Gå til innhold

Har jeg bestilt noe ulovlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Den 10ende mai bestilte jeg noe som heter "popping boba" som hører til bubble tea fra ebay. Gikk gjennom mye styr da selgeren ville ha tax id, firma navn osv. men da jeg bare skulle ha privat sa han "ok" og opprettet et salgsobjekt som kunne shippes til norge med de jeg skulle ha. Jeg er sikker på at dette ikke er ulovlig å bestille til Norge da det er mange cafeer i Oslo som selger disse. Men når jeg leser på shippinga så står det: 

In transit.
Missing, incorrect, incomplete or illegible export documents.
(Return to sender)

Altså, at pakken sendes tilbake til senderen. Kan det være en annen forklaring på det, eller er det ikke lov for meg som privatperson å bestille slikt?

Hva det er jeg bestilte kan leses om her: https://www.bossenstore.com/collections/popping-bursting-boba

Takk på forhånd for svar!

Anonymkode: 52728...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Den 10ende mai bestilte jeg noe som heter "popping boba" som hører til bubble tea fra ebay. Gikk gjennom mye styr da selgeren ville ha tax id, firma navn osv. men da jeg bare skulle ha privat sa han "ok" og opprettet et salgsobjekt som kunne shippes til norge med de jeg skulle ha. Jeg er sikker på at dette ikke er ulovlig å bestille til Norge da det er mange cafeer i Oslo som selger disse. Men når jeg leser på shippinga så står det: 

In transit.
Missing, incorrect, incomplete or illegible export documents.
(Return to sender)

Altså, at pakken sendes tilbake til senderen. Kan det være en annen forklaring på det, eller er det ikke lov for meg som privatperson å bestille slikt?

Hva det er jeg bestilte kan leses om her: https://www.bossenstore.com/collections/popping-bursting-boba

Takk på forhånd for svar!

Problemet står jo svart på hvitt i innlegget ditt - selger har ikke lagt ved tilstrekkelig dokumentasjon. "Manglende, feilaktige, ufullstendige eller uleselige eksportdokumenter. (Returneres avsender)" 

Anonymkode: 4beb9...795

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet står jo svart på hvitt i innlegget ditt - selger har ikke lagt ved tilstrekkelig dokumentasjon. "Manglende, feilaktige, ufullstendige eller uleselige eksportdokumenter. (Returneres avsender)" 

Okei, jeg kom frem til at illigeble documents var ulovelige, men da betyr det uleseslige, så da er det bare for senderen å fikse dokumentene og sende på nytt?
Beklager for dårlig formulert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei, jeg kom frem til at illigeble documents var ulovelige, men da betyr det uleseslige, så da er det bare for senderen å fikse dokumentene og sende på nytt?
Beklager for dårlig formulert.

Jepp. :) 

illegible = uleselig

illegal = ulovlig

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette e noe jeg å skulle likt å bestille. Kan du fortelle hvordan det gikk med sendingen? Altså når du får den 😊 og om du ble fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. :) 

illegible = uleselig

illegal = ulovlig

Det forklarer litt mer, tusen takk!

6 timer siden, Meley skrev:

Dette e noe jeg å skulle likt å bestille. Kan du fortelle hvordan det gikk med sendingen? Altså når du får den 😊 og om du ble fornøyd. 

Yes, kan sende deg en PM når jeg får høre med firmaet jeg kjøpte fra i dag ang shipping og slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...