Gå til innhold

Kunstrotting-hagemøbler om vinteren

Luckiness

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt nye kunstrotting hagemøbler. Har kjøpt trekk til å ha over når de ikke er i bruk. Kan disse møblene stå ute om vinteren med trekket over? Kan de ta skade av frost? Er det noen "tiltak" jeg må gjøre før/underveis når det ikke er sesong for hagemøbler? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det optimale er selvfølgelig å lagre dem innendørs, men det er det jo de færreste som har plass til, så du kan fint la dem stå ute med trekk eller presenning over. (Det står for øvrig i artikkelen det linkes til i foregående innlegg også ;) ). Bare pass på at det er god nok lufting for det er fuktigheten som tar knekken på dem, ikke frosten.

Vi har forresten noen billige som har stått ute i årevis sommer som vinter uten presenning (Orker ikke å høre på at den blafrer i vinden...) og dessuten har blitt spylt med høytrykkspyler en rekke ganger. Altså har vi gjort alle de gale tingene, men møblene holder enda de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Leo skrev:

Det står for øvrig i artikkelen det linkes til i foregående innlegg også ;)

Det står også at det å la dem stå ute en vinter tilsvarer 2-3 somre mtp slitasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har svarte kunstrottingmøbler, de har stått ute hver vinter uten trekk over og har ikke tatt skade eller falmet.

Putene må vi jo sette inn i putekassa når det regner og om vinteren, men møblene har tålt å stått ute i all slags vær. Metalldelen har heller ikke rustet. Dette var av billigtypen, men ser dyre ut og har god kvalitet, ekstremt komfortable å sitte på. Har både spisebord med stoler og hjørnesofa med bord til.

Naboen hadde et dyrere kunstrottingsett, men der rustet metalldelene som var nede ved beina, slik at det rant rustfarge ned på verandagulvet, så de endte med å måtte ha møblene ute i hagen i stedet.

Anonymkode: 22635...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, MorTeresa skrev:

Det står også at det å la dem stå ute en vinter tilsvarer 2-3 somre mtp slitasje.

Ja, men hvis man ikke har anledning til å lagre dem innendørs så har man ikke det. Våre har nå holdt i snart 10 år med helt feil behandling og jeg vet egentlig ikke om jeg hadde satt pris på at de hadde vart i 30 år ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Når vi kjøpte våre møbler fikk vi beskjed fra butikken at man kan oppbevare dem ute om vinteren med pressening over, det pga fuktighet/vann som fryser til is som ligger innimellom og ødelegger møblene. Vi har oppbevart dem en vinter inne og nå en vinter ute, de er like fine.

Anonymkode: f40e1...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Leo skrev:

Ja, men hvis man ikke har anledning til å lagre dem innendørs så har man ikke det. Våre har nå holdt i snart 10 år med helt feil behandling og jeg vet egentlig ikke om jeg hadde satt pris på at de hadde vart i 30 år ;)

Hehe, joda. Hvis man ikke er opptatt av dette kan man fint la dem stå ute, men det kommer litt an på hvor man bor i landet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...