AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #1 Skrevet 25. mai 2017 Jeg har ikke noen design møbler, lamper eller andre gjenstander som regnes som design, men jeg har veldig lyst på noe som er lyst og tidløst. Helst noe hvitt. Derfor ønsker jeg tips til bra design og hvor jeg kan finne det. Takk Anonymkode: bb262...1ab
Grønt blad Skrevet 25. mai 2017 #2 Skrevet 25. mai 2017 Det viktigste er at du liker det, ikke at det er dyr design. PH-lampene fra Louis Poulsen ble først designet på 20-tallet, tror jeg, og de er like moderne i dag. De fleste modellene finnes i hvitt/hvitt glass. Noen av dem finnes det mange av på Finn. http://www.louispoulsen.com/no/produkter/innendørs/pendler/ph-5-ph-50/c-24/c-1422/p-55476 Rimeligere designlamper finner du fra Northern lighting https://northernlighting.no/products/ Illums bolighus har mye god design på alt fra lamper til møbler og andre ting til hjemmet. Katalogen deres er flott! Om det passer: Besøk butikken i København framfor den i Oslo. Den er finere og de ansatte er langt hyggeligere.
OppNedPåAlt Skrevet 25. mai 2017 #3 Skrevet 25. mai 2017 Etter å ha lest diskusjonen om den der omaggio vasen kjøpte jeg en Äng fra Klong. Den er nydelig!
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #4 Skrevet 26. mai 2017 Jeg har Verner Panton Flowerpot fler steder i huset. Har også endel fra Kubus By Lassen i hvitt Anonymkode: 9e1d1...74e
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #6 Skrevet 26. mai 2017 Hvitt er harry, og absolutt ikke tidløst. Gå for litt farger. Anonymkode: f607d...d5e 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #7 Skrevet 26. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvitt er harry, og absolutt ikke tidløst. Gå for litt farger. Anonymkode: f607d...d5e Haha, festlig. Anonymkode: 35dea...557
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #8 Skrevet 26. mai 2017 Kan ikke trå så feil med Arne Jacobsen møbler dersom du skal ha noe tidløst. Er enig i at hvitt som regel ikke er tidløst (med unntak av enkelte ting laget i den peneste marmoren). Ville heller gått for noe i mørkt (ikke fargerikt), evt metallisk. Tom Dixon har noen lamper som også sies å være tidløse, men er ikke sikker på om de har levd lenge nok til å bevise det. Anonymkode: 680cc...c4b 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #9 Skrevet 26. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvitt er harry, og absolutt ikke tidløst. Gå for litt farger. Anonymkode: f607d...d5e Hvorfor sverger kunstnere til hvitt da? For noe tullprat du kommer med. Anonymkode: bb262...1ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå