Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om å arrangere en sommerfest på jobben uten å invitere alle? Dvs i en liten avdeling, typ 15 medarbeidere og 12 invitert? Jeg vet ikke grunnen til at noen ikke er bedt, men kan gjette det har å gjøre med uoverensstemmelser med sjefen. Jeg vil selv ikke gå når ikke alle er bedt, men virker ikke som de andre tenker sånn. Hva ville dere gjort? Tatt det opp med sjefen er sikkert det opplagte svaret, men vedkommende er ikke spesielt enkel å ha med å gjøre. Tenker det er derfor de fleste andre vil gå på festen uten å kommentere noe mer også. Det er bestilt bord, ellers hadde jeg vært mest fristet til å be de utelatte om å bare møte og late som ingenting, og sett om de virkelig hadde fått beskjed om at de ikke var velkommen. Men vet ikke om jeg hadde turt det selv om jeg var en av dem.

Anonymkode: f4f1c...374

AnonymBruker
Skrevet

Vet du at de ikke er invitert? Eller er det bare at navnet ikke står i en mail eller på en listen? På min jobb er det nemlig en del som ofte gir beskjed på forhånd til leder om at de ikke vil ha invitasjon eller regnes med fordi de uansett ikke kommer til å komme.

Anonymkode: af247...10e

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du at de ikke er invitert? Eller er det bare at navnet ikke står i en mail eller på en listen? På min jobb er det nemlig en del som ofte gir beskjed på forhånd til leder om at de ikke vil ha invitasjon eller regnes med fordi de uansett ikke kommer til å komme.

Anonymkode: af247...10e

Ja, vi vet det, fordi da vi begynte å snakke om festen så var det noen som ikke forsto noen ting. De har til og med sjekket spamfilteret. 

Anonymkode: f4f1c...374

AnonymBruker
Skrevet

Dersom sjefen er såpass uprofesjonell og ubehagelig å ha med å gjøre dersom dere tar det opp er det bare en ting å gjøre; Ingen bør møte opp så kan sjefen sitte der alene. Men da blir det nok tatt opp likevel, så her bør absolutt noen snakke til sjefen og si at dette absolutt ikke er greit. Du kan kanskje formulere deg på en litt uskyldig måte? Si: "Vi snakket om sommerfesten i dag og Siri og Katrine sa de ikke hadde fått invitasjon ? Her må det vel ha skjedd en feil?" og ta det derifra. 

Anonymkode: 71bd2...12e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Helt uakseptabel oppførsel av en sjef! Her må det sies klart fra om at utestengelse og råtten oppførsel ikke aksepteres. Gjerne av noen som sjefen har respekt for og anser som en god medspiller.

Anonymkode: ea9db...de7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt uakseptabel oppførsel av en sjef! Her må det sies klart fra om at utestengelse og råtten oppførsel ikke aksepteres. Gjerne av noen som sjefen har respekt for og anser som en god medspiller.

Anonymkode: ea9db...de7

Dessverre helt vanlig i arbeidslivet. Du har de som er i varmen og du har de som er utenfor. Om man tar det opp blir man fryst ut selv. Sjefens egen sjef og andre gode støttespiller er gjerne god venn med sjefen, så det er heller ikke slik at det nytter å forsøke å lage en sak av det. 

Anonymkode: 6c816...281

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn var det der jeg jobbet før. Stort konsern med flere underenheter. I den enheten jeg jobbet i var det ikke alle som ble bedt på sommerfest og det var veldig forskjellsbehandling, det var jo snakk i gangene osv så det var lett å få med seg. Jeg ble aldri bedt. De brukte også å ha sånn julelunsj for de som hadde enkelte stillinger og da var det ei de ikke ba rett og slett fordi de ikke likte henne. 

Arbeidsmiljøet var også veldig dårlig generelt, derfor sluttet jeg. Det var ikke så altfor mange ansatte i enheten og det var mer enn nok penger i omløp i konsernet. Når samboer skal på  julebord på jobben er partner bedt og det er flere hundre ansatte med, og det er av samme type konsern. De har også godt arbeidsmiljø :) 

Anonymkode: 19e75...e9a

AnonymBruker
Skrevet

Vår forrige leder fikk sparken pga denne oppførselen. Han mobbet andre og heldigvis var konsernsjefen ikke en svak dott så han avd.lederen fikk fyken.

Enkelte mennesker skulle aldri ha hatt sjansen til å bli leder engang. Dere ANER ikke hvor mye dårlig kvalitet der er der ute,det er nesten skremmende!

Anonymkode: 702be...ec0

• Liker 1
Skrevet

Utestengelse er en form for indirekte mobbing,  arbeidsmiljøloven forbyr mobbing. Hvis du ønsker å gjøre noe med det kan du varsle daglig leder, styret og evt. arbeidstilsynet. Regner med at dere har et varslingssystem? 

Om du ikke ønsker å ta det opp direkte med sjefen din, kan du gå til verneombud. 

Det er så mange som er uvitende, gir blanke faen i hva som står i loven og kjører på, barnslig oppførsel av sjefen din!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...