Gå til innhold

Den store tråden for oss som elsker barneklær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg regner med at jeg ikke er den eneste som elsker barneklær og handler mer enn det som trengs. Det er så mye uimotståelig og nydelig der ute. Handler ikke noe spesielt dyrt av inneklær, går mest i kjedebutikkene. Utetøy, sko og ull bruker jeg derimot endel på. Følger stadig med på alt av nettbutikker om dt kommer noe nytt. Flere som er som meg? Ville snakke med likesinnede  :-)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, hobbykokken skrev:

Hei

Jeg regner med at jeg ikke er den eneste som elsker barneklær og handler mer enn det som trengs. Det er så mye uimotståelig og nydelig der ute. Handler ikke noe spesielt dyrt av inneklær, går mest i kjedebutikkene. Utetøy, sko og ull bruker jeg derimot endel på. Følger stadig med på alt av nettbutikker om dt kommer noe nytt. Flere som er som meg? Ville snakke med likesinnede  :-)

Jeg gjør komplett motsatt. Ser jeg noe nydelig og billig kjøper jeg inn bedre stoff og syr plagget selv i bedre kvalitet. Som bunad. Det har jeg strikket til barna. Av inneklær kjøper vi aldri fra billige kjeder da de butikkene ikke har god kvalitet og klærne bare varer ett år eller to. Samt hvordan disse kjedene har gjort det til en normal at nordmenn skal ha nye klær 4 ganger i året fordi det finnes vår mote, sommer mote, høst og vinter mote. 

Ellers elsker jeg også barneklær!

Anonymkode: 65c2f...254

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør komplett motsatt. Ser jeg noe nydelig og billig kjøper jeg inn bedre stoff og syr plagget selv i bedre kvalitet. Som bunad. Det har jeg strikket til barna. Av inneklær kjøper vi aldri fra billige kjeder da de butikkene ikke har god kvalitet og klærne bare varer ett år eller to. Samt hvordan disse kjedene har gjort det til en normal at nordmenn skal ha nye klær 4 ganger i året fordi det finnes vår mote, sommer mote, høst og vinter mote. 

Jeg kan dessverre ikke sy. Det er jo selvfølgelig noe jeg kunne og burde ha lært meg. Kanskje jeg skal ønske meg symaskin i bursdagsgave :) hvilke merker kjøper du fra om du ikke syr da?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, hobbykokken skrev:

Jeg kan dessverre ikke sy. Det er jo selvfølgelig noe jeg kunne og burde ha lært meg. Kanskje jeg skal ønske meg symaskin i bursdagsgave :) hvilke merker kjøper du fra om du ikke syr da?

Har begynt å handle mer på nett. Kjøpte noe småting fra cottonchild.no nylig. Og mini rodini kolleksjonen på babyshop. Ellers kjøper vi mye på nett. Zalando kjører mye god kvalitet. 

Og nå sitter jeg på gullkorndesign og titter 😊

Denne joggedressen var super søt! 

https://www.gullkorndesign.no/stor-str--104-128/overdeler/revungen-hettegenser-str-110-128-460997-p0000308281

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet jeg ikke hvilke kjeder/merker du sikter til men jeg syns HM har mye ok klær til barn. Har kjøpt mye der og det meste har holdt såpass godt at vi kan bruke det til neste barn😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker klær og bruker lett 10k i mnd. Har vært innom de fleste merkene som har vært, men ser at nå er det masse nye merker for meg som har kommet, som ikke var like tilgjengelig før. 

Jeg kjøpte det første plagget på H&M da barnet var 4. Da i str. 110/116. Mulig jeg har vært heldig med tøyet for jeg etter det kjøpt litt til i den størrelsen. Har også ett ute sett som har vært veldig bra. Alle genserne har blitt brukt i snart 4 år og de ser fremdeles fine ut enda og de blitt vasket maaange ganger de 4 siste årene da 110/116 fremdeles passer barnet som bli 8 snart. I tillegg har jeg ett smalt barn og etter H&M fikk de super flex slim buksene eller hva de nå heter så har jeg kjøpt flere av disse også og er veldig fornøyd, prisen er jo en drøm. Synes de har holdt seg dobbelt så bra som f.eks alle Levis bukser med over dobbel pris som har blitt vasket like mye. Nå vasker jeg aldri tøyet på mer enn 30 grader. 40 kun hvis det må til på enkelte merker. 

Anonymkode: 1ec6f...62b

AnonymBruker
Skrevet

Her hvor jeg bor er Hust & Claire super populært, men jeg er faktisk mega skuffet over kvaliteten. Genserne blir blasse, også buksene tåler lite. Kjøpte ett sett til datteren til samboer og etter to bruk la jeg det som skift i bhg. Har og en dongeri kjole med samme resultat som er brukt 3 ganger. Og alt vasket på 30. En genser til gutt har vi der i fra også når jeg tenker etter. Den har mistet hele fasongen nede så den er blitt vid. Og ei skjorte som raknet i lommen etter noen bruk, men produksjonsfeil kan skje. Så vi har bare hatt uflaks, ellers forstår jeg ikke hvorfor folk kjøper dette som hverdagstøy. Absolutt ikke arvetøy

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her hvor jeg bor er Hust & Claire super populært, men jeg er faktisk mega skuffet over kvaliteten. Genserne blir blasse, også buksene tåler lite. Kjøpte ett sett til datteren til samboer og etter to bruk la jeg det som skift i bhg. Har og en dongeri kjole med samme resultat som er brukt 3 ganger. Og alt vasket på 30. En genser til gutt har vi der i fra også når jeg tenker etter. Den har mistet hele fasongen nede så den er blitt vid. Og ei skjorte som raknet i lommen etter noen bruk, men produksjonsfeil kan skje. Så vi har bare hatt uflaks, ellers forstår jeg ikke hvorfor folk kjøper dette som hverdagstøy. Absolutt ikke arvetøy

Hust &claire er best på ull, er min erfaring. Vi bruker vår ull på tonog tre sesonger

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Hust &claire er best på ull, er min erfaring. Vi bruker vår ull på tonog tre sesonger

Jeg synes at bambustøyet har vært godt.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Tanuki skrev:

Nå vet jeg ikke hvilke kjeder/merker du sikter til men jeg syns HM har mye ok klær til barn. Har kjøpt mye der og det meste har holdt såpass godt at vi kan bruke det til neste barn😊

Helt enig. Nå kan ikke jeg å sy, da, så kjøper alt, og da som oftest i kjedebutikker som HM, KappAhl og Lindex. Har aldri reagert på kvaliteten. De fleste klærne arves videre. Kun unntaksvis at de ikke arves fordi de er slitt. Som regel er det selvforskyldte flekker (tomatsaus og tran) som gjør at klærne ikke er pene lenger. Har klær som barn Nr.3 nå har arvet etter flittig bruk i to omganger før. Har liksom aldri opplevd det som et problem...

Anonymkode: 62c3c...ef5

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Nå kan ikke jeg å sy, da, så kjøper alt, og da som oftest i kjedebutikker som HM, KappAhl og Lindex. Har aldri reagert på kvaliteten. De fleste klærne arves videre. Kun unntaksvis at de ikke arves fordi de er slitt. Som regel er det selvforskyldte flekker (tomatsaus og tran) som gjør at klærne ikke er pene lenger. Har klær som barn Nr.3 nå har arvet etter flittig bruk i to omganger før. Har liksom aldri opplevd det som et problem...

Unger er jo forskjellige og sliter ting på ulike måter. Dt kommer vel også ann på mengde med klær man har, altså hvor mye hvert enkelt plagg blir brukt. Men når det har sagt så har jeg spart på det meste og det er like fint. Jeg er så glad jeg bruker god tid på å se på barnetøy før jeg kjøper. Dreiv å rydda i baby tingene til ungen min og hver eneste ting kunne jeg ha kjøpt om igjen. Så fornøyd :-)

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, hobbykokken skrev:

Unger er jo forskjellige og sliter ting på ulike måter. Dt kommer vel også ann på mengde med klær man har, altså hvor mye hvert enkelt plagg blir brukt. Men når det har sagt så har jeg spart på det meste og det er like fint. Jeg er så glad jeg bruker god tid på å se på barnetøy før jeg kjøper. Dreiv å rydda i baby tingene til ungen min og hver eneste ting kunne jeg ha kjøpt om igjen. Så fornøyd :-)

Forsåvidt et godt poeng. Vår eldste hadde en helt vanvittig mengde klær (jeg elsker å handle barneklær...), så noen av plaggene ble vel knapt nok brukt, egentlig...

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Minlillelykke skrev:

Ja, det er nok bomull de er dårlige på. Søsteren min kjøper mye ull i det merke, og det ser ut som at det holder :-)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Forundret.. skrev:

Jeg synes at bambustøyet har vært godt.

Det kan godt være. Har kun hatt bomull :-) 

Skrevet

Har bare erfaring med Hust and claire bambustøy og ulltøy med bommullfor og det har jeg vært fornøyd med. Ellers er jeg glad i bambustøy fra Lilleba, ulltøy fra Okker Gokker. Har også no ull fra Nuiorganics som jeg er veldig glad i :ninuskapus:

Skrevet

Elsker barneklær, men prøver å være praktisk med tanke på hva som er komfortabelt for snuppa. Har handlet mye bambus fra tiljamid. Buksene er fantastiske og passer en evighet. 

Ellers er vi så heldige at farmor jobber på kaphal, så vi har mye newbie. 

Skrevet

Siden vi bor i Asia kjøper jeg en del klær fra koreanske merker som Agabang, Happyworld, Miomoln, syns de er mye mer praktiske og behagelige for smårollinger. Myk bumbull, minimalt med knapper , og merkelapper er sydd utenpå slik at de ikke skaper kløe og ubehag. Er ikke fan av "jeans" og lignende til småbarn. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes Name It har veldig mye fint også! Noen av bodyene til de minste har vært litt for smale, kanskje, men mye fin ull og veldig masse fint til litt større barn. I tillegg er ikke prisen så ille heller. Newbie har helt nydelige klær til de minste. Deilig, myk bomull og duse farger. Nesten så jeg ønsker meg enda en baby...men bare nesten 😅.

Skrevet

Må nesten innrømme det først som sist. Jeg elsker å kjøpe ull og yttertøy til mini. Skal ha vindfleece jakke fra pop neste vår. Kivat luene har jeg fått nok av.. sikler på babyshop. Så masse flott.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skyr NameIt og HM som pesten. Passformen er elendig, "jenteklærne" finnes ikke praktiske å leke i og kvaliteten er ikke bra i det hele tatt.

Nei, gi meg Polarn O. Pyret any day. Kvaliteten er SÅ mye bedre. Vi har arvet videre plagg som nå er på det femte barnet, og de ser like fine ut. Ting vi har arvet etter ett barns bruk fra NameIt eller HM er gjerne så godt som utslitt og utvasket.

Villervalla også har herlige barneklær! :rodmer: Og Vossatassar har skjønt at barn trenger myke, solide, fargerike klær!

Anonymkode: 52a9e...add

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...