Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ta ettårs-kurs til høsten gjennom Aftenskolen i Rogaland. For å få fagbrev til Barne og- ungdomsarbeiderfaget. Gleder meg veldig til det. MEN fikk kontrakten for noen dager siden, og der står det at jeg må betale for skolepengene i tre avdrag hvert semester. Skolen koster omkring 14.700kr hvert semester. Det vil si at jeg må betale 4900 kr hver mnd.. Syns dette høres veldig mye ut. Jeg jobber i barnehage ved siden av, men jeg tjener ikke så godt at jeg kan betale dette i tillegg til husleien på 5000kr/mnd + mat og andre faste utgifter. Trodde at jeg kunne betale det etterpå sånn som med resten av studielånet mitt. Noen som har tatt kurs på Aftenskolen før og vet om man får stipend/lån, evt hvor mye man får hver mnd? Det står på hjemmesiden deres at utdanningen er godkjent for lån og stipend fra Lånekassen, men vet ikke hvor mye jeg får. Takk for svar

Anonymkode: 1cf0c...49b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det står at de er godkjent for lån og stipend hos Lånekassen, så må du vel bare søke hos lån og eventuelt stipend hos Lånekassen. 

Lånekassen utbetaler som regel pengene før forfall på skolepengene.

Anonymkode: 43c1a...ef0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...