Gjest Khloe Skrevet 25. mai 2017 #1 Skrevet 25. mai 2017 Heisann! Jeg sitter og vurderer å stripe håret mitt hjemme. Håret mitt er mellomblondt og langt, og jeg har lyst på noen lysere striper. Tenker at det ikke er helt galskap da jeg er ganske lys i håret fra før, så oransje striper ikke er noe problem. Det er vel heller å passe på tiden det står om, så jeg ikke ender opp med platinablonde striper. Skulle gjerne dratt til frisøren, men det er jo blitt så skrekkelig dyrt for en stakkars student. Sist måtte jeg bla opp over 2000 for foliestriper. Har noen et par gode tips og triks i ermet får å få det til best mulig? Er det best med hettestriper eller ''frihåndsstriper''?
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #2 Skrevet 25. mai 2017 Det er lettere med hettestriper. Er så lett at det smitter av blekemiddel på hår som ikke skal stripes og du ender opp med flekkete hår ellers. Litt styr med hettestriper å fange opp alt håret da og du bestemmer hvor tykke og tette stripene skal være. Drar du ut tykke remser med hår får du tykke striper - kan ha noen få tykke fremme og flere tynne bake f.eks? eller jevnt over tynne striper over alt, eller kanskje bare noen få tynne striper. Viktig å følge virketiden: jo mørkere hår jo lenger må det sitte i - fra 20-40 minutter ofte (se i bruksanvisningen). Anonymkode: 788ab...60f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå