Gå til innhold

inn og utgangsmusikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! lurer på en liten ting som jeg ikke har peiling på...det gjelder som sagt inn og utgangs musikk i kirken. Vi har tenkt å ha mendelsohns til inngangsmusikk, syns den er kjempefin, men hva kan vi ha som utgangs musikk, er det helt valgfritt?

må vel ha 2 forskjellige marsjer, en til inn og en til utgangs musikk? kan vel ikke ha samme inngansmusikk til utgangsmusikk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei brudzilla!

Det foregår faktisk en tråd litt lenger ned, med akkurat samme tema...der kan du sikkert plukke opp noen råd! :)

Ellers er jo Mendelsohn, som du allerede har nevnt, en veldig typisk masj i bryllup. Men du har også Wagners Lohengrin.

Henviser forøvrig til en link fra den andre tråden, der du kan høre små lydopptak på ulike masjer:

http://www.orkdalsmenighetene.no/vigsel/index.htm

Skrevet

Og jeg minner om at jeg skriver masteroppgave om brudepars valg av utgang/inngangsmusikk, samt musikk til brudevals. Er veldig interessert i å få kontakt med flere som jeg kan sende noen korte spørsmål ang. eller til evnt. lengre intervju. Jeg trenger særlig brudepar som gifter seg nå eller har gjort det de siste åra!

Send en e-mail til [email protected] for mer informasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...