilder i annonsen. Navn på designer og modell. Mål på deg og kjolen må også med. Er den renset? Hvis nei, må du sette ned prisen med hvertfall 2000 kr til. 

Anonymkode: 4caf2...d89

• Liker 18
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eventuelle sette opp prisen. 

For mange så er det flaut å kjøpe billig, det gir et signal som viser at en har dårlig råd. 

Anonymkode: 6c923...157

eeehhh

• Liker 8
Skrevet

Ikke selg den som brukt, men som for liten. 

Søsteren solgte to kjoler slik. Hun la skylden på at hun var gravid og at kjolene ikke passet. 

Men prisen var også ganske lav. 

Tipper det er forbundet mer positivt med en gravid brud, enn ei dame som selger brudekjolen? 

• Liker 3
Skrevet

Fordi jeg har funnet drømmekjolen på en engelsk nettside til 1700 kr. :nigo:

Skrevet

Den jeg brukte kjøpte jeg brukt. Den er nå såppas lurvete at jeg får nok ikke solgt den. Men kjøpte en først som ei ikke fikk brukt pga hun ble gravid, lappen er fortsatt på og ikke brukt. Men får ikke solgt den heller. Tror det ligger mye i at den ikke er helt på moten..

AnonymBruker
Skrevet

Har du renset den?

Dersom kjøper i tillegg til din pris må betale for rens blir det jo egentlig dyrere enn halv pris. Videre kommer kostnader ved å tilpasse den til nettopp deres kropp. De totale kostnadene løper da, og veien opp til fullpris for en helt ny, perfekt tilpasset, ren kjole oppfattes da ikke så lang.

Anonymkode: ceadc...168

• Liker 13
Skrevet

Jeg kommer ikke til å kjøpe meg brudekjole, jeg blir å leie. Ser ingen grunn til å ha en kjole hengende i skapet som kun skal brukes en gang. Dessuten når man leier så vet man at kjolen er renset mellom hvert bruk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Av samme grunn til at du ikke kjøpte en.

Anonymkode: 97ea6...cf2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper gjerne brukt, men det er ganske vanskelig å finne en som jeg både syntes er fin og som er riktig størrelse for meg, jeg er veldig smal og bruker xs i det meste. 

Anonymkode: 6d77b...732

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...