AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #1 Skrevet 25. mai 2017 Hei. Jeg har to barn som jeg nettop har blitt alene med på 7 år og 3 mnd. Moren min har alltid vært opptatt av eldste, hun bor ca 2 mil fra meg. Hun har pleid å ha henne i helgene og vært mye med henne. Sist gang for 2 mnd siden, da var jeg lagt inn på sykehuset med minste som var syk og datteren min ringer meg å sier at hun ser på film på rommet til mormor, men hun vil hjem fordi mormor har full fest i stua.. det siste året har det blitt mindre og mindre kontakt, hun drikker mye osv.. jeg trenger sårt litt hjelp i hverdagen da bf ikke er i bilde lenger (vold) og vi alle trenger å komme oss litt. Har spurt flere ganger om hun ikke kan komme hit å hjelpe meg litt. Da sitter hun konstant på dataen med Fb eller datingsider og hører ikke engang når datteren min snakker til henne de gangene hun faktisk kommer (skjedd 2 ganger på 6 mnd). I stedet for å si til meg at hun ikke har lyst så sier hun alltid "nei, alle vennene mine blir sur på meg hvis jeg ikke drar på den festen " osv. Hun legger ut bilder i ett sett av barna selvom jeg har sagt nei og skriver at hun hjelper meg hele tiden når hun ikke gjør det. Dette gjør jo at når jeg snakker med slektninger på telefon så kommer de med "åå, det er så bra at du har mamma, du hadde aldri klart å stått i dette alene, hun er såå flink til å hjelpe deg" og det irriterer meg så fordi jo, jeg har klart dette helt alene.. i tillegg til dette møtte hun opp på døren min med 6(!) venner for de skulle overnatte her for å gå ut på byen å ha vorset sitt her, da hadde jeg en 2 uker gammel baby som var syk , men når jeg sier det ikke passer så spiller hun på samvittigheten min med at de allerede har dratt så langt for å komme hit og lover gull og grønne skoger. Vet ikke om jeg burde kutte henne ut eller ikke, men magefølelsen min sier det samtidig som jeg omtrent ikke har nettverk etter forholdet med exen. Hun sier også at datteren min har ødelagt ting som hun sier selv hun ikke har gjort for at jeg skal gi henne penger for det. Sist var macen hennes så nå mener hun jeg skylder henne 16000kr, selvom jeg vet at datteren min ikke har gjort det (hun får aldri bruke den fordi moren min sitter på den 24/7).. blir så lei meg også for jeg skulle så ønske de kunne blitt like høyt prioritert som festingen hennes og føler meg stor forlangende som mener at hun burde prioritere familie. Vet ikke helt hva jeg ville med denne tråden, trengte bare å få det ut ett sted å få vite om jeg til helt på bærtur eller om hun faktisk burde ta seg litt sammen. Anonymkode: 049f6...265
MorTeresa Skrevet 25. mai 2017 #2 Skrevet 25. mai 2017 Det er lite du får gjort med en alkoholisert person. Du kan ikke forvente at hun hjelper deg når hun er i en nedadgående spiral selv. Om du burde kutte henne ut eller ikke kan ingen her svare på, men du kan ikke regne med at hun er en støtte for deg. Hvis du trenger avlastning kan du kontakte barnevernet, spesielt siden du skriver at eksen din var voldelig. Det er antageligvis beste løsning for deg. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå